Strona 1 z 1

Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 31 gru 2010, 18:20
przez WOW
Witam

Szukałem już chyba wszędzie i nie mogę uzyskać informacji jaką rezystancje powinien mieć czujnik temperatury powietrza dolotowego chciałbym go sprawdzić bo podejrzewam że coś jest może z nim nie tak bo w cieplejsze dni np powyżej zera auto niema mocy a jak jest -5 to różnica jest kolosalna.Jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem albo wie jaką rezystancję powinien mieć ten czujnik to pomóżcie bo już mi ręce opadają

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 1 sty 2011, 18:18
przez lucas83
Serwisówka podaje, że czujnik ten najlepiej sprawdzać w wodzie z termometrem. I tak: przy temperaturze wody ok. 20 stopni rezystancja powinna mieścić się w zakresie 35.4 – 39.3k, natomiast przy wzroście temperatury wody do ok. 60 stopni rezystancja powinna maleć i zawrzeć się w zakresie 7.18 – 7.92k

Mam nadzieję, że pomogłem nieco :)

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 2 sty 2011, 18:07
przez menfis124
U siebie mam ten sam problem. Jak jest poniżej zera to samochód jeździ znacznie lepiej. Myślałem, że przyczyną jest kiepski seryjny dolot mazdy

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 3 sty 2011, 17:24
przez WOW
A ten czujnik powietrza można moczyc w wodzie?

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 3 sty 2011, 18:43
przez lucas83
No tak napisali w serwisówce oficjalnej :)

Oczywiście musisz go tylko zanurzyć tak, aby na wierzchu mieć styki do podłączenia miernika. Ja tylko podaje to, co jest w manualu napisane. Jeśli ktoś zna inne metody sprawdzenia, to śmiało :) Najprawdopodobniej chodzi zwyczajnie o zwiększenie temperatury i sprawdzenie jej wpływu na czujnik. Spece z Mazdy wymyślili, że najprościej można zrobić to zanurzając czujnik w wodzie a następnie podgrzewając ją.

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 3 sty 2011, 19:27
przez Skrzypek_na_dachu
Nie tylko do spece z Mazdy tak wydumali, po prostu tak najłatwiej w każdych warunkach sprawdzić rezystancję czujników termicznych. W każdym manualu do każdego auta podawany jest taki sposób, więc Mazda nie jest jakaś wybitna :P

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 3 sty 2011, 20:38
przez menfis124
to jest ten czujnik który znajduje się w obudowie filtra powietrza?

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 3 sty 2011, 20:52
przez lucas83
Tak, to jest dokładnie ten czujnik.

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 7 sty 2011, 19:10
przez WOW
lucas83 wielkie dzięki za pomoc czujnik zaniża o 5k

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 7 sty 2011, 21:17
przez lucas83
Drobiazg, cieszę się, że ogarnąłeś temat :)

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 16 kwi 2011, 19:22
przez gargi1978
Witam.czy któryś z użytkowników mazdy 6 1.8 po lifcie może mi napisać oznaczenia kabli od czujnika temp.powietrza?Podobno są z boku kostki.Niestety na mojej nie ma ,a poszukuję kabelka oznaczonego literą "D:Dzięki za pomoc

Re: Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,8 gf

PostNapisane: 1 cze 2015, 08:08
przez newton82
Pewni jesteście, że ten czujnik powietrza dolotowego przy 20 stopniach Celsjusza powinien mieć oporność prawie 40kOm?
Możecie podać źródło tych parametrów?

Sensor IAT nry Mazdy: BP4W-18-845 KL47-18-845
stosowany w tych autach: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3020311435180-1_994_010-O12643-czujnik-temperatury-powietrza-wlotowego.html
i jego parametry u mnie przedstawiają się na dużo niższym poziomie niż ww, jednakże są dokładnie takie same jak te przedstawione na forum Corolli: http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?t=2904
a to ten sam typ czujnika.

Sprawdzę jeszcze spadek napięć na nim ale będę wdzięczny za pomoc bo nigdzie nie mogę znaleźć fabrycznej charakterystyki jego spadku rezystancji a nie chcę wymieniać sprawnego czujnika.