Słabe przyspieszenie na benzynie
W instrukcji przeczytałem że TCS obniża moc silnika jak koła buksują. Jakoś tłumi moc silnika. Zastanawiające jest to że TCS działa również na LPG a tutaj raczej dawką paliwa nie zarządza. W przypadku jazdy na benzynie może mieć wpływ na mieszankę paliwową i możliwe że korzysta z informacji z przepływomierza. Oczywiście to moje przemyślenia i nie wiem jak to się ma do rzeczywistości.
Odpiąłem kostkę od czujnika położenia przepustnicy. Błąd został zarejestrowany i mogłem go odczytać po podłączeniu kompa. Co ciekawe zasygnalizowała go kontrolka TCS OFF.
Odpiąłem kostkę od czujnika położenia przepustnicy. Błąd został zarejestrowany i mogłem go odczytać po podłączeniu kompa. Co ciekawe zasygnalizowała go kontrolka TCS OFF.
w dziale 323F BJ nie mogłem znaleźć takiego tematu więc tutaj napisze o co chodzi. auto jest świeżo po planowaniu głowicy, frezowaniu gniazd, szlifowaniu i docieraniu zaworów itp...wszystko byłoby ok, gdyby nie to że jakby był mułowaty, kiedy wciskam gaz to auto się lekko dławi i wolno (jak na 90 koni) przyspiesza. kiedy wciskam gaz bardzo delikatnie nie ma tego momenty zdławienia a auto przyspieszani jednostajnie ale nadal dość ospale. dzieje się tak na PB oraz LPG. czasem także podczas normalnej jazdy o stałej prędkości też jest czasem wyczuwalne lekkie szarpnięcie czy zdławienie silnika. te objawy były także przed planowaniem głowicy. jakieś 2 m-ce temu: nowy filtr powietrza, nowe świece, czyszczenie przepustnicy. czy te objawy to znak uszkodzonego przepływomierza?
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
taki objaw sugeruje za bogata mieszankę
zaczął bym od pomierzenia czujników zgodnie z repairs manual (nie wiem czy silnik w 323 jest bliźniaczy do 626) – a jak nie to droga naturalnej eliminacji sprawdzać po kolei możliwe przyczyny – kompresja, dolot, przepustnica, czujniki temperatury, MAF, świece+przewody, cewka zapłonowa, pompa paliwa, sonda lambda
uszkodzona przepływka (MAF) jest raczej trudna do zdiagnozowania bez komputera bo może być uszkodzony ale podawać sygnał do komputera – możesz organoleptycznie zweryfikować czy struna w MAF nie jest zasyfiona (uważaj żebyś czyszcząc jej nie zerwał bo "po jabłkach") – MAF po odpieciu wtyczki powinien zgasic silnik
teoretycznie pomiar srodkowego pinu i masy powinien dawac stały przyrost voltarzu przy otwarciu przepustnicy ale nei znam własciwych parametrów dla MAF – moze w manualu są ale nie mam jak teraz sprawdzić
przychodzi mi jeszcze do glowy ze sonda moze byc powodem bo tak benzyna jak i instalacja LPG prinsa korzystaja z odczytów sondy (koltec ma tak samo)
zaczął bym od pomierzenia czujników zgodnie z repairs manual (nie wiem czy silnik w 323 jest bliźniaczy do 626) – a jak nie to droga naturalnej eliminacji sprawdzać po kolei możliwe przyczyny – kompresja, dolot, przepustnica, czujniki temperatury, MAF, świece+przewody, cewka zapłonowa, pompa paliwa, sonda lambda
uszkodzona przepływka (MAF) jest raczej trudna do zdiagnozowania bez komputera bo może być uszkodzony ale podawać sygnał do komputera – możesz organoleptycznie zweryfikować czy struna w MAF nie jest zasyfiona (uważaj żebyś czyszcząc jej nie zerwał bo "po jabłkach") – MAF po odpieciu wtyczki powinien zgasic silnik
teoretycznie pomiar srodkowego pinu i masy powinien dawac stały przyrost voltarzu przy otwarciu przepustnicy ale nei znam własciwych parametrów dla MAF – moze w manualu są ale nie mam jak teraz sprawdzić
przychodzi mi jeszcze do glowy ze sonda moze byc powodem bo tak benzyna jak i instalacja LPG prinsa korzystaja z odczytów sondy (koltec ma tak samo)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
W instrukcji przeczytałem że TCS obniża moc silnika jak koła buksują. Jakoś tłumi moc silnika. Zastanawiające jest to że TCS działa również na LPG a tutaj raczej dawką paliwa nie zarządza.
i tu sie mylisz bo TCS obcina czasy wtrysku PB i dlatego zamula silnik a jak wiesz jak dziala sekwencja i zkad bierze sygnaly to odpowiedz narzuci sie sama .Pozdro
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
kiedy wciskam gaz to auto się lekko dławi i wolno (jak na 90 koni) przyspiesza. kiedy wciskam gaz bardzo delikatnie nie ma tego momenty zdławienia a auto przyspieszani jednostajnie ale nadal dość ospale.
Sprawdź jeszcze, czy auto przyspiesza powyżej 3000 RPM. Jeśli nie, to coś z przepływomierzem. Ja miałem tak: jak lekko wciskałem gaz, to auto przyspieszało, ale jak docisnąłem do podłogi to się od razu dławiło. Poczytaj moje posty w tym temacie, może u Ciebie jest ten sam problem.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Kolega wczoraj pojechał na kompa. Miał dławienie, mało mocy, słabe przyspieszanie – diagnoza przepływomierz. Auto innej marki.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
auto przyspiesza powyżej 3 tyś obrotów. na postoju odpiąłem przepływomierz i silnik od razu miał nierówne obroty, trzepało nim, ciężko się wkręcał na wysokie obroty, maksymalnie do ok. 2,5 tyś, później się dusił. następnie wyciągnąłem przepływke i nie wiem czy to normalne w moim modelu, ale na końcu tych drucików czy blaszek było coś w rodzaju jakiejś żywicy, taka mała kropelka nałożona. nie wiem jak jest zbudowany przepływomierz więc pytam czy taka kropelka "żywicy" na końcu drucików to rzecz normalna?
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
Myślę, że jeśli druciki nie są przerwane, to z przepływomierzem wszystko jest OK. Zresztą po objawach opisanych przez Ciebie wnioskuję, że jest on sprawny i trzeba szukać dalej. Stało Ci się to zaraz po remoncie, czy po jakimś czasie?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
objawy te były w zasadzie od samego zakupu auta, jednak dopiero trochę później zwróciłem na to uwagę ale jakoś mi to nie przeszkadzało. myślałem że po planowaniu głowicy itp. ustąpią te objawy, no ale niestety, nadal czasem się przymuli. ostatnio zauważyłem że jest to szczególnie zauważalne na niższych biegach i kiedy próbuję przyspieszać pod górkę...
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
skoro przeplywka jest gut to moze wtryski leja
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Dla potomności dopowiem coś na temat czyszczenia przepływomierza który sam wczoraj czyściłem. Do czyszczenia przyda wam się torx centrowany (tzw. otwór jest na torx ale na środku jest mała szpilka) do okręcania blaszki z tyłu przepływomierz ja niestety miałem tylko zwykłego torxa. Szczerze powiem ze nie spodziewałem się takiego maleństwa
jak toś już wyżej pisał od samego patrzenia może się zerwać.
ps. czyściłem IPA w spray+pędzelek po czyszczeniu rzeczywiście samochód trochę lepiej przyśpiesza albo to tylko moja podświadomość tak działa
ps. czyściłem IPA w spray+pędzelek po czyszczeniu rzeczywiście samochód trochę lepiej przyśpiesza albo to tylko moja podświadomość tak działa

- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Placebo? Też dobra rzecz
. Zawsze lepiej sie czujesz, więc opłaciło się przepływkę wyczyścić 

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
U mnie ewidentnie to pomogło, ponieważ zniknął problem duszenia się i braku przyspieszania powyżej 3000 RPM. No i przy okazji obroty na zimnym silniku wyraźnie się poprawiły (tzn. przy odpalaniu nie przekraczały 2000, co przed czyszczeniem często się zdarzało).
Tak ode mnie: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, także jak u Was wszystko jest OK, to nie róbcie niektórych rzeczy "tak na wszelki wypadek", ponieważ możecie później bardzo tego żałować
Tak ode mnie: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, także jak u Was wszystko jest OK, to nie róbcie niektórych rzeczy "tak na wszelki wypadek", ponieważ możecie później bardzo tego żałować
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Może mi ktoś powiedzieć, czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania przepływomierza? Jakąś rezystancję, czy coś innego można sprawdzić, czy tylko podmianką na sprawny pozwoli wyeliminować wadliwą przepływkę?
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Najszybciej sprawdzisz to przez podmiankę, jeśli oczywiście masz od kogo wziąć. Tylko po podmianie dobrze byłoby, żebyś pojeździł przez chwilę (5-10km), ponieważ może być tak, że nie zauważysz różnicy od razu. Można byłoby też sprawdzić to za pomocą interfejsu diagnostycznego (ELM327). Swego czasu, jak podłączałem go do siebie, to program pokazywał mi w parametrach ilość tlenu przechodzącego przez przepływomierz.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Ja wlałem stp do czyszczenia wtrysków wlałem i jest dobrze a wydalem kupe kasy począwszy od filtrów swiece przewody czyszczenie przepustnicy przepływomierza wymiana uszczeleki pod- (kolektor ssacy ,przepustnica) a problem był własnie ze wtryski były zapchane
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
Witajcie.
Przepraszam, że odkopuję.
Lecz polecam sprawdzenie pompki paliwa.
Ja jestem posiadaczem Mazdy od tygodnia, przez ten tydzień borykałem się z dławiącym się silnikiem przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu i jeździe powyżej 3500 obr. Jak się okazało pompka dawała zbyt niskie ciśnienie. A ja wymieniłem świece, przewody, filtr paliwa, filtr powietrza, czyściłem przepustnicę.
To tak w roli informacji dla przyszłych szukających. A jeśli ktoś ma pompkę z oznaczeniem na początku FJ są to najbardziej podejżane pompki jak się dowiedzialem w JapanCars Łódź.
Pozdrawiam!
Przepraszam, że odkopuję.
Lecz polecam sprawdzenie pompki paliwa.
Ja jestem posiadaczem Mazdy od tygodnia, przez ten tydzień borykałem się z dławiącym się silnikiem przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu i jeździe powyżej 3500 obr. Jak się okazało pompka dawała zbyt niskie ciśnienie. A ja wymieniłem świece, przewody, filtr paliwa, filtr powietrza, czyściłem przepustnicę.
To tak w roli informacji dla przyszłych szukających. A jeśli ktoś ma pompkę z oznaczeniem na początku FJ są to najbardziej podejżane pompki jak się dowiedzialem w JapanCars Łódź.
Pozdrawiam!
- Od: 9 maja 2015, 19:45
- Posty: 9
- Auto: Jest: Mazda 626 2,0 Turbo-Di 2000r (przedlift)
Nissan Almera 2,2 Di 2001r.
Było: Mazda 626 GW 2.0 136km 2000r (polift)
Ja sprawdzałem i podmieniałem wszystko, a mazda nadal była ospała. Przepływka była podejrzana, pompa paliwa. Jednak po założeniu LPG na LPG (1 gen) było równie źle jak i na benie. Problemem był przestawiony rozrząd. Trzeba sprawdzić i ustawić na znaki, na fabryczne a nie na czyjeś zrobione markerem.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6