Silnik zgasł w czasie jazdy 2,.0 FS

Witam.
Wczoraj przydarzyla mi sie nietypowa historia tzn jechalem moja mazda i po ok 350 km zauwazylem jak coraz bardziej ciemnieja mi wszystkie podswietlania w aucie( tzn zegary,kokpit itp) po ujechaniu kilku km zaczal swiecic abs mrugaly na czerwono poduszki, radio przygaslo obrotomierz i predkosciomierz zaczely wariowac sam wylaczyl sie gaz i w koncu auto stanelo. Okazao sie za padl akumuator. Juz od dlugiego czasu swiecila mi sie kontrolka od ladowania ale tak niesystematycznie tzn raz swiecila raz nie i jezdzilem tak ok pol roku bylem w holandii, francji itp i nie mialem z tym problemu do wczoraj. Wyciagnalem aku i przez noc sie ladowal. Wlozylem go dzis i sprzwdzilem miernikiem na wyl silniku i pokazywalo mi troche ponad 12V a gdy odpalilem auto to pokazalo mi 11,65V. Czy wszystkiemu winien jest alternator i czy ktos mial podobną sytuacje jak ja? Proszę o jakies podpowiedzi bo wiem ze na takich specow jak tu na forum mozna liczyć.
Wczoraj przydarzyla mi sie nietypowa historia tzn jechalem moja mazda i po ok 350 km zauwazylem jak coraz bardziej ciemnieja mi wszystkie podswietlania w aucie( tzn zegary,kokpit itp) po ujechaniu kilku km zaczal swiecic abs mrugaly na czerwono poduszki, radio przygaslo obrotomierz i predkosciomierz zaczely wariowac sam wylaczyl sie gaz i w koncu auto stanelo. Okazao sie za padl akumuator. Juz od dlugiego czasu swiecila mi sie kontrolka od ladowania ale tak niesystematycznie tzn raz swiecila raz nie i jezdzilem tak ok pol roku bylem w holandii, francji itp i nie mialem z tym problemu do wczoraj. Wyciagnalem aku i przez noc sie ladowal. Wlozylem go dzis i sprzwdzilem miernikiem na wyl silniku i pokazywalo mi troche ponad 12V a gdy odpalilem auto to pokazalo mi 11,65V. Czy wszystkiemu winien jest alternator i czy ktos mial podobną sytuacje jak ja? Proszę o jakies podpowiedzi bo wiem ze na takich specow jak tu na forum mozna liczyć.