Strona 1 z 8

Prawidłowe obroty biegu jałowego

PostNapisane: 6 sie 2005, 11:12
przez majsterus
Witam
Jakie są obroty biegi jałowego w silniku 1.8? podczas jazdy po mieście gdy silnik osiągnie normalną temp pracy spadają mi na pierwsza podziałkę obrotomierza, chyba ok 350obr/min. Silnik nie gaśnie ale wydaje mi sie to dziwnie? Czy to może byc wina paliwa gdyż wracając autem z Niemiec nie zauwazyłem takiego zjawiska.
pozdr
mateusz

PostNapisane: 6 sie 2005, 12:30
przez Jaksa
majsterus napisał(a):Jakie są obroty biegi jałowego w silniku 1.8?
Ok.800 rpm a tak wizualnie ;) jedna kreseczka w dół przed 1000.
350 to stanowczo za mało ( moze zawor wolnych obrotow szwankuje,co? )

PostNapisane: 6 sie 2005, 13:22
przez majsterus
A GDZIE SIE ZNAJDUJE TEN ZAWÓR????

PostNapisane: 6 sie 2005, 13:51
przez Globy
Faktycznie, jesli na takich obrotach samochodem "nie telepie", moze obrotomierz szwankuje.

PostNapisane: 6 sie 2005, 14:17
przez Bimbak
hmm mam to samo ... spada prawie do pierwszej małej kreski na podziałce (jakieś 350-400 obr) przy dobrze rozgrzanym silniku. Po załaczeniu się wentylatora rosną i zatrzymują sie pomiedzy drugą a trzecią kreską (jakieś 800 obr).
Silnikiem wogóle nie telepie i chodzi bardzo równo.
Co prawda mam FSa ale to prawie ten sam silnik

PostNapisane: 6 sie 2005, 17:46
przez tadziol
dajcie spokój obrotomierzom,ich precyzja jest godna rozrzutnika obornika,w dolnym zakresie pokazują jak chcą

PostNapisane: 6 sie 2005, 18:43
przez majsterus
obrotki w furach japońskich sa najdokładniejsze!!! to nie zeden opel!!! nie jest to mój pierwszy samochód i wyczuwam kiedy obroty są zbyt niskie...ale fura nie szarpie i nie telepie tylko że wyraxnie czuc że sa za niskie
pozdr

PostNapisane: 6 sie 2005, 19:59
przez Jaksa
tadziol napisał(a):w dolnym zakresie pokazują jak chcą
Sorki , jestem innego zdania. Znam te samochody od 87 roku i nigdy nie było błędu we wskazaniach.
bimbak napisał(a):spada prawie do pierwszej małej kreski na podziałce (jakieś 350-400 obr)
Myślę ze masz zle ustawioną srubę od " by passa"
majsterus napisał(a):A GDZIE SIE ZNAJDUJE TEN ZAWÓR?
Przy samej przepustnicy. Napiszę na PW jak masz ustawic obroty w GF.

PostNapisane: 6 sie 2005, 20:31
przez Bimbak
Jaksa napisał(a):Myślę ze masz zle ustawioną srubę od " by passa"


:| a coś bliżej może ? bo ja taki nieobyty jestem jeszcze w moim aucie :)

PostNapisane: 6 sie 2005, 20:39
przez Jaksa
bimbak napisał(a):a coś bliżej może
Moze byc za duzo lub za mało powietrza . W dziale obsługa jest opisane jak ustawiac obroty,zerknij tam :D

PostNapisane: 6 sie 2005, 22:10
przez Bimbak
ok <spoko>

PostNapisane: 7 sie 2005, 00:05
przez piterss
co to jest bieg jałowy? odpiszcie najlepiej na priv albo gg 7667868

PostNapisane: 7 sie 2005, 12:46
przez Globy
Wajcha zmiany biegow jest miedzy 2 i 4 oraz mozesz nia machac na lewo i prawo.

PostNapisane: 7 sie 2005, 14:55
przez Bimbak
znaczy się luz :)

PostNapisane: 11 sie 2005, 20:32
przez majsterus
witam
i nadal nie wiem co z tymi obrotami....jak je ustawić na ok. 850obr/min
pozdr

PostNapisane: 12 sie 2005, 08:30
przez tomekrvf
majsterus napisał(a):jak je ustawić na ok. 850obr/min

Na tyle nie ustawisz bo to nie sa prawidlowe obroty biegu jalowego dla tego silnika. Powinno byc 750 +– 50

bieg jałowy

PostNapisane: 30 kwi 2009, 16:09
przez marcell
Witam! Jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym w mazdzie 626 GF 2.0 115 KM.Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 16:22
przez misiek@07
Jak jest zimna ok. 1500, jak ciepła normalnie 900. Oczywiście jak się nagrzeje może jeszcze troszkę potrzymać te 1500 :]

PostNapisane: 30 kwi 2009, 17:51
przez marcell
Jestem nowym użytkownikiem mazdy i zdziwiły mnie jej wolne obroty. Na biegu jałowym po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy wynoszą o grubość wskazówki poniżej 750 obr/min. Czy żeby je podwyższyć wystarczy podkręcić śrubkę na przepustnicy??
Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 19:53
przez Don Corleone
Podsyłam do 626 / MX-6 / Xedos 6