No to w porzo powinna mniej palić
lucas83 napisał(a):Kolega Admir założył u siebie częściowo używany rozrząd, więc co to dla niego regulacja TPS
Dzięki za uznanie

ale co ma piernik do wiatraka

.
Panowie oczywiście macie rację że można rozregulować TPS.
Dlatego wyjaśniam o co mi chodziło: było mi wszystko jedno
Po odpaleniu obroty utrzymywały się dość długo na 2500, pozostawiałem tuman dymu, a regulacja BYPASSEM nic nie wnosiła – zaryzykowałem rozregulowanie.
Rok temu zrobiłem tak jak napisałem i jest ok (1500, nie dymi, spalanie 6-8l/100km).
Teoretyzując myślę, że jeśli pozycja zerowa przepustnicy odczytywana przez TPS nie jest jej faktyczną pozycja zerową, a minimalnie uchyloną komputer będzie przekłamywał i dowalał dodatkową dawkę paliwa po rozruchu. Tak samo będzie jeśli przepustnica nie domyka się z powodu tzw.zasyfienia
A wtedy spalanie
zbyt bogatej mieszanki będzie poza zwiększeniem obrotów silnika powodowało zmywanie filmu olejowego i przyśpieszone zużycie pierścieni.
Panowie, zastanawialiście się? a może FSy nie mają kiepskich pierścieni tylko fabrycznie źle ustawione komputery/TPSy/ssanie.?
Pozostawiam do Waszej oceny czy warto dotykać tę śrubkę (i nakrętkę).
Tyle o rozrządzie pozdrawiam
