Wymiana pierścieni tłokowych

Postprzez 89matthew89 » 26 paź 2011, 20:18

Czy ktoś z forum wymieniał pierścienie samodzielnie i mógłby podzielić się doświadczeniem ?
Czy to bardzo skomplikowane i czy można coś poważnie sknocić jeżeli posiada się minimum wiedzy ? Mam ochotę przeprowadzić remont silnika w przyszłe wakacje.
Nie jestem mechanikiem , bardziej znam teoria ze studiów i 4tyg. praktyk w warsztacie ale w silniku jeszcze nic poważnie nie grzebałem oprócz zmiany rozrządu <zawstydzony> boje się że utknę w pewnym momencie rozbierania albo składania silnika :(
Oczywiście wiem że na samych pierścieniach się nie kończy bo dochodzą jeszcze panewki, uszczelniacze zaworów i przy okazji regulacja zaworów bo resztę np: zmierzenie cylindrów i ewentualne ich tulejowanie, honowanie,planowanie głowicy albo szlif wału oddam do specjalistów.
Jeszcze chciałbym się zapytać czy istnieją tłoki nad wymiarowe z pierścieniami do 626 gf ?
I czy dostane gdzie dane na temat momentu przykręcanych śrub w silniku ?
Proszę o rady z czym mogę mieć największy problem ?
Robiąc to wszystko samemu to duża oszczędność a przed wszystkim satysfakcja :D <glupek2>
Forumowicz

Od: 4 lip 2009, 19:15
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez southpaw » 29 paź 2011, 08:08