Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?
W celu odświeżenia tematu... Dziś kupiłem Denso K16TT do mazdy Premacy 1.8 FP.
Wg producenta i sprzedawcy, są fabrycznie gotowe do montażu i nie powinno się zmieniać przerwy miedzy elektrodami. Wynosi ona teraz 0,9mm . Mam zasilanie gazem no i lekko szarpie na gazie jak się przyspiesza, wiec zaczynam od świec, jak nie pomoże to kupie kabelki a na końcu rozważę cewki.
Jak myślicie, zmienić tą przerwę na 0,7 mm czy zostać przy tej fabrycznej?
Wg producenta i sprzedawcy, są fabrycznie gotowe do montażu i nie powinno się zmieniać przerwy miedzy elektrodami. Wynosi ona teraz 0,9mm . Mam zasilanie gazem no i lekko szarpie na gazie jak się przyspiesza, wiec zaczynam od świec, jak nie pomoże to kupie kabelki a na końcu rozważę cewki.
Jak myślicie, zmienić tą przerwę na 0,7 mm czy zostać przy tej fabrycznej?
- Od: 3 lip 2014, 13:15
- Posty: 4
Ja stosuję NGK ( tak z przyzwyczajenia
) i zawsze zmniejszam szczelinę do 0,7 mm
Witam,
Kupiłem niedawno Mazdę 626 kombi, 2002 rocznik, silnik 1.8 litra, 115 koni z fabryczną instalacją LPi marki Vialle. Wyprodukowana w Japonii z przeznaczeniem na rynek holenderski.
Mam drobny problem z doborem świec i przewodów wysokonapięciowych (zapłonowych?). Otóż w instrukcji wypisane są dwa modele:
DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8
I tu już pojawił się pierwszy problem. Dlaczego producent podał dwa modele świec ? Z tego co wyczytałem różnica polega jedynie na "wartości cieplnej". Dodatkowo szukając informacji o świecach natknąłem się na taki oto fragment:
"Warto wiedzieć, że niskie wartości kodu liczbowego (od 2 do 4) oznaczają tzw. "zimne" świece zapłonowe, czyli o wysokim przewodzeniu ciepła w „wysilonych” silnikach. Z kolei, wysokie wartości owego kodu oznaczają analogicznie tzw. „gorące” świece zapłonowe, o niskim przewodzeniu ciepła do „niewysilonych” silników."
Zakładam, że podane powyżej wartości liczbowe tyczą się świec innych producentów (np. NGK). Próbuję z tego wnioskować, że skoro mam już "wysilony" silnik (rozumiem przez to przebieg ok 250 tyś km.) to odpowiednie będą świece DENSO PKJ16CR8.
Kolejny problem pojawił się gdy chciałem dobrać przewody wysokonapięciowe. Na forum wyczytałem, że polecacie skorzystać z oferty firmy NGK. Rzecz w tym, że gdy na stronie NGK doszedłem do przewodów zapłonowych, wybrałem Mazdę 626 i wybrałem pojemność silnika 1.8 to nie pokazało mojej konfiguracji (85kw). Wybierając w kolumnie "Lata produkcji" wartość "01.2000 – 10.2002" pokazuje się już tylko jedna pozycja (dla silnika 74kw), która prowadzi do przewodów RC-ZX49.
Czy mógłbym prosić Was o rozwianie moich wątpliwości ?
Końcowe pytania brzmią:
1) Jakie świece zapłonowe do mojego silnika ? 16 czy 20 i dlaczego ?
2) Jakie przewody wysokonapięciowe ?
3) Czy mój silnik to jakiś mało spotykany egzemplarz ? Jaki jest jego kod ? Podejrzewam, że FP<coś tam>
Kupiłem niedawno Mazdę 626 kombi, 2002 rocznik, silnik 1.8 litra, 115 koni z fabryczną instalacją LPi marki Vialle. Wyprodukowana w Japonii z przeznaczeniem na rynek holenderski.
Mam drobny problem z doborem świec i przewodów wysokonapięciowych (zapłonowych?). Otóż w instrukcji wypisane są dwa modele:
DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8
I tu już pojawił się pierwszy problem. Dlaczego producent podał dwa modele świec ? Z tego co wyczytałem różnica polega jedynie na "wartości cieplnej". Dodatkowo szukając informacji o świecach natknąłem się na taki oto fragment:
"Warto wiedzieć, że niskie wartości kodu liczbowego (od 2 do 4) oznaczają tzw. "zimne" świece zapłonowe, czyli o wysokim przewodzeniu ciepła w „wysilonych” silnikach. Z kolei, wysokie wartości owego kodu oznaczają analogicznie tzw. „gorące” świece zapłonowe, o niskim przewodzeniu ciepła do „niewysilonych” silników."
Zakładam, że podane powyżej wartości liczbowe tyczą się świec innych producentów (np. NGK). Próbuję z tego wnioskować, że skoro mam już "wysilony" silnik (rozumiem przez to przebieg ok 250 tyś km.) to odpowiednie będą świece DENSO PKJ16CR8.
Kolejny problem pojawił się gdy chciałem dobrać przewody wysokonapięciowe. Na forum wyczytałem, że polecacie skorzystać z oferty firmy NGK. Rzecz w tym, że gdy na stronie NGK doszedłem do przewodów zapłonowych, wybrałem Mazdę 626 i wybrałem pojemność silnika 1.8 to nie pokazało mojej konfiguracji (85kw). Wybierając w kolumnie "Lata produkcji" wartość "01.2000 – 10.2002" pokazuje się już tylko jedna pozycja (dla silnika 74kw), która prowadzi do przewodów RC-ZX49.
Czy mógłbym prosić Was o rozwianie moich wątpliwości ?
Końcowe pytania brzmią:
1) Jakie świece zapłonowe do mojego silnika ? 16 czy 20 i dlaczego ?
2) Jakie przewody wysokonapięciowe ?
3) Czy mój silnik to jakiś mało spotykany egzemplarz ? Jaki jest jego kod ? Podejrzewam, że FP<coś tam>
- Od: 8 wrz 2014, 20:04
- Posty: 6
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle
Czemu myślisz, że masz 1,8 115KM?
slavius napisał(a):Witam,
Kupiłem niedawno [b]Mazdę 626 kombi, 2002 rocznik, silnik 1.8 litra, 115 koni
Serio – tak masz w dowodzie:) ?
Sprawdź sobie po vinie – co masz za wersję.
A te świece i kable co Cię tak trapią to wymagają wymiany czy ot tak chcesz wymienić?
Dziękuję Wam za odpowiedzi/podpowiedzi.
Dane dotyczące pojemności silnika i jego mocy podał mi poprzedni właściciel.
VIN próbowałem sprawdzić u forumowicza "Marianek" ale dowiedziałem się jedynie tyle:
"Niestety w DRS nic nie ma, data produkcji 28/08/2000."
Świece i przewody mam do wymiany bo tak powiedział mi mechanik. Powiedział, że silnik faluje i to mogą być główne przyczyny. Jedną świece wyjął żeby się upewnić, potem popsikał silnik i przewody spryskiwaczem (przy załączonym silniku) i powiedział "patrz pan .." .. ja tam nic nie widziałem ale to chyba tylko dlatego, że więcej mam przejechane rowerem niż samochodem – którego posiadam od dwóch dni.
Jakie są najpewniejsze metody by dowiedzieć się jaką wersją silnika dysponuje mój samochód ? Jechać do Mazda ASO ? ... czy może da się to jakoś taniej sprawdzić ?
Dane dotyczące pojemności silnika i jego mocy podał mi poprzedni właściciel.
VIN próbowałem sprawdzić u forumowicza "Marianek" ale dowiedziałem się jedynie tyle:
"Niestety w DRS nic nie ma, data produkcji 28/08/2000."
Świece i przewody mam do wymiany bo tak powiedział mi mechanik. Powiedział, że silnik faluje i to mogą być główne przyczyny. Jedną świece wyjął żeby się upewnić, potem popsikał silnik i przewody spryskiwaczem (przy załączonym silniku) i powiedział "patrz pan .." .. ja tam nic nie widziałem ale to chyba tylko dlatego, że więcej mam przejechane rowerem niż samochodem – którego posiadam od dwóch dni.
Jakie są najpewniejsze metody by dowiedzieć się jaką wersją silnika dysponuje mój samochód ? Jechać do Mazda ASO ? ... czy może da się to jakoś taniej sprawdzić ?
- Od: 8 wrz 2014, 20:04
- Posty: 6
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle
Znalzłem w temacie VINów Twoj numerek. Wrzuciłem tutaj http://mazda-fun.net.ru/vin/ i Twój motor to 1.8 100KM, kod silnika FP. Mało tego, z VINu wynika, że rocznik jest 2000 a nie 2002
W dowodzie tez masz wpisane tego babola z rocznikiem?
Dzięki PeKa86 !
Póki co mam tymczasowy dowód i w polu B (data pierwszej rejestracji pojazdu) mam wpisane 2002-06-19 ale z tego co pamiętam to tak wyczytaliśmy z dowodu rejestracyjnego poprzedniego właściciela. Podobna data jest w książce serwisowej pierwszego właściciela gdzie w polu Ubergabedatum (data dostawy) jest wpisane 20.06.2002.
Pytanie czy Urząd Komunikacji sam sprawdzi numer VIN i uzupełni pola, gdzie są rozbieżności czy zaufa danym w mojego wniosku. Dobra, mniejsza o to. Teraz już przynajmniej wiem, że mam silnik 1.8 litra, 100KM więc pora wrócić do głównego tematu jakimi są świece i przewody wysokonapięciowe.
Na stronie NGK przewody pasujące do mojego silnika to RC-ZX49.
Ze świecami mam problem bo tak jak pisałem w pierwszym wpisie powyżej podane są dwa modele firmy DENSO.
DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8
Dla obu szczelina świecy jest podana jako 0.8 mm +0.0/-0.1
Tak pobierznie poczytałem forum i wyczytałem, że warto zmniejszyć szczelinę czyli u mnie niby powinienem założyć 0.7mm. Proszę o potwierdzenie tych informacji.
Wiem, że podobno nie ma sensu kupować platynowych DENSO ale zejdźmy może z tematu firmy, a skupmy się na wartości cieplnej bo tańsze odpowiedniki też będą różniły się tymi wartościami.
Jak wiecie mam instalację LPi marki Vialle. Jakie świece kupić ? Te z mniejszą wartością cieplną czy te z większą i dlaczego akurat takie jeśli mógłbym prosić o krótkie wyjaśnienie.
Z góry dziękuję za pomoc !
Póki co mam tymczasowy dowód i w polu B (data pierwszej rejestracji pojazdu) mam wpisane 2002-06-19 ale z tego co pamiętam to tak wyczytaliśmy z dowodu rejestracyjnego poprzedniego właściciela. Podobna data jest w książce serwisowej pierwszego właściciela gdzie w polu Ubergabedatum (data dostawy) jest wpisane 20.06.2002.
Pytanie czy Urząd Komunikacji sam sprawdzi numer VIN i uzupełni pola, gdzie są rozbieżności czy zaufa danym w mojego wniosku. Dobra, mniejsza o to. Teraz już przynajmniej wiem, że mam silnik 1.8 litra, 100KM więc pora wrócić do głównego tematu jakimi są świece i przewody wysokonapięciowe.
Na stronie NGK przewody pasujące do mojego silnika to RC-ZX49.
Ze świecami mam problem bo tak jak pisałem w pierwszym wpisie powyżej podane są dwa modele firmy DENSO.
DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8
Dla obu szczelina świecy jest podana jako 0.8 mm +0.0/-0.1
Tak pobierznie poczytałem forum i wyczytałem, że warto zmniejszyć szczelinę czyli u mnie niby powinienem założyć 0.7mm. Proszę o potwierdzenie tych informacji.
Wiem, że podobno nie ma sensu kupować platynowych DENSO ale zejdźmy może z tematu firmy, a skupmy się na wartości cieplnej bo tańsze odpowiedniki też będą różniły się tymi wartościami.
Jak wiecie mam instalację LPi marki Vialle. Jakie świece kupić ? Te z mniejszą wartością cieplną czy te z większą i dlaczego akurat takie jeśli mógłbym prosić o krótkie wyjaśnienie.
Z góry dziękuję za pomoc !
- Od: 8 wrz 2014, 20:04
- Posty: 6
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle
slavius napisał(a):Dzięki PeKa86 !
Jak wiecie mam instalację LPi marki Vialle. [color=#0040BF]Jakie świece kupić ?
Z góry dziękuję za pomoc !
Świece to część silnika nie instalacji lpg. Załóż Denso K16TT albo K20TT i nie kombinuj:)
Nad kablami NGK radzę się zastanowić bo i te potrafią paść i jak nie masz dobrego mechanika to Ci nawet usterki jednego kabla nie zdiagnozuje a wymieni pół silnika:) Sobie możesz na nie psikać, przykładać miernik a i tak nic nie zobaczysz. Chyba, że kupisz w sklepie, który daje gwarancje i dasz do zamontowania mechanikowi, który Ci wystawi papier za ten montaż bo bez tego sklep się może wypiąć na Ciebie i po 10kkm sobie wisiorek będziesz mógł z kabli zrobić.
Czy niema sensu zakładać platynowych, to można dyskutować. Ja do GF-ki kupiłem platynowe Denso, bo wystarczają na 90 tys km, no i miałem gwarancję, że spalanie będzie prawidłowe. Wydasz raz, nie zaglądasz długo. Przewody kupowałem NGK w Intercarsie chyba, były OK.
GF-ki były produkowane do 2001 roku, handlarz coś pokombinował w tłumaczeniu dokumentów, ale wydz. komunikacji na pewno tego nie zmieni.
I tu nasuwa się pytanie: ile dałeś za to cudo?
GF-ki były produkowane do 2001 roku, handlarz coś pokombinował w tłumaczeniu dokumentów, ale wydz. komunikacji na pewno tego nie zmieni.
I tu nasuwa się pytanie: ile dałeś za to cudo?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6