Silnik gaśnie na wolnych obrotach 2,0 FS

Postprzez Tobi » 17 sty 2012, 00:38

Witam wszystkich z podobnymi problemami co mam ja ,a mianowicie moja mazda 626 GF 136 KM gaśnie na wolnch obrotach ,wymieniłem już krokowca ,czujnik cieczy ,przepływomierz i dalej nie ma rezultatu,jak gasła tak gaśnie nadal.Mój wcześniejszy post został usunięty ,ale Maxim dzięki za rady ,których nadal potrzebuję ,mam zamiar teraz wymienić przepustnicę co wy na to ,dodam że teraz dopiero doczytałem się dzięki waszym podpowiedziom jak wprowadzić tryb serwisowy, jutro tak zrobię i napiszę jak po ustawieniach TPS
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

Postprzez lucas83 » 17 sty 2012, 01:06

A wyregulowałeś wolne obroty? Czy tylko wymieniałeś elementy i nic dalej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tobi » 17 sty 2012, 11:34

Tylko wymieniłem elementy nic nie regulowałem ,a druga sprawa nie wiem jak zmostkować styki w gniezdzie serwisowym nic tam nie jest opisane ,może ktoś ma schemat gniazda (DIAGNOSTIC) od GF
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

Postprzez lucas83 » 17 sty 2012, 11:38

W GF regulację zrobisz bez trybu serwisowego, który chyba nie istnieje w tym modelu ;) Poczytaj o regulacji obrotów, jest tego multum na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 17 sty 2012, 14:31

gasniecie to czesto pierwsze objawy uszczelki kolektora ssacego
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Tobi » 18 sty 2012, 00:31

Witam znowu wszystkich to teraz opiszę może całą sytuację zmoją Madzią ,a mianowicie ,po lekkim remoncie ,pierścienie ,głowica komplet,tzn. uszczelniacze ,gniazda zaworów ,i planowanie ,efekt?.Wszystko chodzi jak trzeba ,i tak przez 30000tyś .Aż powoli nie że na raz zaczęła szwankować na zimnym silniku ,czyli gasnąć,no to na forum ,i pytam ,i po kolei ,wymiana krokowiec ,przepływomierz,czujnik cieczy .Ktoś pyta czy wyregulowałem TPS ,ale nie ,nie wyregulowałem bo nie wiem jak i nic nie znalazłem jak to zrobić na forum jeżeli chodzi o mazdę 626 2.0 136KM GF. Używając szukacza ,i pali też dużo a LPG to BRC sekfenja bez problemów do tej pory ,dodam że obroty falują i gaśnie na wolnych obrotach .Przepustnica wyczyszczona tak że już zgłupiałem ,może jednak wymiana całej przepustnicy i taki mam zamiar .Witam ponownie wszystko się wyjaśniło z moimi obrotami ,po przejechaniu 45tyś upaliło zawory ,poprostu wcześniejszy remont który robiłem ,fachowiec od głowicy odstawił lipę ,i złożył głowicę na nie nadających się zaworach ,po wymianie wszystko gra szkoda tylko że na samym początku problemów nie zmierzyłem ciśnienia na cylindrach,jak ktoś mi podpowiadał w jednym z postów,autko śmiga pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 lut 2012, 11:25 przez Tobi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

Postprzez lucas83 » 18 sty 2012, 09:32

Nie wiem jak tam z gazem, ale w przypadku dużego spalania Pb winowajcą może być sonda lambda. Ale na początek przyjrzałbym się uszczelce kolektora, chociaż jeśli robiłeś ten remont, to powinieneś mieć ją wymienioną na nową. Obroty falują na zimnym i ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tobi » 18 sty 2012, 22:48

Tak właśnie jest po remoncie pod kolektorem sącym nowa uszczelka ,pod przepustnicą po czyszczeniu nie zmieniałem
Ostatnio edytowano 21 lut 2012, 11:27 przez Tobi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

PostTen post został usunięty przez siegu 21 sty 2012, 10:04.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez lucas83 » 19 sty 2012, 09:03

A faluje na gazie i na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tobi » 19 sty 2012, 13:53

Witam ponownie dzisiaj znowu zabrałem się za madzię ,po przeczytaniu któregoś już postu poszedłem i odpiąłem zawór IAC (krokowiec) i tu niemiłe zaskoczenie autko nawet nie zareagowało na tą czynność,tak że wniosek taki walnięty IAC.Wcześniej jak szwankowała to kupiłem inny ,ale przy okazji wymieniłem też czujnik cieczy nie sprawdzając wcześniej czy była to wina czujnika ,tylko razem wymieniłem obie części, i co się okazuje że nowo zakupiony IAC jest zepsuty ,teraz czekam tylko jak mi dostarczą mojego i zobaczę czy jest poprawa ,na razie zrobiłem małą szczelinę pomiędzy IAC a korpusem żeby zaciągała lewe powietrze i nie gasła ,mam nadzieję że cała przyczyna tkwiła w czujniku ,a po prostu głupi zbieg okoliczności doprowadził do tego że założyłem posutą część (używaną) oczywiście ,jeszcze się odezwę
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

Postprzez maxim_wawa » 19 sty 2012, 15:03

odnosnie ewentualnej nieszczelnosci uszczelki kolektora ssacego to na gasniecie z obrotów pomaga wykrecenie troche sruby bypassu

a co do IAC to pomierz mu rezystancje miedzy pinami
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 19 sty 2012, 15:10

I tu Cię rozczaruję, gdyż jak odepniesz wtyczkę od IAC i auto nie zgaśnie, to wcale nie musi oznaczać uszkodzonego zaworu :) Jeśli nie robiłeś regulacji, to może najpierw zacznij od tego, to nie jest trudne – instrukcja na forum. Dopiero jak nie da się wyregulować, to weź się za wymianę części. Dodam, że nowo kupiony i założony IAC może też wymagać regulacji. Przykład z życia: jak zamieniałem się na zawory IAC z sąsiadem, to moje auto po odpięciu wtyczki z IAC gasło (na moim i na jego), a jak on odpiął u siebie na swoim zaworze, to nie zgasło (dodam, że mój miałem walnięty, więc chciałem sprawdzić na innym – sprawnym). Druga sprawa to taka, że jak podpiąłem jego zawór, to auto odpalało i gasło, więc musiałem go dostosować do swojego silnika. Pracował zupełnie inaczej niż mój i obroty dało się ustawić takie, jak powinny być. Teraz jak kupiłem IAC dla siebie, to też po wymianie muszę go wyregulować, pracuje zupełnie inaczej niż mój pierwotny (na plus oczywiście).

a co do IAC to pomierz mu rezystancje miedzy pinami


To może nie być miarodajne :) Aktualnie mam dwa zawory IAC, oba z dobrą rezystancją, a jeden nie działa dobrze, mimo miliardów prób regulacji. Drugi jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 19 sty 2012, 19:49

Zgadzam się ze wszystkim, co pisze lucas, rezystancja to nie wszystko. Czasami jest ona OK, a i tak oborty wariują. Walczyliśmy razem z jego IAC i niestety nie było dobrze. Łukasz, gdzie w końcu kupiłeś zawór i za ile?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 20 sty 2012, 00:03

Zaryzykowałem i kupiłem na allegro z auta na części. Dał dobrą cenę (70 PLN), więc dokoptowałem jeszcze parę drobiazgów. Zastanawiam się mocno (bardzo mocno) nad tym, żeby kupić jeszcze jeden tak na zapas. Nigdy nie wiadomo, ile ten popracuje, a jak widać, jest to dość częsta usterka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tobi » 20 sty 2012, 00:48

regulowałem i bez zmian
Ostatnio edytowano 21 lut 2012, 11:29 przez Tobi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

PostTen post został usunięty przez siegu 21 sty 2012, 10:06.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

PostTen post został usunięty przez siegu 21 sty 2012, 10:06.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez grzech_z » 20 sty 2012, 09:27

Jak już będziesz miał dostęp to zaślep to w cholerę. Spryskasz, namarnujesz psikadła pojeździsz 1000km zapaskudzi się i wtedy już dostępu nie będziesz miał:)

Tobi napisał(a):A i jeszcze jedna sprawa odnośnie zaworu EGR jak wykręcę przepustnicę to mam łatwy dostęp do niego ,i czy ,jak spryskam go środkiem do czyszczenia przepustnicy ,czy to wystarczy ,czy macie jakies inne sposoby ?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 20 sty 2012, 10:30

Tobi, zamiast pisać posta pod postem, to używaj funkcji EDYTUJ (ikona "ołówka" przy Twoich postach).

Teraz tak: Twój pierwszy IAC po włączeniu zapłonu było "czuć" tak? Tego drugiego nie czuć? Jeśli tak, to może ten pierwszy jest dobry i tylko trzeba go wyregulować? No chyba, że próbowałeś regulować oba. Piszesz trochę chaotycznie i ciężko jest to ogarnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6