Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez tadziomaru1 » 18 lip 2012, 21:18

lucas83 napisał(a):Pytanie brzmi: czy teraz po tej operacji jak wkręcisz bypass to auto zareaguje? :D

A no właśnie... :D
Zgodnie z zapowiedzią był u mnie dziś Mietek.
Niby z obrotami było wszystko w porządku, ale reakcji na śrubę bajpasu żadnej. Miecio pozwolił pokręcić, więc myślę sobie, jak jest, to poeksperymentuję se, na swojej przecież nie bede. hahaha
Tak jak wcześniej pisałem, stwierdziłem, że jeśli wszystko jest wyczyszczone, drożne i szczelne to cudów nie ma – śruba na bajpasie musi działać, a jeśli nie, to winna temu jest nie domknięta przepustnica. Miecio nie tak dawno swoją czyścił, zrobiłem więc dla ostrożności, jak to zawsze robię, znak na śrubie/zderzaku przepustnicy i zacząłem ją wykręcać. Słyszę, że obroty spadają, a Miecio się drze z kabiny, że na obrotomierzu opada i już nie ma jego pięknych obrocików! :D
Myślę sobie, dobrze jest. W sumie wykręciłem o jeden obrót, ustalając moment, w którym przepustnica jest domknięta i dotyka zderzaka/śruby. Odłączyłem zawór IAC, zgasła w cholerę. Miecio bliski płaczu <oczko> . Wykręciłem śrubę bajpasu, podłączyłem IAC, odpalił. Odłączyłem IAC – no jakoś chodzi. Zacząłem wkręcać śrubę bajpasu – pełna reakcja. Wkręcone mocniej – gaśnie! Ustaliłem śrubą bajpasu obroty na około 500 i podpiąłem IAC. Ustaliłem imbusem w IAC obroty na 750. Ładnie schodzą, nie wariują, ku nieopisanej radości Miecia, jest cacy. <lol>
Więc, jak to ja mówię, wszystko potrzebuje swego. Jak jest dobrze, to bajpas musi reagować, skoro reaguje u mnie, to dla czego nie miałby w samochodach u innych?
Oczywiście żartowałem, Miecio cały czas wiedział, co robię i nie było mowy o żadnych eksperymentach z mojej strony <lol> . Eksperymentować to sobie mogę na swoim, a nie na czyimś :D . Buźka rży, ale to akurat jest prawda i święta dla mnie zasada – o czyjeś dbaj lepiej jak o swoje, ci co mnie znają, to wiedzą.
W Mieciowej podziałało, możecie teraz próbować u siebie. Hmmm...
Edit:
O qrde, właśnie zauważyłem przed chwilą, że Miecio juz wszystko opisał... Pisaliśmy w tym samym czasie, ale ja z przerwami na kanapkę <lol> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 18 lip 2012, 22:15

Czyli wygląda na to, że u siebie też muszę spróbować ruszyć tę śrubę (chociaż boję się cholernie :D). Na obroty nie narzekam, bo zachowują się tak jak u Miecia. Jak wyczyściłem przepustnicę, to patrząc pod światło zauważyłem, że jest lekki, niesymetryczny prześwit (bardzo niewielki), ale pomyślałem, że tak musi być :D Hmmm...tylko teraz jak do tego się zabrać? W sensie jak sprawdzić, czy przepustnica jest domknięta szczelnie? Kaziu, jak to dokładnie robiłeś? Na czuja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 18 lip 2012, 22:22

tadziomaru1 napisał(a):
lucas83 napisał(a):Pytanie brzmi: czy teraz po tej operacji jak wkręcisz bypass to auto zareaguje? :D

A no właśnie... :D
Zgodnie z zapowiedzią był u mnie dziś Mietek.
Edit:
O qrde, właśnie zauważyłem przed chwilą, że Miecio juz wszystko opisał... Pisaliśmy w tym samym czasie, ale ja z przerwami na kanapkę <lol> .


Ja na glodnego pisalem zeby jak najszybciej sie z chlopakami podzielic wiescia :D

lucas83 napisał(a):Czyli wygląda na to, że u siebie też muszę spróbować ruszyć tę śrubę (chociaż boję się cholernie :D).

Dlatego sam sie za to nei bralem, pozwolilem eksperymentowac komu innemu :P

lucas83 napisał(a):Kaziu, jak to dokładnie robiłeś? Na czuja?

Ja musze byc przy tym zabiegu :D


PS. lucas dlaczego do nas nie przyjedziesz na spota? daleko nie masz
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 19 lip 2012, 08:37

Boję się :D

A tak na serio: sam nie wiem, jakoś nie myślałem o tym nigdy. Ale przyjadę jak obiecasz mi, że przymkniecie mi przepustnicę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 19 lip 2012, 19:29

lucas83 napisał(a):Boję się :D

A tak na serio: sam nie wiem, jakoś nie myślałem o tym nigdy. Ale przyjadę jak obiecasz mi, że przymkniecie mi przepustnicę :D

Zapraszamy przed wieczorem w sobotę chyba <spoko> . Pogrzebiemy na spokojnie u mnie w domu, bo wtedy w firmie to tak ogólnikowo było, a ja jeszcze miałem po córkę do szkoły jechać, byłem mocno spóźniony, ale wiedziałem, że ma gdzie bezpiecznie poczekać <spoko> .
viewtopic.php?f=69&t=41057&start=3500
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2012, 20:25

U mnie po czyszczeniu też "świta" trzeba podregulować :) dobrze że piszecie, jeszcze jej nie zakładałem do auta więc sprawa uproszczona :P

Troszku OT:
Uszczelkę pod przepustnicę kupowaliście ORI czy dorabialiście z jakiegoś kręgielitu?
Zaśpiewali mi w sklepie 50 zł za uszczelkę..
Znalazłem skan ale do GE umieszczony przez kolegę stuk : http://www.scrlock.republika.pl/foto/us ... 300dpi.jpg
Podejdzie? wydaje mi się że jednak ma być trochu inna?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 19 lip 2012, 20:46

Uszczelkę kupowałem ori w ASO Radom, 22zł.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2012, 20:58

tadziomaru1 napisał(a):Uszczelkę kupowałem ori w ASO Radom, 22zł.

A no właśnie problem w tym że nie mam w pobliżu żadnego ASO Mazdy :(
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 19 lip 2012, 21:10

No co Ty Very, w Tokio nie ma ASO Mazdy? <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2012, 21:18

cii.... bo się wyda <lol>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lucas83 » 20 lip 2012, 14:34

Hmmm...dzisiaj nie dam rady, musimy jakoś wcześniej się umawiać :D. Tak sobie pomyślałem, że można byłoby spróbować zrobić tak: wkręcić maksymalnie bypass i wtedy powolutku przymykać przepustnicę śrubą. Jak obroty spadną w okolice tych 500, to wtedy lekko odkręcić bypass i zobaczyć co się stanie. Oczywiście uprzednio zaznaczając na śrubie przepustnicy jej pozycję pierwotną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 18:22

VeryCoolMan napisał(a):Troszku OT:
Uszczelkę pod przepustnicę kupowaliście ORI czy dorabialiście z jakiegoś kręgielitu?
Zaśpiewali mi w sklepie 50 zł za uszczelkę..

mi dorabiali z czegos tam, koszt: 0zl :P

tadziomaru1 napisał(a):No co Ty Very, w Tokio nie ma ASO Mazdy? <lol>

moze inaczej sie pisze, po japonsku :P

Po dzisiejszym dniu i kilku km stwierdzam ze problemy z obrotami zniknely :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 20 lip 2012, 18:33

Mieczyslaw napisał(a):
Po dzisiejszym dniu i kilku km stwierdzam ze problemy z obrotami zniknely :)

Ha! W tym momencie rozsadziło mi klatę. <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 18:48

czyli nici z ogniska? :P
pojezdzilem juz kilka dni i jestem zadowolony to pisze :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 20 lip 2012, 18:52

Rozwaliło mi klatę z dumy, to nigroźne, bede żył... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 18:55

masz powody Panie :)
ciekaw jestem tylko czy Lukas dojdzie do ladu
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 20 lip 2012, 19:41

lucas83 napisał(a):Hmmm...dzisiaj nie dam rady

To jest jutro, panie, jutro!
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 20 lip 2012, 19:48

VeryCoolMan napisał(a):Troszku OT: Uszczelkę pod przepustnicę kupowaliście ORI czy dorabialiście z jakiegoś kręgielitu?Zaśpiewali mi w sklepie 50 zł za uszczelkę..


Mieczyslaw napisał(a):mi dorabiali z czegos tam, koszt: 0zl :P

z czegoś tam <lol> dzięki Mieciu :D

Z uszczelką już raczej nie będzie problemu bo dzięki pomocy Dominika Dominatora możliwe że uda się zakupić ORI w ASO tak że zostaje tylko poczekać a później działać :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 22:55

VeryCoolMan napisał(a):
Mieczyslaw napisał(a):mi dorabiali z czegos tam, koszt: 0zl :P

z czegoś tam <lol> dzięki Mieciu :D

cala przyjemnosc po mojej stronie :D wygladalo to na papier scierny ale w dotyku jakies gumoleum. Nie mam pojecia jak to sie nazywa :P

tadziomaru1 napisał(a):
lucas83 napisał(a):Hmmm...dzisiaj nie dam rady

To jest jutro, panie, jutro!

No wlasnie, tez nie zauwazylem tego wczesniej
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rumunn95 » 20 lip 2012, 23:34

material to gambit popularny w wyrobie uszczelkarskim http://www.gambit-lubawka.pl/strona/produkty
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6