Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez sebastian223 » 22 sty 2012, 21:36

lucas83 napisał(a):Od położenia zerowego (śruba wkręcona maksymalnie)? Niemożliwe, u mnie takie objawy wystąpiły wtedy dopiero, jak miałem wykręconą śrubę ok. 6-7 razy! Ale przy 2 czy 3-krotnym wykręceniu takiego objawu nie ma.


Wszystko sie zgdaza, śroba była wykręcona ok 7 obrotów. Teraz jest ok 2 obr. Przy 1 obr silnik prawie gasł po zatrzymaniu w miejscu.
Teraz obroty mam idealnie 750 i silnik pracuje równiutko bez najmniejszych falowań. Brak syczenia. Jesli spalanie tez bedzie ok to po 4 latach uzytkowania GF dopieroo udało sie rozwiazac problem syczenia.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Admir » 24 sty 2012, 02:22

No to w porzo powinna mniej palić <serduszka>

lucas83 napisał(a):Kolega Admir założył u siebie częściowo używany rozrząd, więc co to dla niego regulacja TPS

Dzięki za uznanie <serduszka> ale co ma piernik do wiatraka :P .

Panowie oczywiście macie rację że można rozregulować TPS. <diabełek>
Dlatego wyjaśniam o co mi chodziło: było mi wszystko jedno <cisza>
Po odpaleniu obroty utrzymywały się dość długo na 2500, pozostawiałem tuman dymu, a regulacja BYPASSEM nic nie wnosiła – zaryzykowałem rozregulowanie.
Rok temu zrobiłem tak jak napisałem i jest ok (1500, nie dymi, spalanie 6-8l/100km).
Teoretyzując myślę, że jeśli pozycja zerowa przepustnicy odczytywana przez TPS nie jest jej faktyczną pozycja zerową, a minimalnie uchyloną komputer będzie przekłamywał i dowalał dodatkową dawkę paliwa po rozruchu. Tak samo będzie jeśli przepustnica nie domyka się z powodu tzw.zasyfienia
A wtedy spalanie zbyt bogatej mieszanki będzie poza zwiększeniem obrotów silnika powodowało zmywanie filmu olejowego i przyśpieszone zużycie pierścieni.
Panowie, zastanawialiście się? a może FSy nie mają kiepskich pierścieni tylko fabrycznie źle ustawione komputery/TPSy/ssanie.?
Pozostawiam do Waszej oceny czy warto dotykać tę śrubkę (i nakrętkę).
Tyle o rozrządzie pozdrawiam papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 24 sty 2012, 09:05

To może chociaż opisz, jak wykonałeś regulację TPS u siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebastian223 » 24 sty 2012, 09:59

Admir napisał(a):Panowie, zastanawialiście się? a może FSy nie mają kiepskich pierścieni tylko fabrycznie źle ustawione komputery/TPSy/ssanie.?
Pozostawiam do Waszej oceny czy warto dotykać tę śrubkę (i nakrętkę).


O tym samy pomyślałem będąc w połowie twojego posta. Z tymi zużywającymi pierścieniami od początku mi coś nie pasowało do mazdy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez maxim_wawa » 24 sty 2012, 11:58

lucas83 napisał(a):To może chociaż opisz, jak wykonałeś regulację TPS u siebie?


w BGB regulacja jest za pomoca kompa ale jedno z wymaganych parametrów napiec mamy po podlaczeniu gornego pinu wtyczki TPS i masy przez voltomierz – parametry dla zamknietej i otwartej przepustnicy sa okreslone

nie moge namierzyc źródła 2 parametru – wtedy juz mozna regulowac bo wartosci sa od siebie zalezne i jest na ich wartosc tabela w BGB
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 24 sty 2012, 13:40

nie moge namierzyc źródła 2 parametru – wtedy juz mozna regulowac bo wartosci sa od siebie zalezne i jest na ich wartosc tabela w BGB


Chodzi Ci zapewne o parametr "TP V", który jest prawdopodobnie pod środkowym pinem we wtyczce. Pytanie kierowałem do Admira, chciałem poznać jego metodę ustawienia TPS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Admir » 26 sty 2012, 17:21

lucas83 napisał(a):
Chodzi Ci zapewne o parametr "TP V", który jest prawdopodobnie pod środkowym pinem we wtyczce. Pytanie kierowałem do Admira, chciałem poznać jego metodę ustawienia TPS.


Nic tak wyszukanego jak napisał maxim_wawa. Metoda która zastosowałem nazywa się "na perskie oko" czyli tak jak napisałem wcześniej. 1. ustawiasz zderzak przepustnicy tak aby się całkowicie domykała (kontrola przy zdjętym dolocie). 2. BYPASS (wykręcamy powiedzmy te 2,5-3 obroty) 3. reset komputera i w drogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 26 sty 2012, 19:15

Nic tak wyszukanego jak napisał maxim_wawa. Metoda która zastosowałem nazywa się "na perskie oko" czyli tak jak napisałem wcześniej.


Akurat maxim_wawa nie napisał nic wyszukanego, ponieważ tak prawidłowo powinno się dokonywać regulacji TPS. Powodzenia przy Twojej metodzie regulacyjnej :) Żeby tylko broń Boże ktoś tutaj nie zasugerował się Twoją poradą. A potem narzeka taki, że Mazda jest zła.

P.S. A na oko to chłop w szpitalu umarł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 27 sty 2012, 09:19

Admir napisał(a):
lucas83 napisał(a):
Chodzi Ci zapewne o parametr "TP V", który jest prawdopodobnie pod środkowym pinem we wtyczce. Pytanie kierowałem do Admira, chciałem poznać jego metodę ustawienia TPS.


Nic tak wyszukanego jak napisał maxim_wawa. Metoda która zastosowałem nazywa się "na perskie oko" czyli tak jak napisałem wcześniej. 1. ustawiasz zderzak przepustnicy tak aby się całkowicie domykała (kontrola przy zdjętym dolocie). 2. BYPASS (wykręcamy powiedzmy te 2,5-3 obroty) 3. reset komputera i w drogę.


czyli realnie TPS mozesz miec ustawione losowo.. pamietaj że dla TPS pol stopnia to juz roznica, z tego co pamietam na TPS pomiedzy ktorymiś pinami (nie pamietam wlasnie ktorymi) przy pewnych wartosciach wychylenia powinna pojawić sie kontynuacja a przy pewnych określionych jej brak (wklada sie szczelinomierz o określonej grubości pod srube dystansowa)

TPS to bardzo czuły element i regulacja na oko to jak bieganie z zamknietymi oczami po placu zabaw – nigdy nie wiesz na co trafisz <czarodziej>
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Admir » 3 lut 2012, 00:19

lucas83 napisał(a):Powodzenia przy Twojej metodzie regulacyjnej :) Żeby tylko broń Boże ktoś tutaj nie zasugerował się Twoją poradą. A potem narzeka taki, że Mazda jest zła. P.S. A na oko to chłop w szpitalu umarł.


Rzeczywiście głęboka sentencja. Ja nie narzekam, tylko moja mazda przestała dymić

maxim_wawa napisał(a):czyli realnie TPS mozesz miec ustawione losowo.. pamietaj że dla TPS pol stopnia to juz roznica, z tego co pamietam na TPS pomiedzy ktorymiś pinami (nie pamietam wlasnie ktorymi) przy pewnych wartosciach wychylenia powinna pojawić sie kontynuacja a przy pewnych określionych jej brak (wklada sie szczelinomierz o określonej grubości pod srube dystansowa)
TPS to bardzo czuły element i regulacja na oko to jak bieganie z zamknietymi oczami po placu zabaw – nigdy nie wiesz na co trafisz


Nie teoretyzuj po co masz mieć uchyloną przepustnicę na wolnych obrotach. Przepustnica zamknięta – TPS
zczytuje krańcowe połóżenie ośki przepustnicy jako zerowe i o to chodzi. Takie jest ustawienie fabryczne. Resztą zajmie się komputer.
Czy nie czas wracać na plac zabaw?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez maxim_wawa » 3 lut 2012, 08:53

Admir napisał(a):Nie teoretyzuj po co masz mieć uchyloną przepustnicę na wolnych obrotach. Przepustnica zamknięta – TPS
zczytuje krańcowe połóżenie ośki przepustnicy jako zerowe i o to chodzi. Takie jest ustawienie fabryczne. Resztą zajmie się komputer.


ciekawa teoria ZE TPS miałby jakoby sam skalibrowac niezaleznie jak ustawiony ?? aby ja potwierdzic proponuje obrócic TPS skutecznie w ktoras strone – a komputer niech ci zczyta i sie tym zajmie – szerokiej drogi

o ile wiem to TPS w FP/FS musi zostać fabrycznie ustawiony na wartość zerową – wlasnie jego ruszenie powoduje problemy (mozesz to sprawdzic organoleptycznie zwyczajnie ruszajac nim na odpalonym silniku)

Admir napisał(a):Czy nie czas wracać na plac zabaw?


oj tak, juz czas ..
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Admir » 3 lut 2012, 20:32

maxim_wawa napisał(a): ciekawa teoria ZE TPS miałby jakoby sam skalibrowac niezaleznie jak ustawiony ??


Spróbuj czytać ze zrozumieniem (ja nie napisałem" niezaleznie jak ustawiony")

Odpowiedz krótko na pytanie – tak/nie:
Czy regulując śrubą zderzaka przepustnicy tak aby znajdowała się ona w położeniu zerowym rozkalibrowuję TPS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez sebastian223 » 3 lut 2012, 21:33

Najlepiej gdyby wypowiedział się Jaksa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 4 lut 2012, 16:12

Najlepiej gdyby wypowiedział się Jaksa


Akurat byłem nie tak dawno u Jaksy i chłopaki zapytali mnie (przy okazji szalejących obrotów), czy przypadkiem broń Boże nie kręciłem śrubą na zderzaku przepustnicy. Z ich tonu głosu dało się wyczuć, że raczej nie powinno się tą śrubą kręcić ot tak sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebastian223 » 4 lut 2012, 16:36

Markerem można zaznaczyc sobie punkt odniesienia i sprawdzić ewentualnie w zakresie 1 obr w lewo i 1 obr w prawo
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez tadziomaru1 » 4 lut 2012, 18:19

Admir napisał(a):
Odpowiedz krótko na pytanie – tak/nie:
Czy regulując śrubą zderzaka przepustnicy tak aby znajdowała się ona w położeniu zerowym rozkalibrowuję TPS?

Tak
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rumunn95 » 4 lut 2012, 20:47

a jakie sa konsekwencje rozkalibrowania? bo krecilem nia u siebie i autko chodzi normalnie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 5 lut 2012, 15:44

Admir napisał(a):Czy regulując śrubą zderzaka przepustnicy tak aby znajdowała się ona w położeniu zerowym rozkalibrowuję TPS?


nie, sruba zderzaka przepustnicy tylko jak sama nazwa wskazuje obranicza jes \w pewnej pozycji – moze tylko wposcic bezsesnowna ilosc powietrza no i odczyt TPS bedzie adekwatny do uchylonej przepustnicy

rozkalibrowac TPS mozesz obracając go względem pozycji zerowej samej przepustnicy to TPS wykona prace oznaczającą otwarcie bądź zamkniecie przepustnicy przy rzeczywistym jej zerowym położeniu – po prostu można doprowadzić do sytuacji gdzue przepustnica sie otworzy a TPS uzna ze jest w pozycji zerowej albo przepustnica będzie zamknięta a TPS będzie dawał odczyt o jej uchyleniu – ma to spory wpływ na skład mieszanki
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 5 lut 2012, 15:50

maxim_wawa napisał(a):moze tylko wposcic bezsesnowna ilosc powietrza no i odczyt TPS bedzie adekwatny do uchylonej przepustnicy


No mi właśnie o to chodziło.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Admir » 8 lut 2012, 02:08

maxim_wawa napisał(a):nie, sruba zderzaka przepustnicy tylko jak sama nazwa wskazuje obranicza jes \w pewnej pozycji – moze tylko wposcic bezsesnowna ilosc powietrza no i odczyt TPS bedzie adekwatny do uchylonej przepustnicy


Dziękuję tak właśnie myślałem. Czyli można samemu ustawić przepustnicę w położeniu zerowym nie ruszając TPS-u.

tadziomaru1 napisał(a):No mi właśnie o to chodziło.


Chyba jednak niezupełne, a może masz kłopoty z pamięcią?:

tadziomaru1 napisał(a):
Admir napisał(a):Odpowiedz krótko na pytanie – tak/nie:
Czy regulując śrubą zderzaka przepustnicy tak aby znajdowała się ona w położeniu zerowym rozkalibrowuję TPS?

Tak


lucas83 napisał(a):Powodzenia przy Twojej metodzie regulacyjnej :) Żeby tylko broń Boże ktoś tutaj nie zasugerował się Twoją poradą.

Jeżeli nie jesteś pewien o czym piszesz nie wprowadzaj Innych w błąd.

lucas83 napisał(a):Z ich tonu głosu dało się wyczuć, że raczej nie powinno się tą śrubą kręcić


Panowie to jest dopiero argument! Proponuję go wydrukować tłustymi literami w workshop manualu 626 GF <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6