Silnik nie trzyma wolnych obrotów

Postprzez chemar » 10 paź 2004, 09:57

Dwa tygodnie temu założyłem w mazdzie 1.8 GF instalację gazową (sekwencyjny wtrysk). Przejechałem 1000km i wszystko było ok. Niestety od kilku dni coś jest nie tak. Silnik nie trzyma niskich obrotów. Na luzie obroty spadają poniżej 500, potem skaczą powyżej 1000 i tak w kółko, niezależnie od tego czy jadę na benzynie, czy na gazie. Kiedy silnik jest zimny potrafi zgasnąć po hamowaniu.
Czy to jest związane z instalacją gazu?
Gdzie jest przyczyna i jak można to naprawić?
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:49
Posty: 14
Skąd: Augustów
Auto: 626 1.8 GF LPG

Postprzez floox » 10 paź 2004, 12:27

Hej,

jeżeli masz to samo na benzynie i na gazie to oznacza, że problem może tkwić nie w samej instalacji gazowej lecz w fachowości jej montażu. Pojawił się tu na forum ostatnio post z serii "zasłyszane w warsztacie montującym LPG" więc proponuję Ci sprawdzenie (oczywiście w miarę wiedzy i możliwości), czy wszystkie przewody do sterowania podciśnieniowego są na miejscu. Być może któryś w trakcie eksploatacji się wysunął i jest odłączony co powoduje zaciąganie lewego powietrza. Być może powstały jakieś nieszczelności w miejscu montażu wtryskiwaczy gazowych. Jeżeli przed zamontowaniem gazu nic takiego się nie działo to musisz z tym podjechać do gazowników, którzy tą instację montowali. To oni w tym momencie mają problem.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez chemar » 11 paź 2004, 11:24

Dzieki,
Samochód jest właśnie w rękach magików od instalacji. Mam nadzieję, że sobie poradzą.
Jak tylko będę znał rozwiązanie problemu – dam znać na forum może inni unikną podobnych kłopotów.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:49
Posty: 14
Skąd: Augustów
Auto: 626 1.8 GF LPG

Postprzez chemar » 11 paź 2004, 17:18

Niestety nie poradzili sobie. Wygląda na to, że czeka mnie wizyta w ASO.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:49
Posty: 14
Skąd: Augustów
Auto: 626 1.8 GF LPG

Postprzez xXx » 11 paź 2004, 18:55

Chemar, po co Ci magicy jak ja tu jestem ??


Wpisz TPS w wyszukiwarkę, która to znajduje się na naszym forum i będziesz wiedział...


Sprawa tak banalna jak silnik w 126 P!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez chemar » 14 paź 2004, 23:04

Problem zakończyła dopiero wizyta w ASO w Księżynie (z czystym sumieniem mogę polecić – solidnie, miło i niedrogo). Niestety nie podzielili się ze mną dokładną wiedzą na temat istoty usterki.
Floox i Patryk dzięki za pomoc, ale tym razem nie były to ani przewody podciśnienia ani TPS (choć przy mnie uzdrowiono 626 GF właśnie z rozregulowanym TPS).

Pzdr

p.s. I zwracam honor magikom od gazu, nie zawinili ani trochę. To była normalna usterka eksploatacyjna.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:49
Posty: 14
Skąd: Augustów
Auto: 626 1.8 GF LPG

Postprzez chemar » 15 paź 2004, 14:32

p.p.s. problem tkwił w EGR.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:49
Posty: 14
Skąd: Augustów
Auto: 626 1.8 GF LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6