Strona 1 z 2

Raz odpala raz nie 626 FP – powod, zanieczyszczony zaworek odpowietrzajacy

PostNapisane: 23 lut 2012, 18:20
przez maxim_wawa
Panowie no to mam tym razem sam problem i koncept mi wygasł:

otóż odkąd się ociepliło mój wehikuł zgłupiał

raz odpala z palca, a raz kreci i w ogóle nie załapuje i tak mu zostaje – dalsze próby nic nie dają

co ciekawe nie ma żadnej zasady – czasami odpala z palca, potem znów odpali i kolejny raz odpali, pojeździ się, odstawi, i odpali od razu albo w ogóle nie odpali i odpali za powiedzmy godzinę.. albo i nie

wyjecie aku nie zmienia sytuacji
– sprawdziłem pompę paliwa i ciśnienie
– sprawdziłem iskrę
– sprawdziłem świece , przewody i co tylko przyszło do głowy

rece opadaja o co chodzi – co ciekawe wszystko wskazuje ze powinien zapalić o on nie chce

zastanawiam sie gdzie ewentualnie mogła sie dostać woda i co jeszcze moze powodowac brak checi zapłonu pomimo iskry, ruchu i podawanej wahy ? immo ?? cos z cewka ? jakis czujnik ?

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 23 lut 2012, 19:33
przez tadziomaru1
Kurde... Najpierw bym podmienił cewkę.

PostNapisane: 23 lut 2012, 19:43
przez maxim_wawa
mam gdzies druga to zamienie

PostNapisane: 24 lut 2012, 02:04
przez diapazon
...a ja się na razie przyzwyczaiłem i rano wpierw sekunda na pierwsze yhyhy, a za drugim razem normalnie odpala tak jak powinien za pierwszym. Trudno, nie będę szukał i grzebał :)

PostNapisane: 24 lut 2012, 13:26
przez maxim_wawa
coraz wiecej wskazuje na immo bo odcina i wahe i LPG po 1 sek dlatego czasami probuje zalapac ale gasnie

pare otwarc i zamkniec auta i odpali

najgorsdze ze mam holenderski alarm mazdy a do niego grama diagramu

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 24 lut 2012, 14:58
przez lucas83
Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.

PostNapisane: 24 lut 2012, 15:23
przez grzech_z
lucas83 napisał(a):Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.


No niekoniecznie. Pamiętacie moje boje ze swapem i zmianą kompa i immo? Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało. Dopiero rozdłubanie dwóch kluczyków i przekładka transpondera zadziałały. Tak, że myślę, że kontrolka sobie a immo sobie. Maxim a masz tylko jeden kluczyk?
Jak by co to mam komplet po zdechlaku 1.8 :)

PostNapisane: 24 lut 2012, 16:35
przez maxim_wawa
grzech_z napisał(a):
lucas83 napisał(a):Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.


No niekoniecznie. Pamiętacie moje boje ze swapem i zmianą kompa i immo? Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało. Dopiero rozdłubanie dwóch kluczyków i przekładka transpondera zadziałały. Tak, że myślę, że kontrolka sobie a immo sobie. Maxim a masz tylko jeden kluczyk?
Jak by co to mam komplet po zdechlaku 1.8 :)


no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155 i za chinskiego boga nie moge znalezc do niego schematów

mam oba kluczyki i oba reaguja tak samo

narazie stwierdzilem ze alarm po rozbrojeniu blokuje pompe paliwa i zawór LPG po ok 1 sek a rozrusznik moze sobie krecic do usranej

PostNapisane: 24 lut 2012, 16:51
przez grzech_z
maxim_wawa napisał(a):no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155 i za chinskiego boga nie moge znalezc do niego schematów

mam oba kluczyki i oba reaguja tak samo

narazie stwierdzilem ze alarm po rozbrojeniu blokuje pompe paliwa i zawór LPG po ok 1 sek a rozrusznik moze sobie krecic do usranej


znalazłem na elektrodzie
Każdy Texalarm posiada kartę z kodem, przy pomocy której można awaryjnie wyłączyć alarm i wpisać pilota.
http://www.m-sjoberg-ab.se/texalarm.htm

PostNapisane: 24 lut 2012, 17:19
przez maxim_wawa
i tu może być pies pogrzebany bo ja takowego nie posiadam, a przynajmniej nie znalazłem

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 24 lut 2012, 18:12
przez lucas83
Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało.


A w którym momencie gasła Ci ta kontrolka?

no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155


Czyli rozumiem, że nie masz fabrycznego immobilizera Mazdy, tylko holenderski alarm z immobilizerem tak? Kluczyki masz z półotworem czy z pełną dziurą? Mam na myśli czarną obudowę.

PostNapisane: 24 lut 2012, 18:18
przez tadziomaru1
lucas83 napisał(a):
Czyli rozumiem, że nie masz fabrycznego immobilizera Mazdy, tylko holenderski alarm z immobilizerem tak?

Kurde, może być taka opcja? Ja bym powiedział, że alarm sobie a immo sobie, dwa niezależne układy.

PostNapisane: 24 lut 2012, 18:19
przez maxim_wawa
pilota mam takiego

Obrazek

istnieje możliwość ze jako alarm dedykowany do mazdy jest kompatybilny z fabryczną wiązką i się go po prostu wpina w fabryczne immo

HGW bo wszystkie manuale są po holendersku a wersji alarmu jest od groma – masakra

z tego co wiem to centralka odcina 2 obwody elektryczne domyślnie ale nie wiem które i gdzie są wcięte

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 24 lut 2012, 18:36
przez lucas83
Kurde, może być taka opcja? Ja bym powiedział, że alarm sobie a immo sobie, dwa niezależne układy.


Zgadza się, ale może mieć np. auto bez fabrycznego immobilizera, ale za to zamontowaną centralkę alarmową z funkcją odcięcia zapłonu (alarm z immobilizerem). Sytuacja o której wspomniałeś występuje np. w układzie, gdzie mamy fabryczny alarm i immobilizer. Wtedy są to dwa osobne układy (dwie centralki).

Maxim, obudź się po raz drugi! Pytałem o kluczyki, a nie o pilota.

PostNapisane: 24 lut 2012, 18:39
przez maxim_wawa
kluczyki oba z półotworem i mam kontrolke immo – mowie wam ze mam fabryczne immo powiazane z tym alarmem – glejty od tego texalarm mam razem z papierami holenderskimi i jest informacja o montazu w salonie dedykowanego zabezpieczenia alarmowego

zachciało mi sie holendra w morde

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 25 lut 2012, 15:35
przez tadziomaru1
Czyli może być, że alarm jest podpięty w magistralę CAN, tak?

Re: raz odpala raz nie – brak pomysły co jest

PostNapisane: 25 lut 2012, 18:39
przez lucas83
W GF nie ma magistrali CAN. Za to wykorzystywany jest protokół J1850 PWM (notabene ten sam, co w niektórych fordach).

PostNapisane: 17 mar 2012, 13:15
przez maxim_wawa
no i panowie po tygodniu wieczornych walk w garażu wraz z kolega... znalazłem powód i jestem zupełnie zaskoczony...

problemem wcale nie był alarm jak przypuszczałem.. nie była nim nawet ani pompa paliwa ani jakiś przekaźnik czy stacyjka

problemem był odpowietrznik i zawór powrotu paliwa – po zgaszeniu w baku i na wężu powrotu tworzyło się takie ciśnienie, ze pompa nie miała siły pchnąć odpowiedniej ilości paliwa – w pewnym momencie przy wymuszeniu pracy pompy mało węża z cybantem nie zerwało <nie powiem> .. pomiar ci8snienia dał wynik wprowadzający w konsternacje.. jakieś 3x więcej niż graniczne ciśnienie

przeczyszczenie zaworków przy baku i przy silniku rozwiązało problem.. ale cały czas się zastanawiam czemu do tego doszło ??

być może mój przypadek da rozwiązanie osobom którym auto załapuje po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem – u mnie te symptomy występowały, na trochę przeszło a potem kaplica

PostNapisane: 19 mar 2012, 09:29
przez grzech_z
maxim_wawa napisał(a):przeczyszczenie zaworków przy baku i przy silniku rozwiązało problem.. ale cały czas się zastanawiam czemu do tego doszło ??


Wrzuć jakieś wycinki z workszopa z lokalizacją tych zaworków – na pewno się przyda potomnym:)

PostNapisane: 9 kwi 2012, 18:55
przez Areksko
Maxim które zaworki czyściłeś?