Strona 1 z 1

Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 15 paź 2010, 13:41
przez uplander
Witam
Mam pytanie czy ktos sie orientuje czy rozrządy do mazdy 626 1.8 L 90 km GF i 2.0 L GF 16 V 115 km
sie roznia czy sa takie same? chodzi mi o rolki i pasek rozrzadu?
pozdrawiam

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 paź 2010, 18:17
przez maxim_wawa
o ile wiem są identyczne

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 12 sty 2011, 11:56
przez Sadek_PL
maxim_wawa napisał(a):o ile wiem są identyczne


jeśli chodzi o rozrząd to właśnie mechanik, który zajmował się rozrządem w moim aucie powiedział że nie ma różnicy, bo też go zapytałem oto...

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 13 sty 2011, 00:23
przez menfis124
Jest różnica tylko w długości paska rozrządu(chyba w 1.8 są 133 ząbki a w 2.0 135, ale mogę się mylić) Spowodowane jest to niższym blokiem w przypadku 1.8

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 13 sty 2011, 20:24
przez tadziomaru1
A bloki nie są te same?

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 13 sty 2011, 20:34
przez Skrzypek_na_dachu
menfis124 napisał(a):Jest różnica tylko w długości paska rozrządu(chyba w 1.8 są 133 ząbki a w 2.0 135, ale mogę się mylić)

Potwierdzam.

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 15 sty 2011, 19:29
przez maxim_wawa
oj chyba sie panowie mylicie albo moqwiecie o inym 1.8 i innym 2.0 – zestawy rozrzadu do 1.8 (1,9) 16v i 2.0 16V maja ten sam numer katalogowy

ja mowie o 1.8 FP (1.9) 90KM i 2.0 FS 115KM a to sa praktycznie bliźniacze silniki

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 15 sty 2011, 23:34
przez tadziomaru1
maxim_wawa napisał(a):oj chyba sie panowie mylicie albo moqwiecie o inym 1.8 i innym 2.0 – zestawy rozrzadu do 1.8 (1,9) 16v i 2.0 16V maja ten sam numer katalogowy

ja mowie o 1.8 FP (1.9) 90KM i 2.0 FS 115KM a to sa praktycznie bliźniacze silniki

Tak, to by się zgadzało. Niedawno wymieniałem rozrząd w mojej (oczywiście samodzielnie) i przy zakupie części specjalnie pytałem czy do FS takie same, bo znajomy ma i był zainteresowany. Jak jeszcze maxim to potwierdza, to pewnie tak jest.

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 15 sty 2011, 23:43
przez menfis124
Miałem zakupiony komplet do 2.0, ale niestety zanim założyłem rozbiłem auto. Kiedy wymieniałem w nowo nabytej 1.8 okazało się że jednak pasek jest zbyt długi. Nadal podtrzymuje, że różnią się tylko paskiem

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 00:09
przez Skrzypek_na_dachu
maxim_wawa napisał(a):oj chyba sie panowie mylicie albo moqwiecie o inym 1.8 i innym 2.0 – zestawy rozrzadu do 1.8 (1,9) 16v i 2.0 16V maja ten sam numer katalogowy

ja mowie o 1.8 FP (1.9) 90KM i 2.0 FS 115KM a to sa praktycznie bliźniacze silniki

Sprawdzałeś tylko nr czy może przyjżałeś się ilości zębów? W katalogach też są błędy kolego, sprawdź same paski, to zobaczysz.
Już dzisiaj wg katalogu kupowałem pasek klinowy do Avensis, i okazał sie za krótki... Takie są katalogi...

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 10:33
przez pinky
Wg EPC pasek jest taki sam dla FP i FS. Różnica w pojemności wynika z innego wykorbienia, a nie z wysokości bloku który z resztą też ma takie samo oznaczenie.

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 10:49
przez maxim_wawa
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Sprawdzałeś tylko nr czy może przyjżałeś się ilości zębów?


sprawdziłem numer i policzyłem zeby majac doswiadczenie 4 wersji paska do toyoty MR2 do silnika 3S-GE

mozliwe ze jest roznica w tych silnikach miedzy generacjami ale napewno nei meidzy 90KM i 115KM w GF/GW

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 11:43
przez piasek2006
w 2.0 115km FS napewno jest 135 zębów na pasku sam osobiście liczyłem 2 dni temu przed wymianą niech się ktoś wypowie kto liczył w 1.8 FP

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 12:08
przez menfis124
1.8 FP – 133 zęby

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 12:49
przez maxim_wawa
cos mi sie wydaje ze roznica moze byc miedzy 2.0 115 a 2.0 136 ew. jest tak jak w Toyocie MR2, co wersja silnika to inna dlugosc paska

.. i wszyscy mozemy miec racje

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 13:03
przez nynuch76
FS a FP to dwa różne bloki (wysokość) więc pasek musi mieć różną długość ! <oczko> Co do 136 km to FS więc rozrząd taki sam jak w słabszej wersji. <diabełek>

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 16 sty 2011, 14:43
przez maxim_wawa
no to nawet ASO mazda nie jest do konca pewna co sie z czym je (ASO Toyoty chodzeń wymieniało mi pasek 3x zanim dali mi wlasciwy)

ja kupilem pasek do 1.8/2.0 i byl identyczny jak moj fabryczny w 1.8 i silnik chodzi tak jak trzeba

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 19 sty 2011, 12:57
przez Riki
pinky napisał(a):Wg EPC pasek jest taki sam dla FP i FS. Różnica w pojemności wynika z innego wykorbienia, a nie z wysokości bloku który z resztą też ma takie samo oznaczenie.


Ojj Karolku... :P nie wiem w jakie EPC kukasz ale paski są na 100% inne. FSy (wszystkie) mają inne paski niż FP (wszystkie)

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 19 sty 2011, 21:19
przez Skrzypek_na_dachu
Znając życie to i tak zaraz znajdzie się taki, co będzie twierdził, że paski i tak są takie same, bo mu tak sklepie powiedzieli.

Re: Różnice w rozrządzie 1.8 L a 2.0 L 16V

PostNapisane: 20 sty 2011, 00:30
przez Riki
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Znając życie to i tak zaraz znajdzie się taki, co będzie twierdził, że paski i tak są takie same, bo mu tak sklepie powiedzieli.


No ba! dokładnie tak jak mówisz :) ale widzę.... "WYMIANA:
– oleju (silnikowego i przekładniowego – również ASB), płynów,
– filtrów, pasków klinowych
– tarcz i klocków hamulcowych, regenaracja zacisków hamulcowych,
– odgrzybianie klimatyzacji, itp. itd."

i już wiem dlaczego tak piszesz, pozdrawiam ;)