Nie pali na benzynie 2,0 FS

Postprzez zbymus » 14 sty 2012, 21:42

Jak w temacie. Moja mazdka nie pali na benzynie.
Od kilku dni zauważyłem trudny rozruch samochodziku, myślałem ze siada mi stacyjka (rozruch) lub czujnik temperatury płynu chłodzącego (zalewa)
Uważałem tak gdyż za którymś kolejnym razem zapalał co prawda słabo ciągnął, ale przechodził na gaz i to mi tak bardzo nie przeszkadzało.
Dzisiaj już madzia nie zapaliła na Pb, zapaliła – za to prawie od strzała na LPG.
Pompę paliwową słyszę, ale czy ma dobre ciśnienie ?
Czy może ktoś z Was miał podobny problem – proszę o poradę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez maxim_wawa » 14 sty 2012, 22:12

ja.. dlatego pisalem o pompie – u mnie okazalo sie ze tylko krecila ale nie pchała płynu

skonczyło sie wymiana na druga ale dostep jest powalony przynajmniej w GW

w BGB* masz instrukce jak zweryfikowac dzialanie pompy
* BGB = Big Green Book czyli workshop manual
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez zbymus » 15 sty 2012, 00:00

Nie znam angielskiego, a nie wiesz jakie powinno być ciśnienie na listwie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez noxes » 15 sty 2012, 00:14

Pompa padła, 3-4 bary chyba powinno być.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 16:37

noxes napisał(a):Pompa padła, 3-4 bary chyba powinno być.


według BGB
cisnienie robocze po 5 minutach od wylaczenia pompy powionno byk ok 340 kPa , maxymalne przy wlaczonej pompie od 550 kPa do 630 kPa

cisnienie robocze listwy to 210-260 kPa na wolnych obrotach przy podlaczonym regulatorze cisnienia

cisnienie robocze listwy z odlaczonym wezem podcisnienia regulatora cisnienia powinno sie zawierac w 260-310 kPa

rezystancja pinów wtryskiwaczy powinna sie zawierac miedzy 12 a 16 ohmów

we wtyczce pompy paliwa piny B i D powinny wykazywac kontynuacje (piny górny i dolny od strony przeciwnej niz zebrowanie kształtki wtyczki) – korekta by lucas83 – "moja wina.. moja wina.. moja ... <glupek2> "

* 100 kPa = ~ 1 bar
Ostatnio edytowano 15 sty 2012, 16:56 przez maxim_wawa, łącznie edytowano 1 raz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 15 sty 2012, 16:49

we wtyczce pompy paliwa piny B i D nie powinny wykazywac kontynuacji


Odwrotnie, powinny wykazywać przejście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 16:54

lucas83 napisał(a):
we wtyczce pompy paliwa piny B i D nie powinny wykazywac kontynuacji


Odwrotnie, powinny wykazywać przejście.


prawda.. my bad..* – poprawione

* ale żech sie je.bn.ął :|
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez zbymus » 15 sty 2012, 21:13

noxes napisał(a):Pompa padła, 3-4 bary chyba powinno być.


tak padła pompa
Podłączyłem zegar za regulatorem ciśnienia i pokazał 0 kPa.
następnie przed listwą też 0 kPa.
Wiecie wyjąłem pompę podałem napięcie i chodziła ( mieli ciśnienie , do wymiany – myślę )

Z całej tej operacji mam takie spostrzeżenie
Gdy wymontowałem pompę, a resztę zamontowałem, podpiąłem wtyczkę i chciałem uruchomić samochód awaryjnie na gazie – nie chciał zaskoczyć.( mam sekwencje STAG )
Gdy zamontowałem z powrotem tą samą złą, samochód zapalił awaryjnie na LPG.
I tu zachodzi pytanie jaki to ma związek z wtryskiem benzyny (pośrednio z wtryskiem LPG )
Czyżby Sterownik Pb czytał brak pompy – oporność ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez noxes » 15 sty 2012, 22:46

zbymus napisał(a):Czyżby Sterownik Pb czytał brak pompy – oporność ?

Sterownik lpg pobiera dane z wtryskiwaczy PB.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rumunn95 » 15 sty 2012, 23:31

moze przy wypieciu pompy komp nie zalacza wtryskow Pb a zarazem stag LPG
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez zbymus » 15 sty 2012, 23:55

rumunn95 napisał(a):moze przy wypieciu pompy komp nie zalacza wtryskow Pb a zarazem stag LPG

I tak pewnie jest.
Sterownik Pb ustala czas wtrysku gdy ma sygnał ze pompa paliwa pracuje. Jest w obwodzie.
Ten chwilowy czas wtrysku benzyny odczytuje sterownik LPG i dalej już leci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez rumunn95 » 16 sty 2012, 10:39

skoro grzebaliscie przy pompie to powiedzcie ile pinow do niej wchodzi?i za co odpowiadaja?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez zbymus » 16 sty 2012, 21:16

masz tylko plusa i minusa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez maxim_wawa » 16 sty 2012, 21:28

chyba 2 jeszcze są od plywaka poziomu na deske
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez zbymus » 16 sty 2012, 22:01

maxim_wawa napisał(a):chyba 2 jeszcze są od plywaka poziomu na deske

No tak ale pompa ma dwa piny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez lucas83 » 16 sty 2012, 22:27

Trochę nie kumam. Jak pompa może mieć dwa piny, skoro złącze liczy 4 piny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez noxes » 16 sty 2012, 23:21

lucas83 napisał(a): skoro złącze liczy 4 piny?

na pewno od pompy? Do pompy dochodzi tylko + i – :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lucas83 » 17 sty 2012, 00:02

W manualu jak byk rozrysowane są piny A B C oraz D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez zbymus » 17 sty 2012, 00:16

lucas83 napisał(a):Trochę nie kumam. Jak pompa może mieć dwa piny, skoro złącze liczy 4 piny?


Proszę;
https://lh4.googleusercontent.com/-k5QC ... 520626.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez lucas83 » 17 sty 2012, 01:05

A te dwa obok to co jest? Chyba już kumam :) Złącze ma 4 piny, z czego 2 idą do pompy a 2 kolejne do pływaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6