Moment dokrecenia śrub wału korbowego 2,0 FS

Postprzez jsfcichy » 5 lip 2011, 20:19

Witam

Ma ktoś może jakieś dane pt. dokręcanie śrub w naszych madziach..??

mam MAZDĘ 626 2L 115 koników z 98-2000(?) silnik FS

zrobiłem sobie mały remoncik i nie mam zielonego pojęcia jakie są parametry dokręcania wału korbowego i ogólnie korbowodów <nauka>

co do śrub głowicy to mamy 5 faz
1) 20 Nm
2) – 90'
3) 20Nm
4) 90'
5) 90'

przynajmniej tak było na śrubkach od głowicy <czarodziej>


PROSZĘ O POMOC W TYM DOKRĘCANIU WAŁU.. podobnierz jest 20Nm i 90' ale nie jestem pewien..
jsfcichy
 

Postprzez smasherbit » 6 lip 2011, 13:18

Może to ci pomoże: http://www.imbth.com.pl/pdf_fac_str/238.pdf
Ogólnie zasada prosta mierzysz śrube, zaglądasz do tabeli i już. Nie bede się rozpisywał o rodzajach śrub bo to nie o to chodzi, ale zakładam że to masówka czyli śruby walcowane. Możesz przesmarować Locklite (preparat do blokowania śrub/nakrętek, przeciwdziała odkręcaniu się)
Powodzenia.... pewno silnik już złożony <lol>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez jsfcichy » 7 lip 2011, 19:43

Tu jest kompletna książka serwisowa
jak coś to pisać do mnie na maila to roześlę dalej..

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=443564

a tabela też niezła ;] przyda się do innych rzeczy bo i praktyczna ;]

dzięki za odpowiedź ;]


Właśnie kończę składać ;]

Pozdrawiam
jsfcichy
 

Postprzez bulianomoreno » 16 sty 2013, 18:25

Mi dzisiaj chciano wymienic rozrząd ale nie dało sie odkręcić śruby z wału;/..; 1 klucz sie złamał.. mechanik pojechał kupic nowy, zalożył na niego 1metrową rure.. i se pokrzywiła;/ a śruba nic..;/ i rozrząd nie wymieniony.. ( Mazda 626 IV ge FS 115km r.1997) za tydzien daje znów i muszą mi tą śrube palnikiem potraktować.. zagrzać co popuści:) heh 4h poświecił i nic nie chce za to:) Dobry mechanik:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez Gregory » 16 sty 2013, 19:12

Nie jedź więcej do tego "Pana". Trzeba użyć dobrego klucza pneumatycznego.
Jeszcze pytanie, w jakim celu odkręcacie śrubę na wale? To zbędne według mnie, czy o czymś nie wiem?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez rumunn95 » 16 sty 2013, 19:43

pewnie chcial wymienic uszczelniacz?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez bulianomoreno » 16 sty 2013, 21:53

niewiem:P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez waus » 27 maja 2013, 21:20

witam,

mógłbym prosić o odpowiedź, bo konkretna chyba nie padła :(
a w podanym powyżej załączniku nie znajduje :(

tak więc ponawiam pytanie – jakim momentem przykręcać:

1. pokrywy panewek głównych
2. pokrywy panewek korbowodowych

z góry dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2011, 23:04
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 5 CR

Postprzez Siw-y » 28 maja 2013, 01:27

Jeżeli w GF jest tak samo jak w GE to masz.

254246_427965800585355_1208336192_n[1].jpg
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez waus » 3 cze 2013, 04:46

dzięki

Siw-y napisał(a):Jeżeli w GF jest tak samo jak w GE to masz.

no właśnie tego nie wiem, ale dokręciłem jakby było tak samo :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2011, 23:04
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 5 CR

Postprzez kris87nt » 14 sty 2019, 20:53

Czy momenty dokręcania panewek (tłoków) są takie same jak na zdjęciu wyżej?

Dopisano 14 sty 2019, 19:53:

Czy momenty dokręcania panewek (tłoków) są takie same jak na zdjęciu wyżej?
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 03:26
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Brzoza(Buk)
Auto: Mazda Premacy Sportive 2.0 benzyna 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6