Co do uszczelki to mozliwe ale napewno zwracales uwage na wskaznik temp i bys odrazu zauwazyl ze przekracza norme i dochodzi pod czerwona kreske... co do uszczelki to sprawdz dokladnie tutaj wkleje moja osobista metode sprawdzenia

wiem ze moze i sa nie konwencjonalne ale bynajmniej skuteczne w moich przypadkach .
Pozatym uszkodzic uszczelke pod glowica w rzedowych silnikach jest trudniej niz w silnikach V. tu moja metoda sprawdzenia uszczelki.
1 czy weze nie puchna tzn sa mega twarde na rozgrzanym silniku( jak tak to zacznij od kupienia nowego korka chlodnicy ! cena do 35 zl a pomaga)
2 czy plynu nie ubywa (ale nie sugeruj sie zbiorniczkiem wyrownawczym bo jak zapowietrzylo sie to ani grama nie zabierze ze zbiorniczka ) ale tez nie odkrecaj korka na goracym badz cieplym silniku:)
3 odkrec korek chlodnicy na zimnym silniku i wez szklanke wody przegotowanej (moze byc zimna) i sprawdz jak wyglada sytuacja czy nie ma szlamu czy plyn jest plynem
odnosnie do szklanki wody wlej wode do chlodnicy tak zeby bylo na maxa korka i lekko ponaciskaj weze gorny i dolny jak nie bedzie bombelkow powietrza to spoko (jak bedzie wylewac ci sie woda to dolej ze szklanki
4 czy wiatraki sie zalaczaja ? czesciej niz wczesniej ?
5 odkrec korek oleju i sprawdz pod korkiem czy nie ma nalotu (kawa z mlekiem baz capucino ale nie panikuj co do tego )
6 sprawdz bagnet oleju czy nie jest tez oblany capucino
7 wyciagnij bagnet oleju na odpalonym silniku kiedy tak ostro kopci i zobacz czy nie dmucha tez spod bagnetu oleju
8 to samo zrob na jalowym odkrecajac korek oleju i sprawdz reakcje silnika czy nie zacznie falowac i sprawdz czy nie dymi ostro(bo lekko dymic bedzie zawsze lekko ! )
9 zdaj relacje bo ja meczylem sie z tym problemem wiele razy
10 Te metody wydedukowalem metodyka prob i bledow to nie jest ksiazkowy opis wiec moze zawierac wiele blednych informacji ale bez obaw nie uszkodzi ci silnika ani zdrowia pozdrawiam