Wymiana pierścieni tłokowych
Czy ktoś z forum wymieniał pierścienie samodzielnie i mógłby podzielić się doświadczeniem ?
Czy to bardzo skomplikowane i czy można coś poważnie sknocić jeżeli posiada się minimum wiedzy ? Mam ochotę przeprowadzić remont silnika w przyszłe wakacje.
Nie jestem mechanikiem , bardziej znam teoria ze studiów i 4tyg. praktyk w warsztacie ale w silniku jeszcze nic poważnie nie grzebałem oprócz zmiany rozrządu
boje się że utknę w pewnym momencie rozbierania albo składania silnika
Oczywiście wiem że na samych pierścieniach się nie kończy bo dochodzą jeszcze panewki, uszczelniacze zaworów i przy okazji regulacja zaworów bo resztę np: zmierzenie cylindrów i ewentualne ich tulejowanie, honowanie,planowanie głowicy albo szlif wału oddam do specjalistów.
Jeszcze chciałbym się zapytać czy istnieją tłoki nad wymiarowe z pierścieniami do 626 gf ?
I czy dostane gdzie dane na temat momentu przykręcanych śrub w silniku ?
Proszę o rady z czym mogę mieć największy problem ?
Robiąc to wszystko samemu to duża oszczędność a przed wszystkim satysfakcja

Czy to bardzo skomplikowane i czy można coś poważnie sknocić jeżeli posiada się minimum wiedzy ? Mam ochotę przeprowadzić remont silnika w przyszłe wakacje.
Nie jestem mechanikiem , bardziej znam teoria ze studiów i 4tyg. praktyk w warsztacie ale w silniku jeszcze nic poważnie nie grzebałem oprócz zmiany rozrządu
Oczywiście wiem że na samych pierścieniach się nie kończy bo dochodzą jeszcze panewki, uszczelniacze zaworów i przy okazji regulacja zaworów bo resztę np: zmierzenie cylindrów i ewentualne ich tulejowanie, honowanie,planowanie głowicy albo szlif wału oddam do specjalistów.
Jeszcze chciałbym się zapytać czy istnieją tłoki nad wymiarowe z pierścieniami do 626 gf ?
I czy dostane gdzie dane na temat momentu przykręcanych śrub w silniku ?
Proszę o rady z czym mogę mieć największy problem ?
Robiąc to wszystko samemu to duża oszczędność a przed wszystkim satysfakcja

. Jestem mechanikiem z zawodu ale odpuściłem sobie ten temat bo nie mam garazu a pod blokiem tego nie bede robił. Sprawa wyglada tak czesci najlepsze z dostepnych czyli pierscienie rik uszczelniacze takoma uszczelki pod kolektory takoma lub oe mazda tyle ze te pierwsze wygladaja tak samo, uszczelka pod glowice erling. Panewki wcale nie musza byc zajechane no chyba ze pali ci sie kontrolka cisnienia oleju. Wszystko wyjdzie w praniu powinny byc srebrne nie powycierane. Tuleje jak ściąga sie glowice to wszystko jest wiadome co trzeba zrobic i tu jest potrzebne doświadczenie 