Słabe przyspieszenie na benzynie

Postprzez abrams » 28 paź 2011, 10:43

to napisz jeszcze jak dokladnie wykonales te operacje czyszczenia przeplywomierza

wymoczyles go w tym izopropanolu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez lucas83 » 28 paź 2011, 11:50

Tak, nalałem do takiego wąskiego, niskiego pojemniczka tyle izopropanolu, aby po włożeniu tam przepływomierza te cienkie elementy były całkowicie zanurzone. Przepływomierz opierał się górną częścią na brzegach pojemniczka, więc mogłem to tak zostawić na parę godzin. Jak zobaczyłem, że trochę brudu puściło, to bardzo miękkim pędzelkiem DELIKATNIE I POWOLI usunąłem reszki syfu z obu elementów, zanurzając je co chwilę w płynie (z jednym było łatwiej, ponieważ jest bardziej wysunięty do przodu, więc te dwa cokoliki, na których się trzyma również oczyściłem, z tym umieszczonym głębiej było gorzej, ale udało się go oczyścić). Samo czyszczenie pędzelkiem zajęło mi jakąś godzinę czasu, bo robiłem to naprawdę dokładnie. Bałem się jak cholera, ale postanowiłem zaryzykować użycie pędzelka. Można byłoby użyć takiego okulara, którego używa zegarmistrz przy pracy, wtedy przy takim powiększeniu można dokładniej widzieć oczyszczane miejsce. W każdym bądź razie udało mi się i jestem zadowolony z efektu przeprowadzonej pracy. Na jak długo, zobaczymy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez zbymus » 8 sty 2012, 21:46

lucas83 napisał(a):Wymontowałem dzisiaj przepływomierz i "przeraziłem się" grubością tych dwóch pręcików. Z jednej strony są czarne, z drugiej srebrne, czyli na pewno do czyszczenia.

EDIT 2:

Nie wiem jak to się stało, ale tak jak pisałem:po czyszczeniu było gorzej, przeturlałem się jakieś 2 km do pracy, po czym wracając z pracy, gdzieś po przejechaniu kolejnego kilometra nagle objawy ustąpiły i auto odzyskało wigor :) Nie zwlekając, poprosiłem znajomego o podmiankę przepływomierzy i zarówno na jego, jak i na moim jest OK. Nie resetowałem komputera. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że być może po przejechaniu tych 3-4 km komputer zaczął poprawnie odczytywać sygnały z przepływomierza i skorygował dawkę paliwa.


sadi00 napisał(a):EDIT: 15.06.2011r.
Sprawa wyjaśniona – to zapchane wtryski :)
Teraz idzie jak zły :D
Tylko informuję, aby wszyscy wiedzieli co sprawdzać.


Czyli mogą być dwie przyczyny słabości na PB.
A jaki sposób można wyczyścić wtryskiwacze ?
Czy po tych czyszczeniach polepszyło się uruchamianie ?
Dodam ze gorzej pali jak jest ciepły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez lucas83 » 9 sty 2012, 10:06

Czyli mogą być dwie przyczyny słabości na PB.


Przyczyn może być o wiele więcej. To wszystko zależy od konkretnych objawów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 10 sty 2012, 10:02

lucas83 napisał(a):Właśnie myślałem o izopropanolu, bo kiedyś go stosowałem, ale nie byłem pewien, czy nada się do tego celu :)


zdecydowanie IPA sie nadaje
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

PostTen post został usunięty przez siegu 12 sty 2012, 22:24.
Powód: Post pod postem.

Postprzez zbymus » 11 sty 2012, 21:37

U mnie czynienie i mycie przepływomierza nic nie dało. Szukam dalej.
A może to jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa.
Gdzie taki może być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez maxim_wawa » 12 sty 2012, 08:48

zbymus napisał(a):U mnie czynienie i mycie przepływomierza nic nie dało. Szukam dalej.
A może to jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa.
Gdzie taki może być ?


jesli rozbierales przepustnice to masz duze szanse ze ruszyles TPS wiec wymagana jest regulacja

potrzebne ci:
– igła do szycia
– miernik

wcinasz sie igąl do szycia w bodajrze dolny kabel wtyczki TPS (chyba) i podlaczasz do niego plus miernika

minus miernika podlaczasz do minusa aku

przekrecasz kluczyk na pozycje ON

w BGB masz wartosci jakie powinny byc na przepustnicy zamknietej (chyba 4,5V-4,9V) i na full otwartej (chyba 5.1V-5,5V)
Ostatnio edytowano 13 sty 2012, 16:00 przez maxim_wawa, łącznie edytowano 2 razy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 12 sty 2012, 08:53

Kolega czyścił przepływomierz, a nie przepustnicę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 12 sty 2012, 09:06

lucas83 napisał(a):Kolega czyścił przepływomierz, a nie przepustnicę ;)

dlatego pytam czy nie ruszal przepustnicy
druga sprawa moze zwyczajnie TPS wyzional ducha
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez zbymus » 12 sty 2012, 22:04

Odczytałem takie kody błędów
nr. 15 sonda pracuje pokazuje to instalacja LPG
nr. 25 ????
nr. 35 ????
Wiecie na gazie (LPG) pracuje dobrze, nie ma zadławień. Po naciśnięciu na pedał gazu wchodzi płynne w obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez maxim_wawa » 13 sty 2012, 09:22

zbymus napisał(a):Odczytałem takie kody błędów
nr. 15 sonda pracuje pokazuje to instalacja LPG
nr. 25 ????
nr. 35 ????
Wiecie na gazie (LPG) pracuje dobrze, nie ma zadławień. Po naciśnięciu na pedał gazu wchodzi płynne w obroty.
\

25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia

w/g źródeł OBD kod błędu 35 to obwód pompy paliwa lub za niski sygnał z sondy lambda – tu źródła są sprzeczne
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 13 sty 2012, 10:26

maxim_wawa, czy możesz podać konkretne źródło opisu tych kodów? Co źródło, to inny opis :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 13 sty 2012, 10:29

lucas83 napisał(a):maxim_wawa, czy możesz podać konkretne źródło opisu tych kodów? Co źródło, to inny opis :)


podejrzewam ze co wersja 626 to komunikaty maja inne znaczenie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez maxim_wawa » 13 sty 2012, 10:32

zbymus napisał(a):Odczytałem takie kody błędów
nr. 15 sonda pracuje pokazuje to instalacja LPG
nr. 25 ????
nr. 35 ????
Wiecie na gazie (LPG) pracuje dobrze, nie ma zadławień. Po naciśnięciu na pedał gazu wchodzi płynne w obroty.


takie pytanie pomocnicze – JAK ODCZYTALES BLEDY ??

interfacem czy zwora z dioda na pinach (ktorych w wiekszosci nie ma)

po czym wnosisz ze sonda jest ok ?? mierzyles jakie napiecie ma w czasie pracy na cieplym i na zimnym ?

w skrócie sonde bada sie tak:
Podlaczyc do sygnalowego przewodu sondy miernik (tylko jakis szybki lub miernik czestotliwosci). Sonda podaje sygnal o zbyt obogiej lub bogatej mieszance przez zmiane stanu logicznego na swoim wyjscu. W uproszczeniu wyglac to moze tak --_--_---_. Takich zmian (reakcji sondy) powinno byc okolo 3-4(na wolnych obrotach) na 1 sek. Dlatego nie sprawdzisz tego zwyklym miernikiem. Sygnal wyjsciowy do ok 1 V. Lepiej zeby sonda przy sprawdzaniu byla podlaczona pod komputer. Wyeliminuje to zaklucenia (w swoim mietku sprawdzilem 3 kolejne sondy zamin wpadlem na to zeby badac je podlaczone). Mozna zbudowac prosty uklad, wziac wzmacniacz operacyjny(by zmiejszyc imp wejsciowa "miernika"), na wyjscie dac LEDa i sprawdzic na oko ile razy na sek dioda mignie.
Prawidłowo działająca sonda powinna wskazywać napięcie pływające w zakresie 0,1--1V i taka zmiana powinna nastąpic 4-5 razy na 10sekundwtedy masz pewność co do sprawności sondy jesli napiecie sie nie zmienia to może to świadczyć o jakiejś usterce
Ostatnio edytowano 31 sty 2012, 09:36 przez maxim_wawa, łącznie edytowano 3 razy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 13 sty 2012, 10:35

podejrzewam ze co wersja 626 to komunikaty maja inne znaczenie


Nie sądzę, komunikaty OBD są raczej związane z konkretną marką niż modelem. To jak z tym źródłem?

Aha, jak cytujesz czyjeś wpisy z innych for, to chociaż przeczytaj, co wklejasz i weź to w cudzysłów :) albo podaj link :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez emilios8 » 31 sty 2012, 00:03

Witam,

Od jakiegoś czasu gaśnie mi silnik jak dojeżdżam do np świateł i wcisnę sprzęgło.
Często obroty spadają do 300 może 350 rpm, rzuca silnikiem i powoli wracają na około 650 – 700.
Jak zostawiam na wolnych obrotach to jest lekkie falowanie. Ostatnio problem się zaczął nasilać i doszło szarpanie na benzynie. Co gorsza nie jest to powtarzalne. Jednego dnia jadę do pracy bez komplikacji a następnego już Madzia nie chce przyspieszać :( szarpie i nie wchodzi na obroty. Pomaga trzymanie wciśniętego gazu tak na 30% (przyspiesza swoim powolnym tempem).
W przypływie wolnego czasu wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym, oczyściłem przepustnicę, posmarowałem i poczyściłem krokowca, restartowałem kompa, filtr powietrza wytrzepany i wygląda na zdrowy. Błędy sprawdzałem interfejsem ELM i nic nie pokazało. Dzisiaj wracając z pracy odpiąłem kostkę od przepływomierza, ku mojemu zdziwieniu obroty nie spadają do 300/350 tylko zgrabnie wracają w prawidłowe miejsce. Czy to definitywnie wskazuje na uszkodzony przepływomierz?
Czemu komp błędów nie pokazuje?

Proszę o wasze uwagi.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez lucas83 » 31 sty 2012, 09:19

Na początek spróbuj wyczyścić przepływomierz, jeśli się nie boisz :) Jeśli dodatkowo auto nie przyspiesza powyżej 3000 RPM (dusi się), to myślę, że trafiłem z diagnozą. Komputer pokaże błąd dopiero wtedy, jeśli nie otrzyma żadnego sygnału z danego obwodu. Jeśli coś jest na wykończeniu, ale jeszcze działa i wysyła zafałszowane dane, to komputer może nie wyłapać błędu. Dla testów możesz spróbować odłączyć jakiś czujnik temperatury i wtedy błąd powinien się zarejestrować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 31 sty 2012, 09:38

lucas83 napisał(a):Nie sądzę, komunikaty OBD są raczej związane z konkretną marką niż modelem.


pytanie czy nuie ma rozbierznosci miedzy USDM, EUDM – czesc źródeł ktore udało mi sie wygooglac to strony US
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez emilios8 » 31 sty 2012, 09:55

lucas83:
Na początek spróbuj wyczyścić przepływomierz, jeśli się nie boisz :) Jeśli dodatkowo auto nie przyspiesza powyżej 3000 RPM (dusi się), to myślę, że trafiłem z diagnozą. Komputer pokaże błąd dopiero wtedy, jeśli nie otrzyma żadnego sygnału z danego obwodu. Jeśli coś jest na wykończeniu, ale jeszcze działa i wysyła zafałszowane dane, to komputer może nie wyłapać błędu. Dla testów możesz spróbować odłączyć jakiś czujnik temperatury i wtedy błąd powinien się zarejestrować.


Spróbuje go dzisiaj poczyścić według twojej rady. Wczoraj jak odpiąłem kostkę od przepływomierza to zaświeciła się kontrolka TCS OFF chociaż spodziewałem się "check engine". Po przejechaniu kilku kilometrów doszła kontrolka TCS. Czy w ogóle jest kontrolka "check engine" w GF-ce z 99 roku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6