Mazda 626 1.8 kopci po odpaleniu

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 19:42

A 10w40 półsyntetyk nie podejdzie?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 14 wrz 2015, 19:50

wg mnie jest duża różnica na plus dla syntetyka a te parę złotych to chyba nie duża różnica?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 20:11

Racja, racja. Mazda ma w ogóle jakieś katalogi jaki powinien być olej?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez Dominator » 14 wrz 2015, 20:20

Zalej 5w40 po plukance. Moze byc motul, choc ie bedzie to pelen sytetyk, to dobra cena do jakosci. 10W40 jest za gesty, wystarczajaco zniszczyles silnik tym mineralem.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 20:27

Mówili " lej mineralny, jest uniwersalny", będzie dobrze chodziła, mówili... Niestety tylko mówili <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 14 wrz 2015, 20:30

ja mam shella z polecenia z innego forum i jak narazie złego słowa powiedzieć nie mogę. w tej cenie nie ma oleju o lepszych właściwościach. wyciszył się silnik. następny jednak będzie chyba 0W40 ale też helix ultra. nie jestem przedstawicielem broń boże. sam zadawałem ostatnio podobne pytanie w paru miejscach i ten mi polecono.
oczywiście że mineralny najlepszy. do smarowania łańcucha w pile motorowej.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 20:32

A z jakiego powodu chcesz zmieniać na 0w40?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 14 wrz 2015, 21:02

Bo lepsze są zazwyczaj jako flagowe produkty. Z reguły zapewniają trwalszy klin smarny, szybciej docierają na zimno. A lepkość ta sama więc nic silnikowi się nie stanie. Może to będzie mobil 1 (nie mylić ze zwykłym) albo nadal Shell, chyba że valvoline synpower bo teraz nie znalazłem w moim sklepie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 21:29

Możecie mi podać argumenty, które potwierdzają, że nie należy stosować oleju mineralnego w maździe? Bo mówią, że taki zły w tym silniku, tylko dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 14 wrz 2015, 21:38

Bo zostawia błoto które powoduje że pierścienie przestają pracować? I to nie tylko w mazdach. Taki głupi przesąd panuje u nas że 150tys i jakiś półsyntetyk a potem szybko minerał bo piję olej i zgon gotowy. Miałem peugeota z dieslem z 1994 roku i 350tys. km i 5w40 miał. I każdy zdziwiony wielce że to już dawno na mineralnym jeździć powinno.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 21:44

A powiesz mi jeszcze jak prawidłowo wykonać tą płukankę? wlać płukanke do starego oleju, spuścić płukankę z olejem i wlać syntetyk?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 14 wrz 2015, 21:55

Tak jak na opakowaniu będzie napisane
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 14 wrz 2015, 21:59

No dobra, no to będziemy próbować, oby tylko nic się nie rozszczelniło :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 15 wrz 2015, 21:09

Napisz jak tam rezultaty
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 16 wrz 2015, 09:08

Dodam, że sprawdzałem wczoraj stan oleju, od wymiany ubyło jakieś 0.5l, ale przejechałem już z 3-4 tysiące km, więc tragedii nie ma.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 16 wrz 2015, 19:24

dlatego trzeba spróbować rozruszać ten muł zanim będzie za późno
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 16 wrz 2015, 19:29

Narazie zmieniam na Shell Helix 10w40, nie chodzi o koszt, ale nie chcę tak gwałtownie przechodzić na syntetyka, bo przebiegu trochę już jest, a i delikatnie się miejscami "poci" już. Pojeżdzę trochę na tym i jak będzie wszystko dobrze to zaleję ten sam, ale 5w40.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 16 wrz 2015, 19:47

mój ma 235 teoretycznie przebiegu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez amazer323 » 16 wrz 2015, 19:51

No mi się zbliża 250 tyś, ale zrobiłem tym samochodem +/– 70 tyś km, więc obstawiam, że jest oryginalny.
Przy ostatniej wymianie nalałem ciut za dużo oleju, więc nie wiem czy też to w pewnym stopniu nie przyczyniło się do tego dymienia, bo przed wymianą było wszystko dobrze, a teraz też dymi coraz mniej, jest dokładnie między max a min.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez sebekle » 16 wrz 2015, 19:56

jak już 10w40 to lepszy będzie HX7. więcej syntetyczności w półsyntetyku
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6