Strona 13 z 16

PostNapisane: 23 sie 2013, 17:58
przez roccomistrz
Simas napisał(a): W warsztacie mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się nie uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków.


Właśnie na takich autach zna się twój mechanik – na samochodach byłej PRL i bloku wschodniego :|

PostNapisane: 20 sty 2014, 14:18
przez grzech_z
tadziomaru1 napisał(a):W benzyniaku pompy wody nie napędza pasek rozrządu, lecz osprzętu, w związku z tym rok temu wymieniając rozrząd w swojej nie wymieniłem pompy


Nie chcę zakładać nowego tematu a szukajka nie znalazła.
Co prawda na odwrót ale może możesz opisać z pamięci krótki manual wymiany samej pompy wody?
Gdzieś mi od kilku dni ucieka płyn:( Nie do oleju i plamy nie zostawia i raczej też nie spala tyle bo litra płynu przez 150km by raczej nie wypalił.
Dziś wjadę do garażu i będę macał ale me obawy sięgają pompy więc jak bym wieczorem miał się zabierać za jej demontarz to wolałbym wiedzieć czy dam radę.

PostNapisane: 20 sty 2014, 15:24
przez wedkarz85
zdemontuj osłonę rozrządu będziesz wszystko wiedział z tego co pamiętam to trzeba zdjąć pasek rozrządu

Najpierw sprawdź wycieki chłodnice

PostNapisane: 20 sty 2014, 15:35
przez grzech_z
wedkarz85 napisał(a):zdemontuj osłonę rozrządu będziesz wszystko wiedział z tego co pamiętam to trzeba zdjąć pasek rozrządu

Najpierw sprawdź wycieki chłodnice


No tak by i net mówił, że bez zdejmowania paska się nie da:( Szkoda – w nissanie się dawało:)
Będę dziś szukał zatem – dziury w całym :)

PostNapisane: 20 sty 2014, 15:50
przez kierownik
możesz ściągnąć osłonę i zajrzeć czy z pompy się leje, ale to też spod spodu byś widział – ciekłoby przecież z dolnej osłony.
wymiana pompy = demontaż rozrządu

PostNapisane: 20 sty 2014, 15:57
przez grzech_z
kierownik napisał(a):możesz ściągnąć osłonę i zajrzeć czy z pompy się leje, ale to też spod spodu byś widział – ciekłoby przecież z dolnej osłony.
wymiana pompy = demontaż rozrządu


Ok. I tak miałem uszczelkę pod pokrywę zaworów zakładać bo mi podcieka to i osłonę zdejmę i tam mojego płynu poszukam:)

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 21 sty 2014, 22:02
przez tadziomaru1
Zużycie, czy też awaria pompy objawia się właśnie wyciekiem z niej, z tego powodu się ją wymienia, więc jeśli pod kołem pasowym pompy jest sucho, to ubytki płynu nie będą przez nią spowodowane.

PostNapisane: 22 sty 2014, 09:21
przez grzech_z
tadziomaru1 napisał(a):Zużycie, czy też awaria pompy objawia się właśnie wyciekiem z niej, z tego powodu się ją wymienia, więc jeśli pod kołem pasowym pompy jest sucho, to ubytki płynu nie będą przez nią spowodowane.


Sucho:) Nie wiem jednak czy się cieszyć bo nigdzie nie znalazłem śladów ubywania. W każdym razie pouzupełniałem i będę się przyglądał bacznie.
Nurtuje mnie jednak, czy można wymienić ową pompę bez paska zdejmowania. Wczoraj już mi czasu zbrakło ale jak go troszkę znajdę to sprawdzę na starym silniku. Tak leży w garażu to posłuży za materiał szkoleniowy :)

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 22 sty 2014, 19:59
przez tadziomaru1
Można.
Obawiam się, że walnęła uszczelka pod głowicą. Oby nie, szukaj wycieków z chłodnicy, albo mocowań węży, czy to przy silniku, czy chłodnicy lud zbiorniczku. Czasami może być ciężko zaobserwować wyciek, bo na gorących elementach płyn odparowuje dość szybko. Powodzenia <spoko>

PostNapisane: 27 sty 2014, 14:58
przez kierownik
tadziomaru1 napisał(a):Można.

A w jaki sposób skoro jedną rolkę paska masz przykręcaną przez ową pompę?

PostNapisane: 13 lut 2014, 09:51
przez grzech_z
kierownik napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):Można.

A w jaki sposób skoro jedną rolkę paska masz przykręcaną przez ową pompę?


Sprawdziłem – da się:)
Owszem rolkę trzeba odkręcić ale nie trzeba demontować całego paska. Dla bezpieczeństwa można go sobie przyłapać trytytką do górnego koła przed odkręceniem rolki. Jednak rolka napinająca trzyma pasek napięty nawet po demontażu rolki nad pompą.

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 25 lut 2014, 19:38
przez lukasz94
Witam :–)
Udało mi się zakupić Mazde 626 GF benzyne 2.0 z Niemiec ale pewnie przydałoby się wymienić w niej rozrząd. W związku z tym mam pytanie czy szukać na alledrogo jakiś rozrządów czy lepiej kupić ze sklepu mazparts.pl rozrząd oryginalny za 449 zł w skład którego wchodzi:
Pasek OE MAZDA
Rolka napinacza OEM MAZDA
Rolka prowadząca OEM MAZDA
Sprężyna napinacza OEM MAZDA
Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Pozdrawiam :–)

PostNapisane: 25 lut 2014, 20:24
przez kierownik
Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)

Dopisano 25 lut 2014, o 19:25:

Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)

Dopisano 25 lut 2014, o 19:25:

Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)

PostNapisane: 26 lut 2014, 09:29
przez grzech_z
kierownik napisał(a):Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)


lukasz94 – pompę wody dodaj bo panuje przesąd by to w komplecie z paskiem wymieniać.
kierownik – teraz rozumiesz?:)
Ja jestem zdania, że jeżeli coś działa to niech działa. Jak można wymienić samą pompę w przypadku gdy zacznie tego wymagać to po co wywalać kasę na profilaktyczną wymianę? Tym bardziej, że nie masz najmniejszej gwarancji, że nowa pompa przeżyje tą co jest – ups sorki gwarancje producenta:)

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 26 lut 2014, 19:18
przez lukasz94
Wyczytałem gdzieś że razem z rozrządem zaleca się wymianę uszczelki pod pokrywę zaworów i uszczelniaczy wałków rozrządu. Czy wymieniać to również czy sobie darować? Może dodam że samochód ma przejechane 96000 i nie miał z rozrządem nic robione a niedługo będe zakładał gaz sekwencyjny.
Pozdrawiam :–)

PostNapisane: 26 lut 2014, 20:23
przez rav 75
Teoretycznie należałoby wymienić jedno i drugie,u mnie 225000 uszczelka pokrywy nie cieknie choć nigdy nie była wymieniana. Uszczelniacze wałków i wału lubią twardnieć,koszt do FP to ok 150 złotych,myślę że lepiej wymienić.

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 17 mar 2014, 00:10
przez Thorus852
Witam..

Jestem użytkownikiem Mazdy 626 DITD.. Sporo się naczytałem na tym forum o paskach rozrządu do tego modelu.. wszyscy jak jeden mąż twierdzą, że paski inne niż oryginalne się zrywają.. Ja natomiast jakiś czas temu nabyłem moją mazdę od znajomego.. Auto jest w dobrym stanie.. Poprzedni właściciel rzetelnie podszedł do sprawy i szczerze poinformował mnie, że rozrząd wymieniał jakieś 60 tys km temu (w momencie gdy kupowałem od niego auto). Zgadzało się to z kilometrami na naklejce która informowała o poprzedniej wymianie. Ja dołożyłem od siebie jeszcze jakieś 23 tys km i zdecydowałem się na wymianę.. Kupiłem oryginał.. Zdziwienie było przy wymianie gdy okazało się, że stary pasek to contitech. Reasumując myślę, że wiele zależy od stylu jazdy samochodem.. Poprzedni właściciel raczej nie szalał i ja również nie katowałem auta..

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd..

PostNapisane: 17 mar 2014, 00:54
przez Paweł
Thorus, ten dział dotyczy silników benzynowych (FP/FS).

Re: Wymiana rozrządu

PostNapisane: 18 maja 2014, 15:35
przez bond3r
Witam, kupilem mazde 626 w kombi, poprzedni wlasciciel poinformwal mnie ze wszystko wymienil po zakupie pasek, napinacze pompe wody i dodal ze 50 tysiecy sie zbliza i nalezy wymienic sam pasek, jak to jest , wystarczy wymienic sam pasek a po kolejnych 50 tysiacach calosc ? czy lepiej teraz calosc ???

PostNapisane: 6 cze 2014, 13:43
przez Riki
wszystko zależy od tego co założył :)
i dochodzi tu jeszcze kwestia wieku,
po 50tysiach to raczej na zamienniku był złożony, i wtedy całośc raczej... chyba, że rolki będą ciche to mozesz zostawic.