Strona 1 z 1
Układ chłodzenia 626 GF – wyciek

Napisane:
19 lut 2012, 19:56
przez mareek28
Witam! Mam problem z układem chłodzenia w mojej Madzi 626 gf 1,8 .Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika wycieka mi płyn chłodniczy gdzieś na dole chłodnicy , najbardziej widać to w miejscu dolnego mocowania chłodnicy po prawej i lewej stronie.dodam jeszcze że górny wąż wychodzący z chłodnicy jest dość mocno twardy tak jakby było w nim za duże cisnienie. wymieniłem nawet korek chłodnicy ale to nic nie dało. dodam że ogrzewanie działa poprawnie , obroty nie falują , a temp. płynu jest w porządku tak w połowie skali.nie widać też obecności oleju w płynie ani odwrotnie. Czy ktoś może miał podobny problem, jak tak to proszę o pomoc
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
19 lut 2012, 20:57
przez motylek322
A jak wygląda sytuacja z płynem w zbiorniczku wyrównawczym ?
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
19 lut 2012, 23:29
przez mareek28
Jest chyba ok bo płyn ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego, czyli jest pobierany do układu.Miałes może podobny problem? Czy górny przewód wychodzący z chłodnicy powinien być dość twardy
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
20 lut 2012, 09:52
przez motylek322
Nie . Podobnego problemu nie miałem a zadałem pytanie o zbiorniczek, bo były tu opisywane przypadki braku zbiorniczka wyrównawczego. Co do pytania o górny wąż to powinien on być twardy jak silnik pracuje i tłoczy płyn chłodzący. Ten wąż robi się miękki po wyłączeniu silnika jak ciśnienie w układzie spada. Może masz coś zapchane w układzie chłodzącym ? Czy cała chłodnica równo się nagrzewa ? tz góra i dół są ciepłe (gorące) jak silnik pracuje ? A może zwyczajnie dolne węże są już sparciałe albo popuściło ich mocowanie i stąd wycieki ?
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
20 lut 2012, 15:26
przez maxim_wawa
zobacz czy masz dokręcony odpowietrznik dolny chłodnicy, jest na dole chłodnicy po stronie kierowcy
i czy masz szczelny wezyk powrotu na króćcu korka chłodnicy (potrafi sobie popuszczać jak cybant jest juz wyrobiony lub wezy6k zużyty)
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
20 lut 2012, 18:52
przez siegu
Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum. Ponadto źle nazwany temat.
Re: Problem z układem chłodzenia gf

Napisane:
20 lut 2012, 20:56
przez mareek28
Po wyłączeniu silnika wąż dośc długo pozostaje twardy . Węże przy chłodnicy są w dobrym stanie ,najbardziej cieknie przy dolnym mocowaniu chłodnicy po prawej i lewej stronie.Będę musiał sprawdzić czy chłodnica się równomiernie nagrzewa

Napisane:
21 lut 2012, 18:47
przez motylek322
mareek28 napisał(a):...Węże przy chłodnicy są w dobrym stanie ,najbardziej cieknie przy dolnym mocowaniu chłodnicy po prawej i lewej stronie...
1. Węże może wyglądają, że są w dobrym stanie ale jak dostaną ciśnienia i temp. to puszczają.
2. Cieknie w którym miejscu dokładnie. Może sam wąż niedokładnie przylega do krućca od chłodnicy.
3. Nie pamiętam jak węże są zamocowane ale zapewne na jakieś opaski. Może drut / blach opaski zaciskowej przecięła wąż. Miałem kiedyś taki przypadek. Co do opasek to wbrew pozorom nie mogą one być zaciskane na przysłowiowego ch..a tylko w wyczuciem. Można dużo pisać. Jak masz możliwość to pozdejmuj węże i posprawdzaj. Same krućce od chłodnicy też mogą być popękane.
Re: Układ chłodzenia 626 GF – wyciek

Napisane:
21 lut 2012, 19:43
przez mareek28
Obejrzałem węże wyglądają ok . wygląda na to że cieknie gdzieś od dołu chłodnicy najbardziej widać to przy prawym i lewym mocowaniu chłodnicy ,przy wężach jest sucho . czy niesprawna pompa może być przyczyną zbyt duzego ciśnienia w układzie

Napisane:
27 lut 2012, 18:31
przez rumunn95
Jezeli chodzi o niesprawna pompe to wrecz odwrotnie .
Rura z chłodnicy – uwga!

Napisane:
7 maja 2012, 08:48
przez grzech_z
Chodzi o tą karbowaną po lewej przy pasku klinowym. Nie wiem jak jest u Was ale radzę sprawdzić, czy nie jak u mnie – na tyle blisko paska, że ją nadciął

Nie wiem od kiedy pasek ją "skrobał" ale w końcu "doskrobał" na tyle, że płyn wychlapało i temp. poleciała na maxa. Na szczęście pod samym fauvertem i to na 15 min przed zamknięciem. Chłopaki się postarali i dosztukowali z czegoś. Czy kształt tego węża ma jakieś znaczenie dla przepływu? W oryginale był karbowany teraz mam gładki, ale przynajmniej nie ma możliwości na "czułości" z paskiem:)

Napisane:
7 maja 2012, 11:15
przez Marek 161BD081
grzech_z napisał(a):Czy kształt tego węża ma jakieś znaczenie dla przepływu?
Jeśli przekrój wewnętrzny tego węża nie zmniejszył się zbytnio to nie powinno mieć większego znaczenia.

Napisane:
8 maja 2012, 13:16
przez Piotr Raczkowski
Marek 161BD081 napisał(a):Jeśli przekrój wewnętrzny tego węża nie zmniejszył się zbytnio to nie powinno mieć większego znaczenia.
żadnego znaczenia zresztą masz coś takiego jak wskaźnik temp.
robiłem takie rzeczy w kilku autkach i śmigały bezproblemowo

Napisane:
11 maja 2012, 13:06
przez kierownik
mareek28 – ściągnij sobie dolną osłonę silnika i zobacz czy tam na wyjściu grubego węża z chłodnicy nie ma nieszczelności – ja tak miałem, że jak się zagrzał to lekko popuszczał na chłodnicę, a ze względu na jej budowę zbierało się na jej dole

ewentualnie trzeba szukać wycieków w samej chłodnicy