Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez Mieczyslaw » 21 lip 2012, 00:07

dokladnie cos takiego
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 21 lip 2012, 12:41

To jest jutro, panie, jutro!


Haha, faktycznie :) A to wszystko przez to, że wziąłem urlop na piątek i myślałem, że wczoraj była sobota :D

Wszyscy się cieszą, a nikt nie odpowiedział na moje zapytanie :/ Oczywiście zapomniałem dodać w tamtym opisie to, że wszystko robimy na wyłączonym IAC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 21 lip 2012, 14:47

lucas83 napisał(a):
Wszyscy się cieszą, a nikt nie odpowiedział na moje zapytanie :/ Oczywiście zapomniałem dodać w tamtym opisie to, że wszystko robimy na wyłączonym IAC.

Bo mamy nadzieję, że przyjedziesz! :D
P.S. Ja bym to zrobił trochę inaczej :> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 21 lip 2012, 14:49

to bedziesz czy nie? ;)

mysle ze nie ma co kombinowac i robic od tylu tylko zrobic tak jak jest opisane, po co wywazac otwarte drzwi? :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 21 lip 2012, 15:40

Nie dam rady :( Muszę takie rzeczy wcześniej zaplanować. Ogólnie mam nieco szalony weekend :/ Następnym razem dajcie znać wcześniej trochę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 21 lip 2012, 15:55

slabo Panie, slabo.

daj znac jak dojdziesz do ladu z tym bajzlem pod maska
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 26 lip 2012, 20:09

Łukaszu, walczyłeś coś z tym bajpasem? Jak coś, to mogę napisać dokładnie jak ja bym to zrobił. Chyba, że chcesz mnie w ramach rekreacji odwiedzić? :)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 27 lip 2012, 09:53

Szczerze, to trochę zapomniałem o tym :D Miałem sporo pracy w tym tygodniu i temat zszedł z piedestału, ale...to nie znaczy, że nie zabiorę się za to <diabełek>

Pisz śmiało, jak coś zepsuję, to kierunek Radom hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 5 sie 2012, 14:32

Więc jako że Łukaszu chcesz się za to zabrać, to napiszę jak zrobiłem to u Miecia.
*Ustalenie momentu domknięcia przepustnicy* (przy nieodzownej pomocy Mietka, którego wynajęcie nie jest tanie, ale cóż :| )
Przed zabiegiem przepustnica musi być czyściutka, bez nagarów i żadnych tam takich. Pozycja wyjściowa to były jakieś tam obroty, niech będzie 750, śrubę bajpasu proponuję profilaktycznie wykręcić o 3 obroty. Poluzowałem kontrę na śrubie/zderzaku przepustnicy i wykręcałem tą śrubę powodując domykanie przepustnicy, aż dało się zauważyć spadek obrotów. Tu potrzebny jest Mietek, który pisał wyżej, że bez niego nie da się tego zrobić :D . Bo Mietek musi siedzieć przed obrotomierzem i filować czy te obroty spadły/wzrosły. Więc ja usłyszałem, że obroty spadają a Mietek śledził to na obrotomierzu. Gdy przestały już spadać, zacząłem wkręcać śrubę aż Mietek stwierdził, że lekko drgnęły w górę. Wtedy bardzo powolutku wykręcałem aż w pewnym momencie Mietek się wydarł :D że spadły znowu do tego najniższego poziomu. W ten sposób ustaliłem kiedy przepustnica jest domknięta i lekko spiera się na śrubie/zderzaku. Tak więc widzisz, że bez Mietka ani rusz. <lol>
Potem to już jak wyżej, odpięcie kostki z IAC, wyregulowanie śrubą bajpasu na ok500, podpięcie kostki do IAC, wyregulowanie IAC do ustalenia obrotów na 750 i radość z idealnych obrotów. :D Powodzenia <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 5 sie 2012, 18:47

Łeeeeee...nie jest źle, ale niewskazane są trzęsące się łapska :D Działam w przyszły weekend jakoś :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 6 sie 2012, 15:51

dzialaj dzialaj, mi sie te kreseczki w oczach mienialy ale jakos dalem rade mimo wszystko. Niestety przyszly weekend mam zajety :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 6 sie 2012, 17:53

lucas83 napisał(a):Łeeeeee...nie jest źle

No łatwizna, proste jak konstrukcja cepa, nie można nic skopać.
lucas83 napisał(a):ale niewskazane są trzęsące się łapska

Takie skutki picia wódki... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez gucjan » 6 sie 2012, 22:48

Witam, Panowie Pomocy
Własnie zabrałem się za wyczyszczenie przepustnicy (niestety osobiście). I niby wszystko gładko szło aż do momentu odpalenia samochodu po złożeniu. Po odpaleniu z silnika zaczął wydobywać się piszczący dzwięk. Dzwięk ten narasta w miarę skoków obrotów które oczywiście szaleją aż samochód gaśnie. Co się stało, co spieprzyłem, prosze o sugestie. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 16:27
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF
2.0 115KM '99r

PostTen post został usunięty przez gucjan 6 sie 2012, 22:51.
Powód: powtórzenie

Postprzez lucas83 » 7 sie 2012, 08:37

Usunąłeś w całości poprzednią uszczelkę i założyłeś w jej miejsce nową? Jeśli nie, to już wiesz co musisz zrobić. Miałem to samo :) Piszczenie powoduje nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez gucjan » 7 sie 2012, 19:16

Podziękował, tak to ta przeyczyna. Przy okazji chciałbym nadmienić że u mnie nie działa regulacja śrubą bypass tzn obroty nie reagują. Teoretycznie wszystko było wyczyszczone ok, nie mam tylko pewności co do kanałku bypass bo przecież nie da się skontrolować stopnia wyczyszczenia tego kanału ze wzgledu na trudność dostępu. Niestety nadal obroty nie są ok tzn na wolnych obrotach madzia nadal co jakiś czas przysypia. Jakieś inne możliwości takiego stanu, ?może EGR zabrudzony? Co myslicie?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 16:27
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF
2.0 115KM '99r

Postprzez Mieczyslaw » 7 sie 2012, 21:38

przeczytaj na poprzedniej stronie dlaczego jest tak a nie inaczej. Mialem to samo i udalo sie zlokalizowac i usunac przyczyne/usterke ;) masz niedomknieta przepustnice po usunieciu nagary i lyka lewe powietrze dlatego obroty tak sie zachowuja
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez har7ok » 8 sie 2012, 02:34

Uwaga przy czyszczeniu bypassu, nie polecam czyszczenia patyczkiem do uszu, kilka godzin juz wyciągam wacik <jupi>
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez Mieczyslaw » 8 sie 2012, 08:43

przy czyszczeniu bypasu??
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 8 sie 2012, 13:08

Jak się wykręci przepustnicę, to można wyczyścić kanał bypass. Jest do niego dostęp. Ja go wyczyściłem patyczkami do uszu i nic nie zgubiłem w środku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6