Dymi po zmianie oleju w silniku.

Postprzez rusek » 21 wrz 2008, 14:32

Kolego Globy – masz świętą rację i tylko rację. Oj ja głupi , jakżem mógł nie docenić twego zdania... Biadolę i biadolę a to przecież takie cudowne autko. Dzięki ci przyjacielu, żeś me oczy wodą przemył i oświwcił mą wąską czasczkę... Postokroć dziękuję! Koledzy – apeluję ! Bierzcie bezkrytycznie głos kolegi Globy za wzorzec! Nie lękajcie się mu przytakiwać! Zaiście niech będą przeklęte wszelakie próby krytyki!
rusek
 

Postprzez Riki » 21 wrz 2008, 14:36

rusek :| :|
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 14:38 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez BratCukierka » 21 wrz 2008, 14:38

rusek napisał(a):żeś me oczy wodą przemył i oświwcił mą wąską czasczkę...


on to zrobił bezinteresownie :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Globy » 21 wrz 2008, 14:51

Och, dziękuję za nadmiar komplementów, ale zważywszy na moje wątłe doświadczenie mechaniczne jest zupełnie nieuzasadniony... Zresztą ostrzegam wszystkich o problemach z pierścieniami w silnikach Z5, FS/FP i KF, zalecając wybór innych jednostek lub uwzględnienie kosztów wymiany pierścieni i uszczelniaczy – cudów nie ma. Sądzę jednak, że nad tym zabiegiem (wartym komplet dobrych kół) warto dla spokoju własnego oraz innych przejść do porządku dziennego, a nie plamić kolejne wątki. Powodzenia w eksploatacji <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez chudy » 21 wrz 2008, 22:05

Globy napisał(a):Zresztą ostrzegam wszystkich o problemach z pierścieniami w silnikach Z5, FS/FP i KF,

W KF-ach też? :| To chyba nieco inna sprawa – te silniki biorą olej dlatego, że najczęściej swego czasu były przedmiotem katowania. A ja sie pochwalę – tak dla odmiany – od wymiany oleju 6kkm i na bagnecie idelalne FULL, a faktyczny przebieg samochodu to prawie 300kkm :]. Więc jednak silnik nie musi brać oleju – eureka – cuda się zdarzają :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 22:10

Mój KF też nie bierze i brata KF też nie <jupi> i pewnie setki innych jeżdzących po polsce oleju nie bierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rkonik » 21 wrz 2008, 22:12

Sporo się w dyskusji nie odzywałem zakładając ten watek. Cały czas obserwuje ten olej i ubytku oleju na oko nie widać. Zakładam że jakiś śladowy może być.
Co do kolegi ruska. Czasem twoje wypowiedzi są .... nazwe je ostre. Znam takich ludzi co poprostu tak mają trzeba czasem się przyzwyczaić.

Przechodząc do rzeczy. Nie jestem mechanikiem samochodowym nie znam się na mechanice tak jak niektórzy.(jeśli chodzi o elektronikę i łączność to mogę ostro dyskutować) Podchodzę do tego tematu chłodno i dość sporo czytam i analizuje. Moje auto zaczęło właśnie dymić po zmianie oleju. I w tym zapatrywałem przyczynę dymienia.
Tak jak Grzyby na samym początku zasugerował płukanie i wymianę oleju to chyba tak zrobię.
Dlaczego?
Po pierwsze każdy konstruktor bez znaczenia czego, miał jakiś zamysł, jakieś obliczenia itd. Konstruktor silnika czy mazdy po coś wymyślił że w maździe ma być lany 5w30 lub 10w30 ot tak tego z kosmosu se nie wziął.
Po drugie twoja sytuacja rusek ze zmianą oleju na właściwy zalecany przez producenta. Poczekam na dłuższy efekt jaki będzie u ciebie.
Po trzecie nie pamiętam czy wcześniej pisałem ale znalazłem etykietę ze zmianą oleju w moim aucie, właśnie w serwisie mazdy na syntetyk i to mazdy syntetyk więc chyba wiedzieli co robią zalewając samochód takim olejem przy takim przebiegu.
Po czwarte analiza waszych wypowiedzi też mnie do tego skłania.

Co do japońskiej technologii. Nie wszyscy ją rozumieją, niestety Japończycy inaczej myślą i mają inną kulturę. Ale pracując w serwisie xero nabyłem specyficznego doświadczenia. Rozbierając ksero wspaniałej i wielkiej AMERYKAŃSKIEJ firmy HP trzeba było nieźle pomyśleć i sporo rozkręcić aby się do czegoś dobrać. W przypadku firm japońskich było to znacznie prostsze wręcz i intuicyjne. Tak było od strony serwisowej przypuszczam że w mechanice samochodowej jest podobnie. Ja problemów z mazdą poza dymieniem nie mam. Wręcz jestem mile zaskoczony w niektórych rozwiązaniach choć czasem zamysłu japońca nie rozumiem. Jeździłem fordem, Drugi raz tego błędu nie popełnię.

Na koniec przypomina mi się jeden z odcinków TOP GEAR gdzie były analizowane 3 auta mondeo, mazda 6, i jakaś tam vektra, Po wymianie zalet i wad wszystkich aut wybierają mondeo ale słyszymy jeszcze wypowiedz na koniec. "gdyby to auto było np z pod znaku ferrari sprzedawało by się w ..... egzemplarzach" chodziło o mazde 6.
Dałem kropki zamiast liczby bo nie pamiętam dokładnie a cytat przywołuje z pamięci.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 15:55
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 22:29

rkonik napisał(a):W przypadku firm japońskich było to znacznie prostsze wręcz i intuicyjne. Tak było od strony serwisowej przypuszczam że w mechanice samochodowej jest podobnie.

Tak .
Wszystkiego w mazdzie nie robilem ale z tego co robiłem to absurdalny stereotyp o japońskich nienaprawialnych jednorazówkach nijak się ma do produktów mazdy.

Wszystko w tym samochodzie jest rozbieralne i naprawialne mało tego wystarczają do tego w sumie podstawowe narzędzia warsztatowe, nie ma specjalnych śrub itp. jak to bywa w niemieckich czy francuskich autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 22 wrz 2008, 00:20

rusek napisał(a):Kolego Hugo – wstrzymaj się z bólami
O co chodzi?
rusek napisał(a):Na pewno za dym nie odpowiada EGR, czyli zawór recyrkulacji spalin. Ten zaworek służy zupełnie czemu innemu.
Czemu?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rusek » 22 wrz 2008, 19:17

Hugo napisał(a):
rusek napisał(a):Kolego Hugo – wstrzymaj się z bólami
O co chodzi?
rusek napisał(a):Na pewno za dym nie odpowiada EGR, czyli zawór recyrkulacji spalin. Ten zaworek służy zupełnie czemu innemu.
Czemu?



Hugo, wybacz... Nie mam prawa głosu już na tym forum... Użyj google i wpisz Exhaust Gas Recirculation
rusek
 

Postprzez Bruchu » 23 wrz 2008, 19:46

Panowie kolega ma 626 ge 1.8 16v .przed nim wymiana pierścieni i uszczelniaczy ,bo kopci niemiłosiernie ,proszę podajcie mi nazwę firmy dobrych części ,bo w czwartek jest umówiony z mechanikiem


POZDRAWIAM I DZIĘKI
Magda comprex to jest to
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 12:56
Posty: 15
Auto: 626 comprex 94

Postprzez rkonik » 24 wrz 2008, 10:09

Bruchu napisał(a):Panowie kolega ma 626 ge 1.8 16v .przed nim wymiana pierścieni i uszczelniaczy ,bo kopci niemiłosiernie ,proszę podajcie mi nazwę firmy dobrych części ,bo w czwartek jest umówiony z mechanikiem


POZDRAWIAM I DZIĘKI


Słyszałem że w Holandi mają niezłe zaopatrzenie.
A tak pozatym używaj opcji szukaj i nie zaśmiecaj tematu

http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 15:55
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Pawlo75 » 26 wrz 2008, 23:50

Kupiłem swoją 626 trochę ponad rok temu. Była zalana 1500km wcześniej z przywieszką mazdy jakimś półsyntetykiem, nie pamiętam nazwy. Olej przewidziano na 15tys. km. i tyle przejechałem. Zero dymu, przynajmniej nie zwróciłem na to większej uwagi, może dlatego, że nie widziałem żadnej chmury, ani niebieskości – a jestem na to uczulony :] Po tym przebiegu zalałem wg opinii z forum Mobil em 10W/40 super S. Zbliżam się do wymiany i zauważam ostatnio dość okazałą chmurkę.
Teraz mam dylemat, płukanka i:
– zaryzykować syntetyczny Lotos syntetyk, jak radzi Grzyby(mam nieciekawe doświadczenia z tą marką, gdy jeździłem jeszcze fordem Dieslem);
– czy tego Elfa 5W/30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez rkonik » 27 wrz 2008, 12:05

masz sytuacje podobna do mnie też ten sam mobile a wcześniej nic nie było
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 15:55
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez łysy83 » 27 wrz 2008, 22:24

Ja miałem tą samą sytuacje 2razy sam sobie wymieniłem olej a za trzecim gdy wymianę zrobili mi mechanicy zaczęła mi okropnie dymić :( coś jakbym palił ognisko,niby tylko na zimnym silniku ale trzeba było kawałek przejechać,żeby przestała dymić,no i brać olej coś ok.1l na 500km. Myślałem,że winna jest uszczelka pod głowicą ale po jej wymianie było jeszcze gorzej. Teraz już jestem po remoncie silnika wszystko gra,ba powiem więcej czuć jakby mej mazdzie przybyło kilkanaście kucy. Moja rada remont!wszystkie inne zabiegi mogą pomóc ale na tylko na krótko.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez keczu » 28 wrz 2008, 13:10

No u mnie nie dymi (przebieg 56 tys.mil)<jupi> ,jezdze na polsyntetyku 10w40 ostatnio castrol teraz zalalem vavoline tez 10w40.Zwykle na oleju robie ok6-8 tys.W sumie to nie istotne ale wiem ze nastepnym razem zaleje 5w30,na co dzien pracuje przy samochodach i czasem da sie cos zobaczyc przez korek wlewu oleju.No wiec w u mnie widac cholernie duzo nagaru na walkach itd.5w30 to olej ogolnie czystszy(mniej popiolow siarczanowch itd).W zasadzie to nie robilem przegladu w dumiacej mazdzie ktora by mniej niz ok 200 tys.km(orginalnego przebiegu) ,ale widzialem duzo focusow i mondeo ktore dymily przy stosunkowo malych przebiegach,a do nich jest zalecany 5w30 tylko malo kto tym sie przejmuje(zwykle widze naklejke 10w40).Wiec ktos madry nad tym siedzial ze w instrukcji jest taki olej a nie inny.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Hugo » 29 wrz 2008, 09:15

keczu napisał(a):Wiec ktos madry nad tym siedzial ze w instrukcji jest taki olej a nie inny.
Dokładnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez sebastian223 » 30 wrz 2008, 16:25

rkonik napisał(a):Moje auto zaczęło właśnie dymić po zmianie oleju.

Stan oleju w silniku masz prawdopodobnie zbyt wysoki. Miałem to samo. Wymieniłem olej w pewnej firmie i zauważyłem biały dym przy zimnym silniku i przy przygazówce. Okazało sie że na bagnecie ok 2 mm więcej oleju. Wróciłem do firmy i Panowie spóścili ok 0,5 L oleju !! Dopiero było 2 mm pod F czyli tak jak powinno być. Teraz nic nie dymi jest ciszej i autko mniej pali. Dziwne ale prawdziwe. Firma oleju nie ma tu zadnego znaczenia

pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rkonik » 30 wrz 2008, 20:06

Odlać już dawno odlałem i dym jest nadal. Obecnie kontroluje stan oleju aby upewnić się czy bierze czy nie. Mam zamiar przejechać na obecnym jakieś 8k-10k i wówczas wymienić i mieć jasną sytuacje czy po takim przebiegu coś wzioł czy nie. Narazie po przejechaniu 2k nic nie widać.
Szykuje się do zmiany oleju. Niestety firmę też zmiennie bo mobile nie ma w ofercie oleju który jest zalecany przynajmniej na terenie Polski.
w innej firmie zajmującej się również olejami (nazwy firmy niewymiennie ) zostałem wręcz wyśmiany mówiąc o 5w30 lub 10w30.

Odbiegając troche od tematu to dzwoniąc po wielu firmach i pytając o takie oleje czułem się jakby Polska to świat firm które działają na zasadzie. Skoro tego niema w Polsce znaczy że lepiej wziąć to co jest i nie zastanawiać się czy to ma jakiś wpływ. Zakładają że niema wpływu.
Ja lubię trzymać się tego co producent zaleca, a zaleca właśnie te oleje o których w Polsce mało kto słyszał a przynajmniej w Lublinie bo po innych miastach nie dzwoniłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 15:55
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2008, 22:04

rkonik napisał(a):zaleca właśnie te oleje o których w Polsce mało kto słyszał a przynajmniej w Lublinie bo po innych miastach nie dzwoniłem

Pierwszy z brzegu link o olejach w tej klasie lepkości:
http://www.olejesilnikowe.pl/oleje/klasa_lepkosci/5W30
całe mnóstwo :)

Wiesz już czego szukasz :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6