"Trzyma" za wysokie obroty 2,0 FS

Postprzez marlena86 » 1 paź 2011, 12:14

Witam!
Jestem pierwszy raz na tym forum, wiec proszę o wyrozumiałość jeżeli taki wątek juz był.
Jestem posiadaczką mazdy 626 2.0 115 KM GF 97r. benzyna/lpg i mam taki problem, a mianowicie jak od razu po odpaleniu silnika ruszę to obroty nie chcą zejść poniżej 2000, problem ten znika po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika.
Rzeczy, które były zrobione to: wymieniona przepustnica, czyszczony zawór EGR, uszczelka kolektora dolotowego, mechanik cos robił przy wtryskach, chyba uszczelniał.Dodam ,że obroty nie falują, schodzą na 1200, po 3, 4 sek. na 800(podobno tak ma byc:))
Z gory dzięki za odpowiedz
marlena86
 

Postprzez smasherbit » 1 paź 2011, 14:07

Zmień mechanika. Po odpaleniu na zimnym silniku powinno być nie wiecej niż 1200 obr/min. Po krótkiej chwili powinny zejść do 1000 obr/min. Przy prawie rozgrzanym silniku powinny już oscylować w okolicach 700 – 800 obr/min. No i po co była ta cała wymiana tych wszystkich części. Jak silnik zachowuje się na gazie? 4 rzeczy stymuluja wartoscia obrotów: czujnik przepływu powietrza, sonda lambda, obciażenie silnika, położenie przepustnicy. Czasy wtrysków sa własnie kierowane przy wykorzystaniu tych czynników.

Ja stawiam na regulacje siłownika biegu jałowego podczas rozgrzewania bo jak widac obroty jałowe (te na lince) sa dobrze ustawione.

Co do sondy lambda to gaziarze moga stwerdzic czy czasem nie padła. Moga podłączyć sie pod sterownik.
Albo ten "mechanior" jesli ma interfejs do mazdy EOBD I.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez marlena86 » 1 paź 2011, 17:30

dziękuje za odpowiedz,
mechanik podłączał po komputer i nie wykazało żadnego błędu, na benzynie i na gazie jeździ tak samo.
marlena86
 

Postprzez tadziomaru1 » 1 paź 2011, 20:33

smasherbit napisał(a): bo jak widac obroty jałowe (te na lince) sa dobrze ustawione.
Albo ten "mechanior" jesli ma interfejs do mazdy EOBD I.

A gdzie tam sie obroty na lince ustawia?
A czy nasze maździanki to nie mają czasami OBD II?
Od jakiegoś czasu czytam Twoje posty i nie wiem co mam myśleć, znasz się na tych autkach czy nie, bo niby widać że masz wiedzę, ale momentami mam wrażenie że o całkiem innych samochodach piszesz... <lol>
marleno, po tym jak piszesz co było porobione, to moim zdaniem należy wyregulować zawór IAC (czasami mylnie nazywany silniczkiem krokowym) i zsynchronizować z nim zasilanie dolotu przy pomocy śruby regulacyjnej na bajpasie. Trzeba pokręcić raptem dwiema śrubkami i pozamiatane.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez smasherbit » 2 paź 2011, 23:33

Po pierwsze chodziło mi o wyjaśnienie w którym miejscu ma dziewczyna szukać. Tak zgadzam się że zabrzmiało to jak regulacja w maluchu ;). Cały mechanizm regulacji znajudje się na zakonczniu linki. I nie chodzi że się linke skraca czy wydłuza przez skercanie np. jak w maluchu. Tylko że tam są odpowiednie śrubki którymi się reguluje dopływ powierza i położenie przeustnicy, siłownik (ten tzw. zawór IAC mylony z silniczkiem krokowym)

Co do OBD to jest obszerny temat na tym forum w którym wielu użytkowników mazdy 626 GF przed i po liftingu pisze o swoich próbach podłączenia interfejsu OBD 2. No i jednym wychodzi a drugim nie. OBD2 stało się standaredem w mazdzie 626 GF po liftingu, przed (a ta dziewczna ma własnie taki) jest złacze mazdowskie i interfejs OBD 1. Jak się myle możesz mnie zbluzgać kolejny raz. <dupa>

No właśnie... a jakie jest złącze u kolegi? Ja mam na 100% OBD2.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez gslaw » 3 paź 2011, 15:36

a ja mam problem, że obroty spadają mi za nisko, prawie do 500 rpm i zaczyna telepać budą. Dzieje się tak gdy zdejmuję nogę z gazu np przy wyhamowaniu przed skrzyżowaniem, potem za chwilę wskakują na 700rpm i jest ok. Co jest nie tak? GF '01 2.0 136km.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6