Bardzo niskie obroty biegu jałowego.

Postprzez PrzemekZ81 » 10 lut 2011, 21:20

Witam wszystkich, mam problem który polega na tym że w mojej maździe 626 1.8 16V 99r. jest następujący temat. Miałem problem z szarpaniem na 2 i 3 biegu tak ok.200otyś obrotów, wymiana filtra paliwa, powietrza i świece no i po problemie jednak wyszło coś innego mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku autem lekko trzęsie i obroty są praktycznie między 100-300 i lekko falują dodam że odkręcałem przepustnice i odpiąłem od niej wszystkie czujniki i przewody z płynem, dodatkowo odkręciłem jakiś zawór ze sprężynką ale nie wiedziałem co to jest i przykręciłem z powrotem <co?>
Silnik po tej operacji na zimno dziwnie pracuje jednak rozgrzany trzyma ładnie obroty i problem znika, nadmienię że świece jakie zastosowałem to zwykłe BOSCH-e zamiast platynowych.
O co chodzi z tymi obrotami??? <co?>
PrzemekZ81
 

Postprzez rumunn95 » 10 lut 2011, 21:26

brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka jedz do kogos co kmini temat napewno wyreguleje ;p
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez PrzemekZ81 » 10 lut 2011, 21:55

A czy można to zrobić samemu? na tym czujniku jest taka malutka śrubka imbusowa może ją podregulować na odpalonym silniku?
PrzemekZ81
 

Postprzez piasek2006 » 10 lut 2011, 23:04

Zapewne chodzi ci o zawór IAC też mam do wymiany objawy miałem że trzymał ssanie do momentu dopóki auta nie zatrzymałem i tak za każdym razem aż się silnik nagrzał wykręciłem ten zawór przeczyściłem rozciągnąłem delikatnie sprężynkę i odziwo lekko pomogło. Mianowicie ssanie nadal trzyma ale na pułapie 1600 obr/min wcześniej 2000 obr/min i po zatrzymaniu auta odrazu obroty schodzą a wcześniej po 3-5 sekundach. Jednak pojawił się inny problemik auto po nagrzaniu czasami łapie obroty na jałowym około 500 obr/min wcześniej trzymał idealnie no i czasami po odpaleniu ma 1000 obr/min ale po chwili wchodzi na 1600 obr/min. Szukam tego zaworku w mojej okolicy ale jakoś bez rezultatów wolałbym go sprawdzić prze zakupem. Oryginał bo zamienników nie ma u kolegi Smirnoffa – 2900 zł też mnie zszokowała cena. Aha u mnie tej srubki na imbus nie mogłem ruszyć ani w jedną ani w drugą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 12:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 11 lut 2011, 00:23

rumunn95 napisał(a):brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka

o czym mowa? gdzie ta śrubka?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Radex » 11 lut 2011, 13:34

VeryCoolMan napisał(a):
rumunn95 napisał(a):brak ssania przez ta wlasnie srubcie ze sprezynka

o czym mowa? gdzie ta śrubka?

koło przepustnicy

piasek, jak nie mogles ruszyc srubki to psiknij jakims wd40, i przyblokuj sobie drugim kluczem srube z drugiej strony do odkrecania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez piasek2006 » 11 lut 2011, 16:39

mi chodziło o śrubkę na malutki imbus znajdującą się na tym zaworze IAC po coś ją w końcu zrobili, tą przy przepustnicy to mogę ruszyć nie ma problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 12:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez rumunn95 » 11 lut 2011, 17:51

a ja myslalem ze chodzi o ta kolo przepustnicy po pierwsze wymien oring pod tym ze zaworem po drugie wyreguluj imbusem 2.5 najlepiej na zagrzanym i obciazeniu np. klima
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez noxes » 12 lut 2011, 23:41

Za brak ssania odpowiada czujnik temperatury do ECU, natomiast regulację obrotów przeprowadza się bypassem w trybie serwisowym.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez PrzemekZ81 » 14 lut 2011, 21:16

Regulowałem tą mała śrubka imbusową na rozgrzanym silniku i jest ok. ale tylko po rozgrzaniu a na zimnym obroty lekko falują i są zbyt niskie tak ok.900-800 obrotów na minutę, możne przyczyna są świece bo zamieniłem platynowe na zwykłe BOSCH-a?
PrzemekZ81
 

Postprzez woojas25 » 14 lut 2011, 22:47

którą srubką sie reguluje wolne obroty , bo jedna jest na przepstnicy na imbus mały ,a druga jest tak głębiej na srubokret krzyżak coś jakby od powietrza
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez qba341 » 17 lut 2011, 14:36

czy chodzi o silniczek krokowy bo jak tak to nie wiem czy dobrze jest go regulować? można go odkręcić w całości i przeczyścić ale regulacja to chyba nie jest dobry pomysł. już tak zrobiłem i dojść potem końca nie mogłem skończyło się na kupnie używki ale też nie dam sobie głowy uciąć czy jest dobra. silnik pracuje normalnie a czasem spadają mu obroty nie wiem dlaczego. później znowu jest normalnie. i tak w kółko mam już tego dość i na razie dałem sobie spokój . jeżeli ktoś ma radę jak problem rozwiązać to proszę o podpowiedź. może ktoś ma parametry regulacyjne całej przepustnicy. pozdrawiam serdecznie.
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez ciekawy21 » 17 lut 2011, 22:05

silniczek krokowy do wymiany
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez noxes » 17 lut 2011, 23:13

ciekawy21 napisał(a):silniczek krokowy do wymiany


Taaa napewno. Też tak myślałem, a wystarczyło rozgrzany silnik wprowadzić w tryb serwisowy i ustawić obroty.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rumunn95 » 17 lut 2011, 23:19

to teraz powiedz jak wprowadzic w ten tryb, zwykly zjadacz chleba bez sprzedu nic nie zdziala, u mnie bez tego ustawilem i smiga elegancko co do wypowiedzi innych moze macie nieszczelny zawor egr ,gdzies cos ktos kiedys :) mial podobny problem i przyczyna bylo wlasnie to
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez noxes » 18 lut 2011, 00:15

na forum jest jak to uczynić, nie iwem czy w GF jest tak samo jak w GE, ale w GE wystarczy zewrzeć GND i FAN
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rumunn95 » 18 lut 2011, 00:51

w gf jest obd2 i wszystko w temacie wprowadzania w tryb serwisowy :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tha_dogg » 18 lut 2011, 12:08

rumunn95 napisał(a):w gf jest obd2 i wszystko w temacie wprowadzania w tryb serwisowy :)


no niestety nie we wszystkich, ja mam GF z 2001 roku a obd2 brak :(
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez rumunn95 » 18 lut 2011, 21:48

a moglbys zrobic foto swojego gniazka diagnostyki? z tego co sie orientuje to chyba diesle nie mialy ale glowy nie dam. a kolega sugeruje sie tym ze niema gniazda pod kierka tylko pod maska? czy sprawdzal po ustawieniu pinow ? jakm masz takie to na 100% obd2
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Emliano » 18 lut 2011, 22:41

tha_dogg napisał(a):o niestety nie we wszystkich, ja mam GF z 2001 roku a obd2 brak


To, że nie masz gniazda takiego jak VW to nie znaczy, że nie masz OBD2, ja mam GF z 98 i OBD2 mam, a podłączałem się przez ELM 327.

OBD2 czyli On-Board Diagnostic level 2

Protokoły transmisji i media wykorzystywane w OBDII
J1850 PWM (czyli benzynowe GF)
J1850 VPW
ISO9141
ISO14230 (KWP2000)
CAN (ISO15765/SAE J2480)

Możliwości ustawienia w tryb serwisowy porzez to połączenie ja osobiście nie widziałem.
Od tego jest sprzęt serwisowy NGS....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6