Strona 1 z 1
Elektrozawór, zwany solenoidem- regulowanie podciśnienia w osprzęcie silnika.

Napisane:
26 lut 2011, 17:17
przez Dodek007
Witam!
Mam Mazdę 626 z '98, 1.8 benzyna. Od jakiegoś czasu przy utrzymywaniu obrotów na poziomie 1500 – 3000 coś mi cykało pod maską, jakby przeskakująca iskra. Nie wiedziałem na początku co to, ale potem ze znajomym ustaliliśmy co tak cyka. Pojechałem do mechanika, który nie do końca wiedział, jak ta część się nazywa. Twierdzi, że "w sumie niby można z tym jeździć, ale lepiej kupić drugą". Spoko, nie ma problemu, tylko jak tę część nazwać i do czego to służy? No i powiedzcie mi, czy rzeczywiście można z tym jeździć, bo w przyszłym tygodniu mam do zrobienia około 1800 km i nie chce mieć jakiś nieprzyjemności po drodze. A może mogę sobie po prostu olać sprawę i się tym nie przejmować? Może to tylko z powodu zimy? To jest jakiś zaworek podciśnienia, czy coś takiego chyba. Jak odepnie się od tego zaworka (?) kabel zasilający to cykanie ustępuje.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
A tutaj jest adres do zdjęć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f79253d7d436840.html
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
26 lut 2011, 20:05
przez noxes
Oj było, jak nie w GF/GW to w GE
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
26 lut 2011, 23:14
przez rafik89
skoro Dodek007 nie zna nazwy tej części, to logiczne jest, że nawet jak było, to na niewiele to się zdaje, bo nawet nie wie co wpisać w szukajke.
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
27 lut 2011, 01:21
przez Dodek007
nie wiem, bo niestety się nie znam, dlatego też proszę o pomoc. tylko nazwę tego podzespołu i do czego to służy. po prostu chce mieć w pełni sprawny samochód, bez niespodzianek.
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
27 lut 2011, 09:26
przez thy
Kolego to jest elektrozawór, zwany solenoidem. Służy do regulowania podciśnienia w osprzęcie silnika.
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
27 lut 2011, 21:03
przez rumunn95
jego awaria jakie za soba niesie skutki ?
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
27 lut 2011, 21:45
przez thy
Pewnie sterownik silnika zachowa się podobnie jak w przypadku DiTD, tj. wypluje OBD error związany z defektem elektrozaworu i tyle. Może to pociągnąć za sobą kolejne, np. błąd związany z EGR, czy jakikolwiek inny systemem sterowanym podciśnieniowo.
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
27 lut 2011, 23:48
przez rumunn95
i tu mozesz miec racje bo jak kiedys czyscilem egra to cos tam grzebalem przy nim na zapalonym silniku i zaczal wlasnie ten zawor cykac jak waryjot

ale to ustalo po nastepnym odpaleniu bledu niestety nie bylo
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
13 mar 2011, 14:27
przez majkerro
Podepnę się do tematu ponieważ mam ten sam problem. Czy ten elektrozawór jest odpowiedzialny za spalanie, i za obroty ( na luzie miałem że mi bardzo spadały do około 300)?? Jak się go wymieni (lepiej nowy czy używkę z innej mazdy) to potrzebne jest podłączenie pod komputer?
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
13 mar 2011, 15:39
przez maxim_wawa
jak masz bardzo niskie obroty to raczej masz z EGR problem a nie z solenoidem
Re: Proszę o pomoc! co to za część?

Napisane:
14 mar 2011, 12:49
przez majkerro
OK. Ale odnośnie elektrozaworu, przy dodawaniu gazu stuka i wcześniej czasami teraz praktycznie cały czas. Czy można go wymienić na inny z innej mazdy ( jeżeli tak to czy musi być taki sam silnik) czy na nowy, i czy potrzebna będzie po wymianie diagnostyka komputerowa?
Re: Elektrozawór, zwany solenoidem- regulowanie podciśnienia w osprzęcie silnika.

Napisane:
22 mar 2011, 22:54
przez yojki
W styczniu wymieniłem taki elektrozaworek, ponieważ sam go mechanicznie uszkodziłem. Kupiłem używany od mazdy 2,0 za 30 zł. Diagnostyki nie robiłem, bo po wymianie wszystko wróciło do normy.

Napisane:
23 maja 2013, 10:57
przez petek
Odświeżając temat natknąłem się na jakiś post odnośnie czyszczenia tegoż felernego zaworu i moje pytanie czy ktoś próbował czyścić zawór pryskając w obie wystające "rurki" jakiś carb cleaner etc. Rozważam taką możliwość gdyż nie mogę nigdzie dostać identycznego jak mój a wolałbym najpierw naprawić niż wymieniać od innego modelu.