Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

Postprzez Markiz » 17 kwi 2014, 23:17

Nigdy wcześniej nie narzekałem na NGK, a przebiegi roczne mam rzędu 50 tyś km. Miałem wcześniej Denso, ale były to modele K16PRU11 i K20PRU11. K20TT nigdy nie używałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez toonek » 25 lip 2014, 20:48

W celu odświeżenia tematu... Dziś kupiłem Denso K16TT do mazdy Premacy 1.8 FP.
Wg producenta i sprzedawcy, są fabrycznie gotowe do montażu i nie powinno się zmieniać przerwy miedzy elektrodami. Wynosi ona teraz 0,9mm . Mam zasilanie gazem no i lekko szarpie na gazie jak się przyspiesza, wiec zaczynam od świec, jak nie pomoże to kupie kabelki a na końcu rozważę cewki.

Jak myślicie, zmienić tą przerwę na 0,7 mm czy zostać przy tej fabrycznej?
Początkujący
 
Od: 3 lip 2014, 13:15
Posty: 4

Postprzez motylek322 » 26 lip 2014, 12:17

Ja stosuję NGK ( tak z przyzwyczajenia :) ) i zawsze zmniejszam szczelinę do 0,7 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez rumunn95 » 29 lip 2014, 15:49

Tonnek mialem tak samo zmniejsz przerwe i bedzie git
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez slavius » 9 wrz 2014, 19:43

Witam,

Kupiłem niedawno Mazdę 626 kombi, 2002 rocznik, silnik 1.8 litra, 115 koni z fabryczną instalacją LPi marki Vialle. Wyprodukowana w Japonii z przeznaczeniem na rynek holenderski.

Mam drobny problem z doborem świec i przewodów wysokonapięciowych (zapłonowych?). Otóż w instrukcji wypisane są dwa modele:

DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8


I tu już pojawił się pierwszy problem. Dlaczego producent podał dwa modele świec ? Z tego co wyczytałem różnica polega jedynie na "wartości cieplnej". Dodatkowo szukając informacji o świecach natknąłem się na taki oto fragment:

"Warto wiedzieć, że niskie wartości kodu liczbowego (od 2 do 4) oznaczają tzw. "zimne" świece zapłonowe, czyli o wysokim przewodzeniu ciepła w „wysilonych” silnikach. Z kolei, wysokie wartości owego kodu oznaczają analogicznie tzw. „gorące” świece zapłonowe, o niskim przewodzeniu ciepła do „niewysilonych” silników."

Zakładam, że podane powyżej wartości liczbowe tyczą się świec innych producentów (np. NGK). Próbuję z tego wnioskować, że skoro mam już "wysilony" silnik (rozumiem przez to przebieg ok 250 tyś km.) to odpowiednie będą świece DENSO PKJ16CR8.

Kolejny problem pojawił się gdy chciałem dobrać przewody wysokonapięciowe. Na forum wyczytałem, że polecacie skorzystać z oferty firmy NGK. Rzecz w tym, że gdy na stronie NGK doszedłem do przewodów zapłonowych, wybrałem Mazdę 626 i wybrałem pojemność silnika 1.8 to nie pokazało mojej konfiguracji (85kw). Wybierając w kolumnie "Lata produkcji" wartość "01.2000 – 10.2002" pokazuje się już tylko jedna pozycja (dla silnika 74kw), która prowadzi do przewodów RC-ZX49.

Czy mógłbym prosić Was o rozwianie moich wątpliwości ?
Końcowe pytania brzmią:
1) Jakie świece zapłonowe do mojego silnika ? 16 czy 20 i dlaczego ?
2) Jakie przewody wysokonapięciowe ?
3) Czy mój silnik to jakiś mało spotykany egzemplarz ? Jaki jest jego kod ? Podejrzewam, że FP<coś tam>
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2014, 20:04
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle

Postprzez tadziomaru1 » 9 wrz 2014, 21:23

Czemu myślisz, że masz 1,8 115KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez PeKa » 10 wrz 2014, 07:54

Jeżeli masz 115KM to masz 2.0 FS. Jeżeli 1.8L to nie masz 115KM tylko 100KM lub 90KM – FP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 10 wrz 2014, 08:51

slavius napisał(a):Witam,
Kupiłem niedawno [b]Mazdę 626 kombi, 2002 rocznik, silnik 1.8 litra, 115 koni


Serio – tak masz w dowodzie:) ?
Sprawdź sobie po vinie – co masz za wersję.
A te świece i kable co Cię tak trapią to wymagają wymiany czy ot tak chcesz wymienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez slavius » 10 wrz 2014, 09:04

Dziękuję Wam za odpowiedzi/podpowiedzi.

Dane dotyczące pojemności silnika i jego mocy podał mi poprzedni właściciel.
VIN próbowałem sprawdzić u forumowicza "Marianek" ale dowiedziałem się jedynie tyle:

"Niestety w DRS nic nie ma, data produkcji 28/08/2000."

Świece i przewody mam do wymiany bo tak powiedział mi mechanik. Powiedział, że silnik faluje i to mogą być główne przyczyny. Jedną świece wyjął żeby się upewnić, potem popsikał silnik i przewody spryskiwaczem (przy załączonym silniku) i powiedział "patrz pan .." .. ja tam nic nie widziałem ale to chyba tylko dlatego, że więcej mam przejechane rowerem niż samochodem – którego posiadam od dwóch dni.

Jakie są najpewniejsze metody by dowiedzieć się jaką wersją silnika dysponuje mój samochód ? Jechać do Mazda ASO ? ... czy może da się to jakoś taniej sprawdzić ?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2014, 20:04
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle

Postprzez PeKa » 10 wrz 2014, 09:29

Znalzłem w temacie VINów Twoj numerek. Wrzuciłem tutaj http://mazda-fun.net.ru/vin/ i Twój motor to 1.8 100KM, kod silnika FP. Mało tego, z VINu wynika, że rocznik jest 2000 a nie 2002 ;) W dowodzie tez masz wpisane tego babola z rocznikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slavius » 10 wrz 2014, 11:35

Dzięki PeKa86 !

Póki co mam tymczasowy dowód i w polu B (data pierwszej rejestracji pojazdu) mam wpisane 2002-06-19 ale z tego co pamiętam to tak wyczytaliśmy z dowodu rejestracyjnego poprzedniego właściciela. Podobna data jest w książce serwisowej pierwszego właściciela gdzie w polu Ubergabedatum (data dostawy) jest wpisane 20.06.2002.

Pytanie czy Urząd Komunikacji sam sprawdzi numer VIN i uzupełni pola, gdzie są rozbieżności czy zaufa danym w mojego wniosku. Dobra, mniejsza o to. Teraz już przynajmniej wiem, że mam silnik 1.8 litra, 100KM więc pora wrócić do głównego tematu jakimi są świece i przewody wysokonapięciowe.

Na stronie NGK przewody pasujące do mojego silnika to RC-ZX49.
Ze świecami mam problem bo tak jak pisałem w pierwszym wpisie powyżej podane są dwa modele firmy DENSO.

DENSO PKJ16CR8
DENSO PKJ20CR8

Dla obu szczelina świecy jest podana jako 0.8 mm +0.0/-0.1

Tak pobierznie poczytałem forum i wyczytałem, że warto zmniejszyć szczelinę czyli u mnie niby powinienem założyć 0.7mm. Proszę o potwierdzenie tych informacji.

Wiem, że podobno nie ma sensu kupować platynowych DENSO ale zejdźmy może z tematu firmy, a skupmy się na wartości cieplnej bo tańsze odpowiedniki też będą różniły się tymi wartościami.

Jak wiecie mam instalację LPi marki Vialle. Jakie świece kupić ? Te z mniejszą wartością cieplną czy te z większą i dlaczego akurat takie jeśli mógłbym prosić o krótkie wyjaśnienie.

Z góry dziękuję za pomoc !
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2014, 20:04
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle

Postprzez grzech_z » 10 wrz 2014, 12:09

slavius napisał(a):Dzięki PeKa86 !
Jak wiecie mam instalację LPi marki Vialle. [color=#0040BF]Jakie świece kupić ?
Z góry dziękuję za pomoc !


Świece to część silnika nie instalacji lpg. Załóż Denso K16TT albo K20TT i nie kombinuj:)
Nad kablami NGK radzę się zastanowić bo i te potrafią paść i jak nie masz dobrego mechanika to Ci nawet usterki jednego kabla nie zdiagnozuje a wymieni pół silnika:) Sobie możesz na nie psikać, przykładać miernik a i tak nic nie zobaczysz. Chyba, że kupisz w sklepie, który daje gwarancje i dasz do zamontowania mechanikowi, który Ci wystawi papier za ten montaż bo bez tego sklep się może wypiąć na Ciebie i po 10kkm sobie wisiorek będziesz mógł z kabli zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez slavius » 10 wrz 2014, 12:57

Dziękuję Wam za szybką i konkretną pomoc <piwo>
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2014, 20:04
Posty: 6
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 GW, 1.8L 100km, rocznik 2000, fabryczna instalacja Vialle

Postprzez tadziomaru1 » 10 wrz 2014, 20:49

Czy niema sensu zakładać platynowych, to można dyskutować. Ja do GF-ki kupiłem platynowe Denso, bo wystarczają na 90 tys km, no i miałem gwarancję, że spalanie będzie prawidłowe. Wydasz raz, nie zaglądasz długo. Przewody kupowałem NGK w Intercarsie chyba, były OK.
GF-ki były produkowane do 2001 roku, handlarz coś pokombinował w tłumaczeniu dokumentów, ale wydz. komunikacji na pewno tego nie zmieni.
I tu nasuwa się pytanie: ile dałeś za to cudo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:40.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:41.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6