Strona 1 z 2
Bardzo niskie obroty biegu jałowego.

Napisane:
10 lut 2011, 21:20
przez PrzemekZ81
Witam wszystkich, mam problem który polega na tym że w mojej maździe 626 1.8 16V 99r. jest następujący temat. Miałem problem z szarpaniem na 2 i 3 biegu tak ok.200otyś obrotów, wymiana filtra paliwa, powietrza i świece no i po problemie jednak wyszło coś innego mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku autem lekko trzęsie i obroty są praktycznie między 100-300 i lekko falują dodam że odkręcałem przepustnice i odpiąłem od niej wszystkie czujniki i przewody z płynem, dodatkowo odkręciłem jakiś zawór ze sprężynką ale nie wiedziałem co to jest i przykręciłem z powrotem
Silnik po tej operacji na zimno dziwnie pracuje jednak rozgrzany trzyma ładnie obroty i problem znika, nadmienię że świece jakie zastosowałem to zwykłe BOSCH-e zamiast platynowych.
O co chodzi z tymi obrotami???

Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
10 lut 2011, 21:26
przez rumunn95
brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka jedz do kogos co kmini temat napewno wyreguleje ;p
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
10 lut 2011, 21:55
przez PrzemekZ81
A czy można to zrobić samemu? na tym czujniku jest taka malutka śrubka imbusowa może ją podregulować na odpalonym silniku?
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
10 lut 2011, 23:04
przez piasek2006
Zapewne chodzi ci o zawór IAC też mam do wymiany objawy miałem że trzymał ssanie do momentu dopóki auta nie zatrzymałem i tak za każdym razem aż się silnik nagrzał wykręciłem ten zawór przeczyściłem rozciągnąłem delikatnie sprężynkę i odziwo lekko pomogło. Mianowicie ssanie nadal trzyma ale na pułapie 1600 obr/min wcześniej 2000 obr/min i po zatrzymaniu auta odrazu obroty schodzą a wcześniej po 3-5 sekundach. Jednak pojawił się inny problemik auto po nagrzaniu czasami łapie obroty na jałowym około 500 obr/min wcześniej trzymał idealnie no i czasami po odpaleniu ma 1000 obr/min ale po chwili wchodzi na 1600 obr/min. Szukam tego zaworku w mojej okolicy ale jakoś bez rezultatów wolałbym go sprawdzić prze zakupem. Oryginał bo zamienników nie ma u kolegi Smirnoffa – 2900 zł też mnie zszokowała cena. Aha u mnie tej srubki na imbus nie mogłem ruszyć ani w jedną ani w drugą.
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
11 lut 2011, 00:23
przez VeryCoolMan
rumunn95 napisał(a):brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka
o czym mowa? gdzie ta śrubka?
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
11 lut 2011, 13:34
przez Radex
VeryCoolMan napisał(a):rumunn95 napisał(a):brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka
o czym mowa? gdzie ta śrubka?
koło przepustnicy
piasek, jak nie mogles ruszyc srubki to psiknij jakims wd40, i przyblokuj sobie drugim kluczem srube z drugiej strony do odkrecania
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
11 lut 2011, 16:39
przez piasek2006
mi chodziło o śrubkę na malutki imbus znajdującą się na tym zaworze IAC po coś ją w końcu zrobili, tą przy przepustnicy to mogę ruszyć nie ma problemu
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
11 lut 2011, 17:51
przez rumunn95
a ja myslalem ze chodzi o ta kolo przepustnicy po pierwsze wymien oring pod tym ze zaworem po drugie wyreguluj imbusem 2.5 najlepiej na zagrzanym i obciazeniu np. klima
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
12 lut 2011, 23:41
przez noxes
Za brak ssania odpowiada czujnik temperatury do ECU, natomiast regulację obrotów przeprowadza się bypassem w trybie serwisowym.
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
14 lut 2011, 21:16
przez PrzemekZ81
Regulowałem tą mała śrubka imbusową na rozgrzanym silniku i jest ok. ale tylko po rozgrzaniu a na zimnym obroty lekko falują i są zbyt niskie tak ok.900-800 obrotów na minutę, możne przyczyna są świece bo zamieniłem platynowe na zwykłe BOSCH-a?
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
14 lut 2011, 22:47
przez woojas25
którą srubką sie reguluje wolne obroty , bo jedna jest na przepstnicy na imbus mały ,a druga jest tak głębiej na srubokret krzyżak coś jakby od powietrza
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
17 lut 2011, 14:36
przez qba341
czy chodzi o silniczek krokowy bo jak tak to nie wiem czy dobrze jest go regulować? można go odkręcić w całości i przeczyścić ale regulacja to chyba nie jest dobry pomysł. już tak zrobiłem i dojść potem końca nie mogłem skończyło się na kupnie używki ale też nie dam sobie głowy uciąć czy jest dobra. silnik pracuje normalnie a czasem spadają mu obroty nie wiem dlaczego. później znowu jest normalnie. i tak w kółko mam już tego dość i na razie dałem sobie spokój . jeżeli ktoś ma radę jak problem rozwiązać to proszę o podpowiedź. może ktoś ma parametry regulacyjne całej przepustnicy. pozdrawiam serdecznie.
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
17 lut 2011, 22:05
przez ciekawy21
silniczek krokowy do wymiany
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
17 lut 2011, 23:13
przez noxes
ciekawy21 napisał(a):silniczek krokowy do wymiany
Taaa napewno. Też tak myślałem, a wystarczyło rozgrzany silnik wprowadzić w tryb serwisowy i ustawić obroty.
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
17 lut 2011, 23:19
przez rumunn95
to teraz powiedz jak wprowadzic w ten tryb, zwykly zjadacz chleba bez sprzedu nic nie zdziala, u mnie bez tego ustawilem i smiga elegancko co do wypowiedzi innych moze macie nieszczelny zawor egr ,gdzies cos ktos kiedys

mial podobny problem i przyczyna bylo wlasnie to
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
18 lut 2011, 00:15
przez noxes
na forum jest jak to uczynić, nie iwem czy w GF jest tak samo jak w GE, ale w GE wystarczy zewrzeć GND i FAN
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
18 lut 2011, 00:51
przez rumunn95
w gf jest obd2 i wszystko w temacie wprowadzania w tryb serwisowy

Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
18 lut 2011, 12:08
przez tha_dogg
rumunn95 napisał(a):w gf jest obd2 i wszystko w temacie wprowadzania w tryb serwisowy

no niestety nie we wszystkich, ja mam GF z 2001 roku a obd2 brak

Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
18 lut 2011, 21:48
przez rumunn95
a moglbys zrobic foto swojego gniazka diagnostyki? z tego co sie orientuje to chyba diesle nie mialy ale glowy nie dam. a kolega sugeruje sie tym ze niema gniazda pod kierka tylko pod maska? czy sprawdzal po ustawieniu pinow ? jakm masz takie to na 100% obd2
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html
Re: Bardzo niskie obroty biegu jałowego, pomocy!!!

Napisane:
18 lut 2011, 22:41
przez Emliano
tha_dogg napisał(a):o niestety nie we wszystkich, ja mam GF z 2001 roku a obd2 brak
To, że nie masz gniazda takiego jak VW to nie znaczy, że nie masz OBD2, ja mam GF z 98 i OBD2 mam, a podłączałem się przez ELM 327.
OBD2 czyli On-Board Diagnostic level 2Protokoły transmisji i media wykorzystywane w OBDII
J1850 PWM (czyli benzynowe GF)
J1850 VPW
ISO9141
ISO14230 (KWP2000)
CAN (ISO15765/SAE J2480)
Możliwości ustawienia w tryb serwisowy porzez to połączenie ja osobiście nie widziałem.
Od tego jest sprzęt serwisowy NGS....
Pozdrawiam