Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

Postprzez hermol » 6 wrz 2010, 01:07

Yogi300 szarpie Ci auto na niskich obrotach bo sa przebicia na izolatorach, kable WN pewnie tez juz wolaja o pomoc ....

Laser line .. niepotrzebny wydatek, ja wole wydać 36zł za komplet V-Line i zmieniac je chociazby co 10tys km, a nie 260zł za Lasery, Irydy czy platyny i myslec ile wytrzymaja :)

PS Sprawdz kable, jesli nie masz pewnosci co do ich stanu oraz wieku – wymien, wystarcza Sentechy.


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez szkodnik_byd » 6 wrz 2010, 13:26

kolego hermol a powiedz mi jak czesto wymieniasz przewody WN ?? przy zwyklych świecach ??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Yogi300 » 6 wrz 2010, 16:03

Przewody też oczywiście wymieniam w komplecie i tez na NGK bo jakoś ta firma mi pasuje szczególnie do aut z gazem
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 17:23
Posty: 15
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998

Postprzez hermol » 9 wrz 2010, 08:44

Yogi300 ciężko powiedzieć jak często bo samochód posiadam niecałe 3 lata, ale w tych pieniądzach to kable i świece można chociażby co rok wymieniać w zależności ile kto robi też kilometrów :) i mieć pewność że są OK, gaz i tak wykończy te kable NGK – jeszcze kupując nie ma się pewności co do oryginalności, jest bardzo dużo podrób, a kolejna sprawa ciekawe gdzie je robią :), świece mdzn robią we Francji i jakość ich wykonania – pisali na forum nieraz.

Oczywiście broń się od Janmorów JC i iinnych wynalazków.
Sentech robi na licencji Bodiguard czy jakoś tak to się piszę – marki która robi na pierwszy montaż np. mdzn do Hondy.

PS. Nie ma zwykłych i niezwykłych świec (idea działania jest ta sama), poprostu ich trwałość/żywotność jest dłuższa, gaz niestety inaczej spala się niż benzyna, zapłon mieszanki z powietrzem też jest inny.

Pozdrą
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez hermol » 9 wrz 2010, 08:45

.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Yogi300 » 9 wrz 2010, 21:16

Tak jak mówiłem te świece kupiłem aby przetestować czy się czymś różnią od zwykłych v-line na których jeżdżę różnymi samochodami już 6 lat.Nie sądzę aby były gorsze,a czy lepsze to się okaże.Dzisiaj je dopiero zamontowałem wraz z kablami,a jutro instaluję nową sekwencję i będziemy testować.
Co do kabli to nie wiem czy to jest aż tak mały koszt by zmieniać je co 10tys.km i wątpię aby była taka potrzeba no chyba,że kupi się chińszczyznę.W poprzednim aucie jezdziłem na Boschach i wytrzymały 40tys.km równiez na gazie więc NGK powinny być lepsze,a przynajmniej na takie wyglądają po odpakowaniu.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 17:23
Posty: 15
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998

Postprzez hermol » 10 wrz 2010, 17:38

Nie no spoko, ja już 11 lat różnymi autami jeżdze, ostatnie kilka lat na zwykłych NGK.
Jak zakupiłem 626 były Denso platynowe, jak zaczął szarpać na niskich obrotach i były ścieżki przebiciowe na izolatorach, kupiłem zwykłe NGK V-Line te z 0,8mm przerwy, zmniejszyłem przerwę do 0,7mm i nie widzę żadnej różnicy od platyn, jak jeszcze były OK. Wydaje mi się, że poza trwałością nie będzie różnicy.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez porthos.mw » 12 wrz 2010, 23:37

Jaksa napisał(a):
procol napisał(a):Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
Mozna ale wymiana co 30 tysiecy km.

ale tam jest przerwa (odstęp elektrod) 1,1
trzeba zmienić na 0,8 tak jak mają PZFR6F?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2010, 23:31
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 1.8 '98
90KM (66kW) LPG

Mazda 3 BK Z6 1,6 '07
105KM (77kW)

Postprzez hermol » 14 wrz 2010, 21:25

Ale po co kupować model xxx-11 o zwiększonym odstępie, jeżeli chcesz zmienić ciepłotę z 5 na 6 to kup po prostu BKR5E albo BKR6E z odstępem 0,8, jeśli jeździsz na LPG zmniejsz do 0,7mm tylko kup szczelinomierz i nie przegnij, bo ciężko później odgiąć kombinerkami.

1,1 mm był odstęp w świecach w silnikach FS w 626GE – właśnie te BKR5E-11, a co do ciepłoty czy 5 czy 6 to poczytaj na necie, która w Twoim przypadku będzie korzystniejsza, aż tak wielkiej różnicy nie ma.


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez porthos.mw » 3 paź 2010, 16:35

dzięki hermol
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2010, 23:31
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 1.8 '98
90KM (66kW) LPG

Mazda 3 BK Z6 1,6 '07
105KM (77kW)

Postprzez User76 » 4 paź 2010, 08:19

co do Swiec to mam jeszcze pierwsze orginalne Denso ! Jedynie Kable WN (Yazaki) Wymienialem bo kuna mi je podzobala i szarpalo Autem.Obecnie mam pszebieg 107000 Tys.Jezdze Tym Autem od 8 lat,i bendze chyba powoli czas swiece wymienic <ok> Myslem o NKG Platynki 65 Euro z 4 Stuk.A Denso 124 Euro 4 Stu.w Mazdze u mojego Dilera. Jedynie co odradzic moge to som swiece Boscha !!! do Mazdy 626. papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2010, 08:14
Posty: 10
Skąd: Frankfurt a.M
Auto: 626 GF 2.0 116 K. 2001. Touring Edition. CX-5 ?

Postprzez Madziek » 4 paź 2010, 17:58

Witam :)

Nie mogę się zgodzić z tobą User76 co do jakości świec boscha.
Ja już jeżdżę na drugim komplecie BOSCH SUPER PLUS Yttrium FR6DC+ w mojej maździe 626 na LPG i śmigają bez problemów. Ostatnio właśnie wymieniałem je po 17 tys. i tylko dlatego, żeby mieć święty spokój (bo wymiana na LPG po 15 tys.) ale ich praca i wygląd nie budziły zastrzeżeń. Cena też jest bardzo dobra, bo u mnie w Bydgoszczy za kpl. 4 świec płacę ok. 45 zł.
Za to pewnie nigdy już nie kupię świec NGK (ich jakość zeszła na psy). Po kupnie platynowych NGK Made In Japan padły po 10 tys. Miały przebicia na izolatorach i auto niemiłosiernie szarpało a ich koszt to masakra 250-300 zł.
W poprzednim aucie Toyota Starlet (LPG) też się sparzyłem na NGK zwykłych i używałem Brisków silver i też były o wiele lepsze od NGK.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez hermol » 5 paź 2010, 11:23

User76 nie ma sensu kupować platyn czy irydów, jeśli masz LPG to już w ogóle jest strata pieniędzy, masz jeszcze jedną dobrą firmę BERU.
Tym bardziej liczysz, że jakość i żywotność będzie dłuższa, lepiej kupić kilka kompletów standardowych świec i je zmieniać co 15 tyś, przecież te platyny czy irydy są tylko żywotniejsze od standardowych, w niczym innym w 626 GF Ci nie pomogą – takie jest moje zdanie.
Ja za komplet NGK BKR6E albo BKR5E płacę 36zł ......

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez rumunn95 » 6 paź 2010, 22:18

u mnie beru wytrzymaly ok 3tys shit i tyle na platynkach zrobilem 1.6k i smigaja dalej . moje zdanie kupic raz i sie nie "szczypac"
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez porthos.mw » 9 paź 2010, 11:20

hermol napisał(a):Ja za komplet NGK BKR6E albo BKR5E płacę 36zł ......
hermol,
ale sa takie BKR6E BKR5E z przerwa 0,8? bo ja nigdzie nie moge ich wyszukac :/
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2010, 23:31
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 1.8 '98
90KM (66kW) LPG

Mazda 3 BK Z6 1,6 '07
105KM (77kW)

Postprzez hermol » 9 paź 2010, 12:51

porthos.mw napisał(a):
hermol napisał(a):Ja za komplet NGK BKR6E albo BKR5E płacę 36zł ......
hermol,
ale sa takie BKR6E BKR5E z przerwa 0,8? bo ja nigdzie nie moge ich wyszukac :/


Tak są BKR5E albo BKR6E, są obecnie inaczej pod nazwą V-Line bodajże paczkowane po 4, a od sprzedawcy zależy czy sprzeda Ci pojedynczo. One właśnie mają przerwę 0,8mm, jak masz LPG nie ważne której generacji zmniejsz koniecznie do 0,7mm.

Świeca zapłonowa Vline-28 BKR6E
Świece zapłonowe Vline-35 BKR5E

Np.:
http://filterki.pl/pl/swieca-zaplonowa- ... -4szt.html
I trochę teorii:
http://www.ngkntk.pl/Wartosc_cieplna_i_ ... 317.0.html
http://www.ngkntk.pl/Jak_rozgryzc_kod_NGK.1316.0.html

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez porthos.mw » 9 paź 2010, 15:17

dzisiaj znalazlem i kupilem BKR6E, jeszcze te w pojedynczych opakowaniach :)
zaraz zakladam
wczesniej kupilem jakies championy – niby z katalogu wynikalo ze sa do mojej madzi ale jezdzic sie na nich nie dalo :(
zaraz zakladam NGK i zobaczymy jak bedzie ;)

dzieki hermol za pomoc

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2010, 23:31
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 1.8 '98
90KM (66kW) LPG

Mazda 3 BK Z6 1,6 '07
105KM (77kW)

Postprzez Radex » 25 paź 2010, 16:04

hermol napisał(a):Swiece wymienione NGK BKR6E V-Line 28 (made in france) – zmnijeszona szczelina z 0,8mm na 0,7mm

ja wlasnie zrobilem to samo, bo zaczely sie drobne klopoty przy mocnym wcisnieciu gazu zwlaszcza
podczas jazdy na LPG.
komplet 35zł :)

przedtem mialem platynowe ngk ponad 60zl za sztuke <glupek2> ale czlowiek sie uczy cale zycie :P <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez hermol » 27 paź 2010, 22:04

Radex – będzie dobrze :)

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez szkodnik_byd » 27 paź 2010, 22:23

ja wsadzilem denso platyny i zostawilem orginal przerwe zobaczymy jak bedzie czekam jeszcze na ori przewody mysle ze bedzie super ;D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6