Słabe przyspieszenie na benzynie

Postprzez lucas83 » 31 sty 2012, 11:11

99 rok to chyba GF przed liftem, więc kontrolki jako takiej nie ma. Zastanawia mnie ta kontrolka TCS/TCS OFF, co z nią wspólnego ma przepływomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez emilios8 » 31 sty 2012, 13:03

W instrukcji przeczytałem że TCS obniża moc silnika jak koła buksują. Jakoś tłumi moc silnika. Zastanawiające jest to że TCS działa również na LPG a tutaj raczej dawką paliwa nie zarządza. W przypadku jazdy na benzynie może mieć wpływ na mieszankę paliwową i możliwe że korzysta z informacji z przepływomierza. Oczywiście to moje przemyślenia i nie wiem jak to się ma do rzeczywistości.

Odpiąłem kostkę od czujnika położenia przepustnicy. Błąd został zarejestrowany i mogłem go odczytać po podłączeniu kompa. Co ciekawe zasygnalizowała go kontrolka TCS OFF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez robczach » 14 lut 2012, 21:08

w dziale 323F BJ nie mogłem znaleźć takiego tematu więc tutaj napisze o co chodzi. auto jest świeżo po planowaniu głowicy, frezowaniu gniazd, szlifowaniu i docieraniu zaworów itp...wszystko byłoby ok, gdyby nie to że jakby był mułowaty, kiedy wciskam gaz to auto się lekko dławi i wolno (jak na 90 koni) przyspiesza. kiedy wciskam gaz bardzo delikatnie nie ma tego momenty zdławienia a auto przyspieszani jednostajnie ale nadal dość ospale. dzieje się tak na PB oraz LPG. czasem także podczas normalnej jazdy o stałej prędkości też jest czasem wyczuwalne lekkie szarpnięcie czy zdławienie silnika. te objawy były także przed planowaniem głowicy. jakieś 2 m-ce temu: nowy filtr powietrza, nowe świece, czyszczenie przepustnicy. czy te objawy to znak uszkodzonego przepływomierza?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 21:17

taki objaw sugeruje za bogata mieszankę

zaczął bym od pomierzenia czujników zgodnie z repairs manual (nie wiem czy silnik w 323 jest bliźniaczy do 626) – a jak nie to droga naturalnej eliminacji sprawdzać po kolei możliwe przyczyny – kompresja, dolot, przepustnica, czujniki temperatury, MAF, świece+przewody, cewka zapłonowa, pompa paliwa, sonda lambda

uszkodzona przepływka (MAF) jest raczej trudna do zdiagnozowania bez komputera bo może być uszkodzony ale podawać sygnał do komputera – możesz organoleptycznie zweryfikować czy struna w MAF nie jest zasyfiona (uważaj żebyś czyszcząc jej nie zerwał bo "po jabłkach") – MAF po odpieciu wtyczki powinien zgasic silnik

teoretycznie pomiar srodkowego pinu i masy powinien dawac stały przyrost voltarzu przy otwarciu przepustnicy ale nei znam własciwych parametrów dla MAF – moze w manualu są ale nie mam jak teraz sprawdzić

przychodzi mi jeszcze do glowy ze sonda moze byc powodem bo tak benzyna jak i instalacja LPG prinsa korzystaja z odczytów sondy (koltec ma tak samo)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 14 lut 2012, 23:39

W instrukcji przeczytałem że TCS obniża moc silnika jak koła buksują. Jakoś tłumi moc silnika. Zastanawiające jest to że TCS działa również na LPG a tutaj raczej dawką paliwa nie zarządza.

i tu sie mylisz bo TCS obcina czasy wtrysku PB i dlatego zamula silnik a jak wiesz jak dziala sekwencja i zkad bierze sygnaly to odpowiedz narzuci sie sama .Pozdro :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 15 lut 2012, 09:43

kiedy wciskam gaz to auto się lekko dławi i wolno (jak na 90 koni) przyspiesza. kiedy wciskam gaz bardzo delikatnie nie ma tego momenty zdławienia a auto przyspieszani jednostajnie ale nadal dość ospale.


Sprawdź jeszcze, czy auto przyspiesza powyżej 3000 RPM. Jeśli nie, to coś z przepływomierzem. Ja miałem tak: jak lekko wciskałem gaz, to auto przyspieszało, ale jak docisnąłem do podłogi to się od razu dławiło. Poczytaj moje posty w tym temacie, może u Ciebie jest ten sam problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Porter3 » 15 lut 2012, 10:09

Kolega wczoraj pojechał na kompa. Miał dławienie, mało mocy, słabe przyspieszanie – diagnoza przepływomierz. Auto innej marki.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez robczach » 16 lut 2012, 21:01

auto przyspiesza powyżej 3 tyś obrotów. na postoju odpiąłem przepływomierz i silnik od razu miał nierówne obroty, trzepało nim, ciężko się wkręcał na wysokie obroty, maksymalnie do ok. 2,5 tyś, później się dusił. następnie wyciągnąłem przepływke i nie wiem czy to normalne w moim modelu, ale na końcu tych drucików czy blaszek było coś w rodzaju jakiejś żywicy, taka mała kropelka nałożona. nie wiem jak jest zbudowany przepływomierz więc pytam czy taka kropelka "żywicy" na końcu drucików to rzecz normalna?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez lucas83 » 16 lut 2012, 22:51

Myślę, że jeśli druciki nie są przerwane, to z przepływomierzem wszystko jest OK. Zresztą po objawach opisanych przez Ciebie wnioskuję, że jest on sprawny i trzeba szukać dalej. Stało Ci się to zaraz po remoncie, czy po jakimś czasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez robczach » 17 lut 2012, 23:52

objawy te były w zasadzie od samego zakupu auta, jednak dopiero trochę później zwróciłem na to uwagę ale jakoś mi to nie przeszkadzało. myślałem że po planowaniu głowicy itp. ustąpią te objawy, no ale niestety, nadal czasem się przymuli. ostatnio zauważyłem że jest to szczególnie zauważalne na niższych biegach i kiedy próbuję przyspieszać pod górkę...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez umcyk » 18 lut 2012, 13:46

skoro przeplywka jest gut to moze wtryski leja
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez robczach » 21 lut 2012, 23:32

umcyk napisał(a):skoro przeplywka jest gut to moze wtryski leja


Objawy są na PB oraz LPG więc wtryski raczej odpadają
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez 89matthew89 » 26 lut 2012, 09:26

Dla potomności dopowiem coś na temat czyszczenia przepływomierza który sam wczoraj czyściłem. Do czyszczenia przyda wam się torx centrowany (tzw. otwór jest na torx ale na środku jest mała szpilka) do okręcania blaszki z tyłu przepływomierz ja niestety miałem tylko zwykłego torxa. Szczerze powiem ze nie spodziewałem się takiego maleństwa :D jak toś już wyżej pisał od samego patrzenia może się zerwać.
ps. czyściłem IPA w spray+pędzelek po czyszczeniu rzeczywiście samochód trochę lepiej przyśpiesza albo to tylko moja podświadomość tak działa <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tadziomaru1 » 26 lut 2012, 12:12

Placebo? Też dobra rzecz <lol> . Zawsze lepiej sie czujesz, więc opłaciło się przepływkę wyczyścić :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 26 lut 2012, 14:01

U mnie ewidentnie to pomogło, ponieważ zniknął problem duszenia się i braku przyspieszania powyżej 3000 RPM. No i przy okazji obroty na zimnym silniku wyraźnie się poprawiły (tzn. przy odpalaniu nie przekraczały 2000, co przed czyszczeniem często się zdarzało).

Tak ode mnie: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, także jak u Was wszystko jest OK, to nie róbcie niektórych rzeczy "tak na wszelki wypadek", ponieważ możecie później bardzo tego żałować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Lord » 27 lut 2012, 01:58

Może mi ktoś powiedzieć, czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania przepływomierza? Jakąś rezystancję, czy coś innego można sprawdzić, czy tylko podmianką na sprawny pozwoli wyeliminować wadliwą przepływkę?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez lucas83 » 27 lut 2012, 09:13

Najszybciej sprawdzisz to przez podmiankę, jeśli oczywiście masz od kogo wziąć. Tylko po podmianie dobrze byłoby, żebyś pojeździł przez chwilę (5-10km), ponieważ może być tak, że nie zauważysz różnicy od razu. Można byłoby też sprawdzić to za pomocą interfejsu diagnostycznego (ELM327). Swego czasu, jak podłączałem go do siebie, to program pokazywał mi w parametrach ilość tlenu przechodzącego przez przepływomierz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez WOW » 18 mar 2012, 18:30

Ja wlałem stp do czyszczenia wtrysków wlałem i jest dobrze a wydalem kupe kasy począwszy od filtrów swiece przewody czyszczenie przepustnicy przepływomierza wymiana uszczeleki pod- (kolektor ssacy ,przepustnica) a problem był własnie ze wtryski były zapchane
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2010, 17:53
Posty: 44
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi

Postprzez sebos » 9 maja 2015, 19:55

Witajcie.
Przepraszam, że odkopuję.
Lecz polecam sprawdzenie pompki paliwa.
Ja jestem posiadaczem Mazdy od tygodnia, przez ten tydzień borykałem się z dławiącym się silnikiem przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu i jeździe powyżej 3500 obr. Jak się okazało pompka dawała zbyt niskie ciśnienie. A ja wymieniłem świece, przewody, filtr paliwa, filtr powietrza, czyściłem przepustnicę.
To tak w roli informacji dla przyszłych szukających. A jeśli ktoś ma pompkę z oznaczeniem na początku FJ są to najbardziej podejżane pompki jak się dowiedzialem w JapanCars Łódź.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 19:45
Posty: 9
Auto: Jest: Mazda 626 2,0 Turbo-Di 2000r (przedlift)
Nissan Almera 2,2 Di 2001r.

Było: Mazda 626 GW 2.0 136km 2000r (polift)

Postprzez Mysza » 16 sie 2016, 19:51

Ja sprawdzałem i podmieniałem wszystko, a mazda nadal była ospała. Przepływka była podejrzana, pompa paliwa. Jednak po założeniu LPG na LPG (1 gen) było równie źle jak i na benie. Problemem był przestawiony rozrząd. Trzeba sprawdzić i ustawić na znaki, na fabryczne a nie na czyjeś zrobione markerem.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6