Witam
Ma ktoś może jakieś dane pt. dokręcanie śrub w naszych madziach..
mam MAZDĘ 626 2L 115 koników z 98-2000(?) silnik FS
zrobiłem sobie mały remoncik i nie mam zielonego pojęcia jakie są parametry dokręcania wału korbowego i ogólnie korbowodów
co do śrub głowicy to mamy 5 faz
1) 20 Nm
2) – 90'
3) 20Nm
4) 90'
5) 90'
przynajmniej tak było na śrubkach od głowicy
PROSZĘ O POMOC W TYM DOKRĘCANIU WAŁU.. podobnierz jest 20Nm i 90' ale nie jestem pewien..
Moment dokrecenia śrub wału korbowego 2,0 FS
Strona 1 z 1
Może to ci pomoże: http://www.imbth.com.pl/pdf_fac_str/238.pdf
Ogólnie zasada prosta mierzysz śrube, zaglądasz do tabeli i już. Nie bede się rozpisywał o rodzajach śrub bo to nie o to chodzi, ale zakładam że to masówka czyli śruby walcowane. Możesz przesmarować Locklite (preparat do blokowania śrub/nakrętek, przeciwdziała odkręcaniu się)
Powodzenia.... pewno silnik już złożony
Ogólnie zasada prosta mierzysz śrube, zaglądasz do tabeli i już. Nie bede się rozpisywał o rodzajach śrub bo to nie o to chodzi, ale zakładam że to masówka czyli śruby walcowane. Możesz przesmarować Locklite (preparat do blokowania śrub/nakrętek, przeciwdziała odkręcaniu się)
Powodzenia.... pewno silnik już złożony
Only japanise technik...
Tu jest kompletna książka serwisowa
jak coś to pisać do mnie na maila to roześlę dalej..
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=443564
a tabela też niezła ;] przyda się do innych rzeczy bo i praktyczna ;]
dzięki za odpowiedź ;]
Właśnie kończę składać ;]
Pozdrawiam
jak coś to pisać do mnie na maila to roześlę dalej..
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=443564
a tabela też niezła ;] przyda się do innych rzeczy bo i praktyczna ;]
dzięki za odpowiedź ;]
Właśnie kończę składać ;]
Pozdrawiam
-
jsfcichy
Mi dzisiaj chciano wymienic rozrząd ale nie dało sie odkręcić śruby z wału;/..; 1 klucz sie złamał.. mechanik pojechał kupic nowy, zalożył na niego 1metrową rure.. i se pokrzywiła;/ a śruba nic..;/ i rozrząd nie wymieniony.. ( Mazda 626 IV ge FS 115km r.1997) za tydzien daje znów i muszą mi tą śrube palnikiem potraktować.. zagrzać co popuści:) heh 4h poświecił i nic nie chce za to:) Dobry mechanik:)
Nie jedź więcej do tego "Pana". Trzeba użyć dobrego klucza pneumatycznego.
Jeszcze pytanie, w jakim celu odkręcacie śrubę na wale? To zbędne według mnie, czy o czymś nie wiem?
Jeszcze pytanie, w jakim celu odkręcacie śrubę na wale? To zbędne według mnie, czy o czymś nie wiem?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
niewiem:P
witam,
mógłbym prosić o odpowiedź, bo konkretna chyba nie padła
a w podanym powyżej załączniku nie znajduje
tak więc ponawiam pytanie – jakim momentem przykręcać:
1. pokrywy panewek głównych
2. pokrywy panewek korbowodowych
z góry dzięki za odpowiedź
mógłbym prosić o odpowiedź, bo konkretna chyba nie padła
a w podanym powyżej załączniku nie znajduje
tak więc ponawiam pytanie – jakim momentem przykręcać:
1. pokrywy panewek głównych
2. pokrywy panewek korbowodowych
z góry dzięki za odpowiedź
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6