Dymi przy odpalaniu, śmierdzi, biały dym.GF 1,8 FP

Postprzez RogerThat » 8 cze 2011, 11:26

Witajcie

Mam duży problem z moja Mazdą 626 GF rocznik 97. Benzyna
Podczas odpalania strasznie dymi. Dym jest naprawdę na pół osiedla (teraz jeżdżę już autobusami a samochód stoi).
Kolor dymu – biały. Strasznie smierdzi. Pojawia się tylko przy odpalaniu, po przejechaniu około 500 m przestaje dymić. Nie bierze płynu chłodniczego ale za to bierze olej.
Mój kolega który jest mechanikiem wyliczył mi wydatki jakie mogę ponieść. Mówił że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ale po otwarciu silnika może wyjść więcej.
Zrobił kalkulację:
> uszczelka pod głowicę 148
> uszczelki kolektorów 23+ 60
> uszczelka pokrywy zaworów 57
> przewody zapłonowe 281 dobrej firmy NGK chińczyk 154
> uszczelniacze wałków rozrządu 36x2
> uszczelniacz wału korbowego 20
> pasek rozrządu 99
> rolka napinająca pasek rozrządu + prowadząca 88 + 535
> pompa wody 255
> paski klinowe 120
> płyn chłodniczy 70
> płyn wspomagania 30
> olej silnika 80
> filtr oleju 21
>
> naprawa głowicy może wynieść nawet 1000 zł
> nasza robocizna około 700 zł
>
>
> czyli całość może wynieść nawet 3600 zł


To mój kolega więc powiedział że będzie robił samochód jak dla siebie.

Chciałbym poznać waszą opinię i ewentualnie poradzić się. Czy sprzedać samochód w takim stanie? (ale myślę że pójdzie za około 2000 – 2500), czy remontować go? Może z czegoś zrezygnować?

Dziękuję za wszystkie opinie
RogerThat
 

Postprzez nooknookie » 8 cze 2011, 13:01

Witam,

nie ma co dramatyzować, z tego co wyczytałem to jest to dość częsta przypadłość silników FS.
Też jestem świeżo po zakupie Mazdy i u mnie także jest ten problemik ale na razie poczekam z naprawą, wypłukałem się z kasy ;)

Poczytaj forum, ja się bardzo słabo znam na mechanice aut, aczkolwiek z informacji wyczytanych właśnie na tym forum oraz na innych stronach wnioskuję że winne są pierścienie olejowe (jeśli dym jest siwy i jest go sporo), jeśli dym jest niebieski to prawdopodobnie winne są uszczelniacze. To napewno nie będą aż tak drogie operacje.
Napisz czy dużo tego oleju pożera, ktoś pewno poradzi coś więcej niż ja :)

Pojedź do mechanika który zna Mazdy i te silniki, wydaje mi się że kolega trochę się rozpędził :]

Sorry że tu napiszę, nie chcę zakładać nwoego tematu.
Ma ktoś może sposób na drgający lewarek? Przy prędkościach ok 50km wpada w drgania i denerwująco hałasuje... Poprzedni właściciel twierdzi że celowo kazał poluzować ten drążek żeby żonie łatwiej się biegi zmieniało... Nie wiem na ile mogę mu zaufać <co?>
I jeszcze jedno pytanko dot. deski rozdzielczej, znów chodzi o hałas. Prawdopodobnie ze starości troche poluzowały się "plastikowe drewno" poniżej panelu radia, to które okala popielniczkę i zapalniczkę.
Ma ktoś jakiś sposób na usztywnienie? :)

Dzięki za odp.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2011, 12:37
Posty: 20
Auto: Mazda 626 98' 2.0 136HP :–)
201000km w dup...

Postprzez Radex » 8 cze 2011, 15:07

ja myślę że kolega trochę za dużo chce na Tobie zarobić, znajdź sobie lepiej innego kolegę ;)

pompy wody nie musisz wymieniać, reszta części o wiele drożej niż sam możesz kupić :> :|

ogólnie taka naprawa nieopłacalna, lepiej już silnik kupić ( np 2.0 ) i przełożyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez RogerThat » 8 cze 2011, 16:02

Dzięki
A np taki silnik pasował by do Mazdy 1.8 ?
http://allegro.pl/mazda-626-gf-2-0-16v- ... 78600.html

Pozdrawiam
RogerThat
 

Postprzez Radex » 8 cze 2011, 16:13

poczytaj więcej na forum jeśli chodzi o swapa z 1.8. ja się tym nie interesowałem bardziej bo mam 2.0 :)
ale z tego co kojarzę to silnik i komputer się wymiania i jest git :)

najlepiej jakbyś znalazł jakieś autko na części i przed zakupem odpalił silniczek.
przekładka ok 500zł
i myślę że będziesz bardziej zadowolony z mocniejszego silnika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Goral1985 » 8 cze 2011, 18:44

Witam
Mi niestety 3 dni po zakupie mojej Mazdy z rana pojawil sie bialy dymek :( Po przeczytaniu kilku postow w naszym forum padlo na pierscienie :( za wymiane pierscieni,uszczelki pod glowica,uszczelniaczami zaworow,i naprawa glowicy+wymiana oleju,filtra,paskow- zaplacilem 2200zl z robocizna!!!!(do tego kupe uszczelek kolektowa,walu itp) oczywiscie w firmowym zakladzie a nie u szwagra w stodole!!! Wiec wydaje mi sie ze troche duzo ci krzyknal.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 19:49
Posty: 16
Auto: ByłaMazda 626 GF 1998r 2.0 16v 115km
jest
Mazda 5 2.0 16V 146 km

Postprzez maxim_wawa » 8 cze 2011, 19:12

kup drugie 1.8 i poprostu przełóź – wyjdzie najtaniej nawet z wymianami pasków itp

z przekładka na 2.0 jest troche roboty i musisz kupic silnik z osprzetem (komputer i czesto wiązka)
przekładka 1.8 na 1.8 jest plug&play byle kupic 1.8 z GF a nie ze starszego modelu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez RogerThat » 11 cze 2011, 15:02

Mam prośbę.
Czy kupilibyście taki silnik?
Ja się nie znam za bardzo a opis tez lakoniczny
http://allegro.pl/mazda-323-bj-626-gf-s ... 69740.html

Cena jest chyba dobra. Sprzedawca napisał że silnik będzie pasował. Przebieg to 190 000. Mój ma 165000

Pozdrawiam
RogerThat
 

Postprzez VeryCoolMan » 11 cze 2011, 22:17

RogerThat na jakim oleju auto jeździ?
Nie jednemu z użytkowników GF-ki na poranne dymienie pomógł hydrosyntetyczny olej elf evolution srx 5w30 myślę że warto spróbować cena od 100 – 150 zł za 4-5 L. zależnie od miasta + filterek oleju spróbuj :)

PS: Typowa przypadłość GF-ek
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez smasherbit » 11 cze 2011, 22:23

Silnik wygląda na wiekszy przebieg. A co do ksiażek serwisowych to wiesz... na aledrogo możesz kupić i sfabrykować wszystko. Dla mnie za dużo rdzy. W mojej madzi jest już 240k i nie wyglada tak jak ten co chcesz kupić a specjalnie się nim nie zajmuje.
A tak OT – może ktoś z was ma do sprzedania tą blache co ochrania kolektor wylotowy, oczywiscie najlepiej nowa lub mało używana.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez VeryCoolMan » 11 cze 2011, 22:33

RogerThat napisał(a):Mam prośbę.Czy kupilibyście taki silnik?Ja się nie znam za bardzo a opis tez lakoniczny http://allegro.pl/mazda-323-bj-626-gf-s ... 69740.html Cena jest chyba dobra. Sprzedawca napisał że silnik będzie pasował. Przebieg to 190 000. Mój ma 165000

A co do tego silnika.. wygląda na jakiś kombinowany jakoś ten aparat zapłonowy, cewka mi tu nie pasuje
Ostatnio edytowano 12 cze 2011, 19:32 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez wedkarz85 » 12 cze 2011, 09:06

witam miałem terz ten proglem postanowiłem zrobić silnik prawdopodobnie masz pierśćienie padnięte
umnie tak było moje koszty
komplet uszczelek 400
głowica planowanie uszczelniacze sprawdzenie zaworów i tp 450
pierśćienie rik 220
olej 10w40 sheel +filtr 110
reszta była ok panewki i tp
robocizna kolegi machanika 400 zł
rozrząd miałem wcześniej wymieniony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez tadziomaru1 » 12 cze 2011, 13:14

VeryCoolMan napisał(a):A co do tego silnika.. wygląda na jakiś kombinowany jakoś ten aparat zapłonowy, cewka mi tu nie pasuje

Właśnie właśnie... Też mam takie wrażenia... Może to od jakiegoś starszego modelu? Pordzewiały jakiś, kółko pasowe itp. Chyba na dworze gdzieś leżał... Dekiel zaśniedziały. Ogólnie paskudny, ale to nie znaczy że nie może być dobry, tego się nigdy nie wyczuje, jeszcze na podstawie fotki... Trzeba założyć i odpalić.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 12 cze 2011, 19:40

I już wszystko jasne ten silnik pochodzi z mazdy 323 BJ dlatego inny aparat, cewka zapłonowa.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez cubecore » 21 cze 2011, 02:55

Ja zapłaciłem za remont silnika ok 3200. Oryginalne pierścienie kosztują ok 1000... Zazwyczaj sypią się uszczelniacze zaworów wiec trzeba zrobić kompleksowo. Wydatek jest realny. Naprawisz serduszko i autkiem będziesz śmigał parę ładnych lat bez nerwów. Jakiś tuman nie dolał mi oleju podczas wymiany i miałem schizę że silnik mi się sypie ponownie. Silnik mam zalany syntetykiem mobil 1 5w50 i zasuwa bez problemu. Moim zdaniem warto trochę zainwestować a potem spać spokojnie....
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 14:08
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1.8 Hachtback

Postprzez Piotr Raczkowski » 21 cze 2011, 10:53

cubecore napisał(a): Moim zdaniem warto trochę zainwestować a potem spać spokojnie....

trochę?????????????? 3200 to 50% ceny auta za taką kasę to masz 4 silniki i niech każdy posłuży 40tys to masz z 6-7 lat jeżdżenia
sprawa do WIELKIEGO przemyślenia
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez vomitory » 21 cze 2011, 22:24

Mój brat miał identyczne objawy w GE, z tymże 2.0 115KM. Koniec w końcu panowie z Buraczanej wymienili silnik i problem ustał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2010, 11:54
Posty: 40
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan

Postprzez Floyd » 7 sie 2011, 01:40

Witam, rzadko coś piszę, a ostatnio nawet nie mam już czasu śledzić wszystkich wątków. Praca eh <oczy>

Moja 2 litrowa 115 konna Madzia (GF sedan 99') lubi się napić 1 litr oleju na każde 1000 kilometrów. Na początku miałem do niej o to pretensję ale po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów w 6 miesięcy nie zawiodła mnie ani razu. Więc się nie gniewam. Jednak tak sobie myślę... a nóż widelec trafi się okazja kupna silnika 2.0 o mocy 136 KM...myślicie, że mogę oszukać Madzię i jej takie serduszko zamontować. Czy mogą wystąpić komplikacje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez rumunn95 » 7 sie 2011, 09:15

bez wymiany kompa sie nie uda ;p
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 7 sie 2011, 11:09

doswiadczwenie mowi ze remont jest nieopłacalny – przynajmniej w przypadku 1.8 bo silniki z mneijszym przebiegiem mozna kupic znacznie taniej niz same czesci
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6