Dwa tygodnie temu założyłem w mazdzie 1.8 GF instalację gazową (sekwencyjny wtrysk). Przejechałem 1000km i wszystko było ok. Niestety od kilku dni coś jest nie tak. Silnik nie trzyma niskich obrotów. Na luzie obroty spadają poniżej 500, potem skaczą powyżej 1000 i tak w kółko, niezależnie od tego czy jadę na benzynie, czy na gazie. Kiedy silnik jest zimny potrafi zgasnąć po hamowaniu.
Czy to jest związane z instalacją gazu?
Gdzie jest przyczyna i jak można to naprawić?
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam.
Silnik nie trzyma wolnych obrotów
Strona 1 z 1
Hej,
jeżeli masz to samo na benzynie i na gazie to oznacza, że problem może tkwić nie w samej instalacji gazowej lecz w fachowości jej montażu. Pojawił się tu na forum ostatnio post z serii "zasłyszane w warsztacie montującym LPG" więc proponuję Ci sprawdzenie (oczywiście w miarę wiedzy i możliwości), czy wszystkie przewody do sterowania podciśnieniowego są na miejscu. Być może któryś w trakcie eksploatacji się wysunął i jest odłączony co powoduje zaciąganie lewego powietrza. Być może powstały jakieś nieszczelności w miejscu montażu wtryskiwaczy gazowych. Jeżeli przed zamontowaniem gazu nic takiego się nie działo to musisz z tym podjechać do gazowników, którzy tą instację montowali. To oni w tym momencie mają problem.
jeżeli masz to samo na benzynie i na gazie to oznacza, że problem może tkwić nie w samej instalacji gazowej lecz w fachowości jej montażu. Pojawił się tu na forum ostatnio post z serii "zasłyszane w warsztacie montującym LPG" więc proponuję Ci sprawdzenie (oczywiście w miarę wiedzy i możliwości), czy wszystkie przewody do sterowania podciśnieniowego są na miejscu. Być może któryś w trakcie eksploatacji się wysunął i jest odłączony co powoduje zaciąganie lewego powietrza. Być może powstały jakieś nieszczelności w miejscu montażu wtryskiwaczy gazowych. Jeżeli przed zamontowaniem gazu nic takiego się nie działo to musisz z tym podjechać do gazowników, którzy tą instację montowali. To oni w tym momencie mają problem.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Problem zakończyła dopiero wizyta w ASO w Księżynie (z czystym sumieniem mogę polecić – solidnie, miło i niedrogo). Niestety nie podzielili się ze mną dokładną wiedzą na temat istoty usterki.
Floox i Patryk dzięki za pomoc, ale tym razem nie były to ani przewody podciśnienia ani TPS (choć przy mnie uzdrowiono 626 GF właśnie z rozregulowanym TPS).
Pzdr
p.s. I zwracam honor magikom od gazu, nie zawinili ani trochę. To była normalna usterka eksploatacyjna.
Floox i Patryk dzięki za pomoc, ale tym razem nie były to ani przewody podciśnienia ani TPS (choć przy mnie uzdrowiono 626 GF właśnie z rozregulowanym TPS).
Pzdr
p.s. I zwracam honor magikom od gazu, nie zawinili ani trochę. To była normalna usterka eksploatacyjna.
- Od: 6 wrz 2004, 14:49
- Posty: 14
- Skąd: Augustów
- Auto: 626 1.8 GF LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6