Prawidłowe obroty biegu jałowego
Jak wspomniałem w ostatnim wpisie, żer już mnie o tym poinformowano na forum ( nie wspomniałem tylko kto ) po raz drugi o wskaźniku położenia wału usłyszałem w piątek od "maga" który w poniedziałek dopiero zajmie się moją "Madzią". Nawet mu oznajmiłem, że mam już kupiony na allegro (100pln). Dzisiaj rozmawiałem ze znajomymi którzy mają inne samochody i oświadczyli, że mieli w swoich autach podobne przypadki ale mówili o czujniku przepływu powietrza ( czy jakoś tak) oraz o czujniku położenia wału ( po raz trzeci) czyli w poniedziałek jadę zawieść ten czujnik niech go wymieni i zobaczymy... Pozdrawiam Was
- Od: 19 sie 2011, 11:19
- Posty: 9
Witam,
ja mam troche inne pytanie ale podepne sie tutaj. mianowicie jak odpalam samochod po dluzszym postoju czyli jest calkiem zimny wskazowka obrotonierza czesto wskakuje do poziomu 1700obt i spada na 1500 no i sie tak trzyma az sie nagrzeje czyli ok. Jakis czas temu odpalam na zimnym auto i wskazowka obrotonierza wskoczyla az na 2000obr i spadla na 1500 znow. Czym moga byc spowodowane takie skoki zaraz po odpaleniu? Dodam ze nic odkad ja mam nie czyscilem (4 lata), byla wymieniona tylko przeplywka
ja mam troche inne pytanie ale podepne sie tutaj. mianowicie jak odpalam samochod po dluzszym postoju czyli jest calkiem zimny wskazowka obrotonierza czesto wskakuje do poziomu 1700obt i spada na 1500 no i sie tak trzyma az sie nagrzeje czyli ok. Jakis czas temu odpalam na zimnym auto i wskazowka obrotonierza wskoczyla az na 2000obr i spadla na 1500 znow. Czym moga byc spowodowane takie skoki zaraz po odpaleniu? Dodam ze nic odkad ja mam nie czyscilem (4 lata), byla wymieniona tylko przeplywka

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Łapie gdzieś powoli lewe powietrze? Kojarzę, że u mnie było coś podobnego, do wymiany była uszczelka kolektora dolotowego. Miałem jeszcze tak, że dość często przy wysprzęglaniu obroty wskakiwały na ok. 2000 i tak się utrzymywały.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Łapie gdzieś powoli lewe powietrze? Kojarzę, że u mnie było coś podobnego, do wymiany była uszczelka kolektora dolotowego. Miałem jeszcze tak, że dość często przy wysprzęglaniu obroty wskakiwały na ok. 2000 i tak się utrzymywały.
Nie nie, poza tym wszystko jest ok. Podskakuja tylko jak sie go odpali na zimnym, pozniej jest wszystko ok, tzn faluja obroty jak sie nagrzeje, ja wrzucam na luz i sie tocze to potrafia zejsc tak nisko ze autem telepie ale zaraz sie poprawiaja. Mam do wyregulowania gaz wiec tym sie nie przejmuje, zjade i bede sie tym zajmowal

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
no ja mam utrudnione zadanie gdyz poniewaz jestem za granica bez auta ale jak wroce i sie za to wezme to na pewno napisze. nie wiesz czemu moga tak na zimnym podskakiwac?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Jak dla mnie, to objawy w twoim samochodzie są normalne. Jak silnik jest zimny a na dworze jest również zimno to samochód odpala sie na ssaniu i dopóki się nie nagrzeje utrzymuje obroty około 1500 – 1600 rpm. Potem obroty spadają. Nie wiem jakie maiłeś doświadczenia z tym samochodem wcześniej albo z innymi samochodami, ale dla mnie to jest normalny objaw w zimne (zimowe) dni. Wiadomo wtedy też więcej pali. Bardziej mnie martwi spadek obrotów poniżej nominalnych 700.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
mam auto od 4 lat, jezdzilem wieloma innymi i to nie jest normalny objaw. Wczesniej odpalalem, dochodzilo do 1500obr i tak sie trzymalo dopuki sie nie rozgrzal, tak jak piszesz, ssanie automatyczne. Teraz natomiast jak odpale i to sie dzieje od jakigos czasu, ok 2 miesiecy, po odpaleniu obroty wskakuja nawet na pulap 2000obr/min a to nie jest jak dla mnie normalne. Leca w gore i sie zatrzymuja na 1500.
Co do spadku po rozgrzaniu to wina gazu, musze go wyregulowac
Co do spadku po rozgrzaniu to wina gazu, musze go wyregulowac

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Tak sobie teraz myślę o tym wskakiwaniu obrotów zaraz po odpaleniu. Wczoraj u siebie spojrzałem i mam tak, że zaraz po odpaleniu wskazówka przekracza znacznie 2000 obr. (ale tylko na chwilę), po czym od razu spada do 1500 i tak ładnie się trzyma na biegu jałowym. Jak mi się uda, to nakręcę filmik i zobaczysz, czy tak samo masz u siebie. Bo jeśli tak, to wg mnie wszystko jest OK!
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
a przypadkiem IAC ci nei stanał
zmierz opornosc miedzy pinami, Rezystancja powinna zawierać się pomiędzy 7.7 a 9.3. jesli jest inaczej to masz IAC do wymiany objaw zaleznie jest ze albo za wysoko trzyma obroty albo za nisko lub nie reaguje za kazdym razem
jeszcze przyjrzal bym sie uszczelce przepustnicy i ile masz wykrecona srube na przepustnicy – powinna byc 2-3 razy wykrecona
jeszcze przyjrzal bym sie uszczelce przepustnicy i ile masz wykrecona srube na przepustnicy – powinna byc 2-3 razy wykrecona
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
mieczysława o obrotach
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
lucas83 napisał(a):Tak sobie teraz myślę o tym wskakiwaniu obrotów zaraz po odpaleniu. Wczoraj u siebie spojrzałem i mam tak, że zaraz po odpaleniu wskazówka przekracza znacznie 2000 obr. (ale tylko na chwilę), po czym od razu spada do 1500 i tak ładnie się trzyma na biegu jałowym.
no to ja mam dokladnie tak samo z tym ze nie przekracza 2000obr
lucas83 napisał(a):Jak mi się uda, to nakręcę filmik i zobaczysz, czy tak samo masz u siebie. Bo jeśli tak, to wg mnie wszystko jest OK!
ok, jak wrzucisz to sie okaze

maxim_wawa napisał(a):a przypadkiem IAC ci nei stanałzmierz opornosc miedzy pinami, Rezystancja powinna zawierać się pomiędzy 7.7 a 9.3. jesli jest inaczej to masz IAC do wymiany objaw zaleznie jest ze albo za wysoko trzyma obroty albo za nisko lub nie reaguje za kazdym razem
jeszcze przyjrzal bym sie uszczelce przepustnicy i ile masz wykrecona srube na przepustnicy – powinna byc 2-3 razy wykrecona
powiem tak, nie mam pojecia co to jest IAC

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
IAC czyli swego rodzaju krokowy
jest na przespustnicy od góry taka baryłka z imbusem – zmierz opór miedzy pinami
ukladu nie masz zapowietrzonego i spraqwdz ile jest wykrecona sruba na przepustnicy – byc moze za duzo
jest na przespustnicy od góry taka baryłka z imbusem – zmierz opór miedzy pinami
ukladu nie masz zapowietrzonego i spraqwdz ile jest wykrecona sruba na przepustnicy – byc moze za duzo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
a o krokowca Ci chodzi, mysle ze jest tam wszystko git ale jak bede mial tylko mozliwosc to sie tym zajme, poczekam tylko na filmik od lukasa

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Tu macie linki do filmików. Po ściągnięciu mogą się troszkę dłużej otwierać, dajcie znać, jeśli nie zadziałają, to zrobię konwersje jeszcze raz.
Tutaj zaraz po odpaleniu, po 8 godzinach stania pod firmą:
http://www.wrzuc.to/Nkt8MarW.wt
A tutaj po powrocie do domu (przejechałem wówczas ok. 2 km, zdążył się już prawie całkowicie rozgrzać, co widać po wskazówce):
http://www.wrzuc.to/AdMPDnrT6.wt
Mam nadzieję, że to coś pomoże
Tutaj zaraz po odpaleniu, po 8 godzinach stania pod firmą:
http://www.wrzuc.to/Nkt8MarW.wt
A tutaj po powrocie do domu (przejechałem wówczas ok. 2 km, zdążył się już prawie całkowicie rozgrzać, co widać po wskazówce):
http://www.wrzuc.to/AdMPDnrT6.wt
Mam nadzieję, że to coś pomoże
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Tutaj zaraz po odpaleniu, po 8 godzinach stania pod firmą:
http://www.wrzuc.to/Nkt8MarW.wt
to jest dla mnie jakas masakra i straszna abstrakcja. Nigdy na zimnym obroty mi nie podeszly pod 3000 i jak dla mnie to nie jest normalne. Raz ze nie masz smarowania w ogole i na zimnym nie powinno sie przekraczec 2500 a dwa ze mi sie wydaje ze powinny podejsc pod 1500i tak stac zanim sie nie rozgrzeje. reki sobie nie dam uciac bo nie pamietam dobrze ale wydaje mi sie ze ja tak mialem. Moim skromnym zdaniem powinienes sie tym zainteresowac.
lucas83 napisał(a):A tutaj po powrocie do domu (przejechałem wówczas ok. 2 km, zdążył się już prawie całkowicie rozgrzać, co widać po wskazówce):
http://www.wrzuc.to/AdMPDnrT6.wt
jesli chodzi o ten filmik to dokladnie tak sie dzieje u mnie na zimnym, pod 2000 i szybko spada tylko na 1500.
Po obejrzeniu tych dwoch filmikow stwierdzma ze szukam dziury w calym jesli chodzie o moje auto
a takie pytanie jeszcze, czy jak skrecacie jadac z bardzo mala predkoscia na luzie albo na sprzegle (czasami sie zdazy) czy nie gubi obrotow i czy zamiast 750 spadaja nizej? ja tak mam niewiedziec czemu

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
odpowietzr uklad – u mnie tak sie dzialo jak mialem magistrale wodna zapowietrzoną (okazalo sie ze pekniety byl wezyk pod cybantem pod przepustnicą)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim piszesz i nie wiadomo do kogo, zwracaj sie jakos osobowo

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6