Odblokowanie silnika/podniesienie mocy

Postprzez lucas83 » 27 paź 2011, 19:18

Ja nadal podtrzymam swoje zdanie i uważam, że nie jest to takie proste, jakby się wydawało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Dominator » 27 paź 2011, 19:26

lucas83 napisał(a):Ja nadal podtrzymam swoje zdanie i uważam, że nie jest to takie proste, jakby się wydawało :)

Popieram <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Mako » 27 paź 2011, 19:58

Na samym sofcie w benzyniaku raczej sie nie ugra 20 km, na 100% rozny jest uklad dolotowy i nie ma bata zeby nie bylo innych walkow i tlokow. Niestety Mazda to nie Honda z V-tec`iem czy Toyota z VVTi-L ze nawet male przerobki z dolotem daja fajne efekty, oczywiscie w madziach byly montowane silniki *-ZE ale jest ich tak malo ze mozna chyba przyjac ze sa jak Yeti- kazdy o nim slyszal, malo osob widzialo (wiem ze Loczek ma/mial taki silnik jeszcze ktos chyba tez, na allegro tez sie pojawil raz ZL-ZE czyli 1.5 130 koni). Moze jutro jak bede miec wolne to podjade do PR`a Wielkopolski i zobaczymy chociaz czy dolot jest inny od slabszego Fs`a. Na ta chwile w Twoim wypadku najtanszym sposobem podniesienia mocy jest zalozenie Kl`a. Przyrost mocy +50km to juz chyba cos, ale jak zwykle w takich temat konczy sie niestety na gadaniu bez rozpoczecia a juz tym bardziej bez skonczenia projektu.

Grzyby napisał(a):105KM

Dominator napisał(a):105 miał na początku w 1.8 potem swap na FSa 115KM

Moj blad, tak na poczatku bylo 105 KM ale swap nie do konca jest na FS, blok z tego co sie da wyczytac w pierwszym poscie pozostaje nadal z FP. ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 21:05

Mako napisał(a):...Na ta chwile w Twoim wypadku najtanszym sposobem podniesienia mocy jest zalozenie Kl`a. Przyrost mocy +50km to juz chyba cos, ...


Możesz bardziej rozwinąć wątek Kl'a?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Mako » 27 paź 2011, 21:39

Tak jak napisalem kilka postow wyzej. Chcac instalowac FS`a 136 musisz albo kupic kazda skladowa projektu osobno (duzo zachodu, rzadko wystepuje silnik wraz z kompem i kluczykami, stacyjka i wkladkami zamkow) albo caly samochod dawce (patrzysz na mobile.de czy inna niemiecka strone i jest od zatrzesienia GF 136 w przystepnej cenie) caly samochod to koszt rzedu 6 tys zl ale masz wszystko w jednym samochodzie i wszystko przekladasz po kolei plus zostaje cala buda, wnetrze i pozostale czesci mechaniczne na sprzedaz czyli cos tam sie moze zwrocic. Dzieki temu zyskujesz te +20 koni niby fajnie ale za ta sama kwote mozna poszukac starszej 626/MX-6 GE z 2,5 V6 czyli KL ktory ma w zaleznosci od egzemplarza z ktorego pochodzi od 163 poprzez 165 konczac na 167 koniach. Wtedy zyskujesz ok tych 50 koni wiecej za ta sama cene. Jednak jak zawsze nie jest tak rozowo. Poniewaz w GF nie montowano V6 (nie liczac GF MPS jednostkowe ilosci o ile w ogole wyszlo poza faze prototypu) trzeba wyrzezbic nowe mocowania silnika, ogarnac cala elektryke i inne tego typu zabawy. I znowu jezeli kupujesz calego dawce jest to duzo latwiejsze, wszystkie czesci w jednej budzie i na pewno beda ze soba graly dobrze, reszta nie wykorzystana idzie na sprzedaz i znowu mozna odzyskac troche pieniedzy. Pisze to wszystko oczywiscie z grubsza. Jak juz wczesniej pisalem mialem plan na trzy rozne swapy od mocnego FS`a po F2T a konczac na KL`u. Wszystkie maja swoje plusy i minusy, przerobilem za i przeciw. Najkorzystniej z tego wszystkiego wypada KL- moc, dostepnosc, rzezbienie.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 21:53

Dzięki za wyjaśnienie. Rozważałem nawet zakup jakiegoś Xedos'ka czy 626 o większej pojemności ale jak widziałem te 6 garków to jakoś nie specjalnie to do mnie przemawiało. Pisałeś o silnikach FS, ZE... w jaki sposób mogę sprawdzić jaki mam silnik?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Mako » 27 paź 2011, 22:25

ZE wystepowaly tylko i wylacznie w japonii, zaden samochod na europe nie mial tego motoru dlatego wlasnie sa jak Yeti ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lucas83 » 27 paź 2011, 22:35

lysek, w takim razie, skoro tak bardzo Cię korci zwiększenie mocy, może rozważ sprzedaż auta i kupno drugiego o większej mocy. Wyjdzie szybciej i pewniej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 22:45

lucas83 napisał(a):lysek, w takim razie, skoro tak bardzo Cię korci zwiększenie mocy, może rozważ sprzedaż auta i kupno drugiego o większej mocy. Wyjdzie szybciej i pewniej!


To raczej nie wchodzi w grę, za dużo czasu poświęciłem na szukanie jej. Akuratnie w momencie gdy ją kupowałem to jak na złość nie było z mocniejszym silnikiem i bogatszym wyposażeniem. A laweciarze co rusz lepszą sztukę spod nosa ściągali i w kraju za około 4k więcej żądali do rejestracji jeszcze, m.in. dlatego tak mnie świerzbi by coś delikatnie zmodyfikować :)
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez lucas83 » 27 paź 2011, 23:03

To w takim razie daj sobie spokój i te pieniądze zainwestuj w utrzymanie obecnej kondycji. Żebyś nie przekombinował za bardzo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rafik89 » 27 paź 2011, 23:38

jak widać dużo z tym grzebania, ja też mam FS-a 85 kW i daje radę, na pewno nie jest zawalidrogą i fajnie przyspiesza. Ja bym odpuścił i zainwestował w wygląd, np jakiś nowy lakier <lol>
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 23:53

Albo w turbine :)
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez rafik89 » 27 paź 2011, 23:57

kiedyś chyba w auto moto czytałem, że sama turbina nie wystarczy. Trzeba przerobić dolot, układ wydechowy, wysterować to, intercooler zamontować, jakieś kable pewnie itp itd. Koszt co najmniej 6000, przyrost mocy do 100 KM z litra pojemności lub o 50% mocy początkowej
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez lysek » 28 paź 2011, 00:05

Do tego dodam, że przydałyby się jeszcze kute tłoki i korbowody przez zwiększoną moc. Ale reasumując to z niewiele większym bądź nawet takim samym nakładem można osiągnąć więcej mocy.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6