Strona 1 z 1

Spadające obroty + klimatyzacja

PostNapisane: 16 cze 2005, 22:05
przez chemar
Witam,
Ponownie mam problem ze spadającymi obrotami. Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO. Tym razem objawia się wyłącznie kiedy samochód stoi np na światłach na luzie (Podczas jazdy wszystko jest w porządku). Obroty najpierw skaczą do góry, a potem spadają poniżej 500 i madzia dostaje drgawek. Zauważyłem, że dzieje się to przy włączonej klimie. Kiedy klima nie działa wahania obrotów sa bardzo nieznaczne. Dodam, że objawy pojawiają się na gazie i na benzynie.
Nie wiem co robić – wymieniłem swiece i przewody, sprawdziłem ciśnienie w cylindarch – OK. Komputer nic nie wykazuje.
Pomocy!!

PostNapisane: 16 cze 2005, 23:25
przez Jaksa
Miałem to samo , po wymianie zaworu wolnych obrotów wszystko jest ok. Ciekawe dlaczego na LPG masz te same objawy. Jaka jest instalacja?

PostNapisane: 17 cze 2005, 09:17
przez chemar
Instalacja sekwencyjna OMWL
Jaki jest koszt wymiany tego zaworu?
Zastanawiam się czy to nie ma jednak związku z klimą. Ostatnio wymieniana była jedna z rurek układu klimy i od tego momentu wszystko się zaczęło.
Pozdr.

PostNapisane: 17 cze 2005, 11:44
przez adam626
a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie
ja u siebie dokładałem klimę
i sam komputerek silnika podnosi już nieco wolne obroty przy właczonej klimie za pomocą zaworka omijającego przepustnicę
jednak kiedy włączały się wentylatory obroty spadały do 500-600
u mnie dodatkowo jest siłownik sterowany podciśnieniowo uchylający przepustnicę gaźnika i dopiero założenie i uruchomienie tego układu rozwiązało problem obrotów

być może jest tak że sam komputer silnika jest w stanie w jakimś zakresie utrzymywać obroty jednak przy większym obciążeniu
powinien zadziałać układ idle-up

PostNapisane: 17 cze 2005, 18:26
przez chemar
Podniesienie obrotów przez dodanie gazu nie działa.
Po chwili opisane wyżej objawy pojawiają się ponownie. Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj jednak spadki obrotów były już nieco mniejsze (choć występują nadal i nie da się ich nie zauważyć). Może komputer się przyzwyczaja?

PostNapisane: 17 cze 2005, 19:13
przez Jaksa
adam626 napisał(a):a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie
W GF raczej spadają ( porownywałem z innymi GF kami )
chemar napisał(a):Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządku
No tak, bo silnik pracuje bez dodatkowych oporów .
Moja rada :
Trzeba podnieśc lekko obroty na by passie czyli pokręcic śrubką od obrotów na przepustnicy ( nie wprowadzisz błędów ) Jestem ciekawy czy działa ten zawór IAC.
chemar napisał(a):Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO
Co zrobili?

PostNapisane: 17 cze 2005, 19:56
przez chemar
Jaksa napisał(a):
adam626 napisał(a):a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie
W GF raczej spadają ( porownywałem z innymi GF kami )
chemar napisał(a):Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządku
No tak, bo silnik pracuje bez dodatkowych oporów .
Moja rada :
Trzeba podnieśc lekko obroty na by passie czyli pokręcic śrubką od obrotów na przepustnicy ( nie wprowadzisz błędów ) Jestem ciekawy czy działa ten zawór IAC.
chemar napisał(a):Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO
Co zrobili?


Nie chieli powiedzieć co dokładnie. Wydaje mi się, że po prostu wyjęli blokującą się blaszkę. Zadziałało.

Jaksa napisał(a):Jestem ciekawy czy działa ten zawór IAC.

Czy dobrze rozumuję, że jest to zawór wolnych obrotów?
Jak sprawdzić czy działa?

PostNapisane: 17 cze 2005, 21:17
przez Jaksa
chemar napisał(a):Wydaje mi się, że po prostu wyjęli blokującą się blaszkę
Blaszkę to pewnie wmontowali między EGR a kolektor czyli zosał zaślepiony co praktycznie powinno spowodowac większe spalanie paliwa
chemar napisał(a):Czy dobrze rozumuję, że jest to zawór wolnych obrotów?
Tak.
chemar napisał(a):Jak sprawdzić czy działa?
Po odłaczeniu wtyczki powinien spaść z 800 na 500 rpm. Ja w swojej madzi ustawiałem tak :

Odłączyłem kostkę , obroty spadły o 200rpm , następnie kręcac w prawo srubą reg. na przepustnicy ( by pass ) do minimalnych jałowych obrotów ( silnik ledwo tyka ) następnie podłączasz kostkę do IAC , obroty na chwilę podniosą sie do 1200-1500rpm i spadną na ok 800-850 rpm.
Jak zawor jest sprawny operacja zawsze się powiedzie . Opisuję oczywiscie pracę silnika na Pb. Jak wyregulować gaz nie wiem bo nie robię w tym temacie.

PostNapisane: 17 cze 2005, 22:40
przez chemar
Jaksa napisał(a):Blaszkę to pewnie wmontowali między EGR a kolektor czyli zosał zaślepiony co praktycznie powinno spowodowac większe spalanie paliwa

Bardzo mozliwe. Większego spalania (gazu) jednak nie zauważyłem. W ASO ostrzegano mnie przed możliwością większego spalania i niespełnianiem norm emisji na Pb.
Jaksa napisał(a):Jak zawor jest sprawny operacja zawsze się powiedzie .

Jeszcze jedno pytanie: Jak znaleźć ten zawór?

PostNapisane: 17 cze 2005, 23:28
przez Jaksa
chemar napisał(a):: Jak znaleźć ten zawór?
Jak wiesz jestem mechanikiem a nie informatykiem , komputery to dziwne urządzenia <lol> ( bez obrazy ) nie umiem wstawić tu na forum fotki ( jak to inni koledzy robią ) więc moze mi się uda opisac gdzie on jest. Zawor znajduje się zaraz przy przepustnicy , przykręcony jest na takie same śrubki jak przepływomierz ( on jest w obudowie filtra powietrza jak pewnie wiesz ) taka gwiazdka z bolcem w środku ( opisuje tak dosłownie <lol> ) Do zaworu doprowadzony jest przewod z czarną kostką ( jak dobrze pamiętam ) Jak będziesz miał pytania to moze pisz na priva bo chyba troszkę juz zasmiecamy ten topic. ;)