Duże spalanie na ssaniu 1,8 FP.

Postprzez kris.k6 » 19 paź 2007, 13:21

Mam nastepujący problem z moja Mazdą 626 97r 1,8.
Od jakiegoś czasu spostrzegłem iż na zimnym silniku jak odpale ma ogromne spalanie na ssaniu, oraz okropnie czuć paliwo, po wyłaczeniu sie ssania zapach paliwa znika.
Czy ktoś z klubowiczów miał taki przypadek. Oraz mam tradycyjnie problem z falującymi obrotami (tylko ze mi faluje dopiero jak całkowicie zatrzymam samochów-jak sie kreca letko kola nie ma tego obiawu)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 12:40
Posty: 15
Skąd: Rzeszów - Leżajsk
Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.

Postprzez lucas_ka » 19 paź 2007, 14:01

Co do falujacych obrotów to są trzy prawdopodobne przyczyny w kolejnosci:
-najpierw sprawdź poziom płynu chłodniczego oraz czy układ jest odpowietrzony
-przeczysc przepustnice
-sprawdź silniczek krokowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Felipe » 19 paź 2007, 14:48

Jak sprawdzic sprawność silniczka krokowego?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2007, 16:10
Posty: 26
Skąd: Piotrków
Auto: mazda 626 1997 1.8

Postprzez bojownik » 16 lut 2008, 22:12

Witam, mam podobny problem lecz chodzi mi o spalanie ogólne (nie tylko ssanie). Od niedawna jestem właścicielem mojego pierwszego samochodu, przejechałem madzią dopiero 150 km a ta spaliła mi przez ten dystans 22L PB 95. Wynik wydaje mi się bardzo zawyżony, to wychodzi ok 15L na 100KM (miasto). Moje pytanie brzmi, czy to możliwe, ze spala mi tyle gdyż:

– jest zima.
– tylko miasto (trasy nie sprawdzałem).
– tylko krótkie odcinki (3-6 km)
– włączona klima
– jestem świeżo upieczonym kierowcą, średnie obroty to 2500 do 3500 obr./min.

a może coś padło (sonda lambda? wtryskiwacze?).

Pozdrawiam i liczę na pomoc, gdyż wynik mnie przeraził.

PS. nie mam kompa pokładowego, pomiar wykonałem w następujący sposób:

– zatankowałem do pełna (aż wybiło)
– przejechałem 150km
– zatankowałem do pełna (aż wybiło) – wyszło 22L

Czy ten sposób jest wiarygodny?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez tas » 16 lut 2008, 22:27

Mam identyko problem co kris.k6.
Zimny silnik (ssanie) ok. – jak silnik jest nagrzany to w momencie zatrzymania (wolne)obroty spadaja prawie do zera.zdarza sie ze gasnie czasami. wk...rza mnie to bo dojeżdżam do świateł a samochód zgasł, itp.

ostatnio cos mi sie stało ze ssaniem również – wolne obroty pod 3000, silnik juz nagrzany i od czasu do czasu wolne obr do 2500 wskoczą – muszę zajrzećdo krokówki.

Pozdro i agr-u
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 23:48
Posty: 13
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda626 GF 1.8 '97

Postprzez zipek » 16 lut 2008, 23:02

a co mi tam pobawie się w moderatora
hahaha
<ganja>
<glupek2>



tu znajdziesz odpowiedz
<jupi>
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Piro » 17 lut 2008, 00:57

tas napisał(a):muszę zajrzećdo krokówki.


Jak ją zlokalizujesz daj znać ;) Brak książki z gatunku "sam naprawiam" do mojej mazdy mnie dobija...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 02:11
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE 1.8i DOHC 16V

Postprzez Filippo80 » 17 lut 2008, 12:00

Hej.Sprawdz to co poleca lucas_ka .Jak gasnie to 2x sonda lambda badz czy nie bierze oleju i nie zawala nim przeplywomierza,egr-u i kolektora przez co obroty moga skakac.Pozdro
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 16:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez Mieczyslaw » 1 mar 2008, 17:10

Piro napisał(a):
tas napisał(a):muszę zajrzećdo krokówki.


Jak ją zlokalizujesz daj znać ;) Brak książki z gatunku "sam naprawiam" do mojej mazdy mnie dobija...


z tego co wiem to w GF nie ma krokowkeczki ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez kris.k6 » 2 mar 2008, 20:20

Wczoraj zdemontowałem sondę lambda i zauważyłem iż jest mocno zapchana sadzami. Sprawdziłem podgrzewanie sondy-jest ok, zaś mam podejrzenie nieprawidłowej pracy sondy. Otóż po podgrzaniu sondy sprawdzałem za pomocą miernika i ustrojstwa zmontowanego na podstawie schematu z działu elektronika działanie dmuchając powietrzem na sondę-działała ok, zaś po zaprzestaniu dmuchania na sondę po 25s była dopiero reakcja .Czy to normalne zachowanie w działaniu sondy. (delikatnie wyczyściłem ja naftą) i zamontowałem. Poleprzyło się trochę, ale nadal obroty po zatrzymaniu po jakims czasie dopiero spadają..mam pytanie: czy taka długa zwłoka jest normalna?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 12:40
Posty: 15
Skąd: Rzeszów - Leżajsk
Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.

Postprzez Mieczyslaw » 2 mar 2008, 21:56

ja mam podobnie ale tylko niedlugo po nagrzaniu sie silnika, pozniej juz np. na luzie czy na swiatlach obroty szybko spadaja
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez waldik » 2 mar 2008, 23:57

Ja powiem tak, właśnie skończyłem czyszczenie przepustnicy i po zamontowaniu zapomniałem sprawdzić czy jest domknieta zupełnie (po założeniu linki gazu na ślimaka od przepustnicy). U mnie w silniku 2.0 v16 FS są w sumie dwie 2 śrubki regulacyjne a nawet 3, z tym że ta jedna to ma na sobie taką sprężynkę i wygląda jakby do ustawienie jakiegoś położenia ślimaka i samego konta przepustnicy czy jakoś tak. Ale ogólnie do ustawienia służą dwie, jedna na klucz ampulowy i druga obok niej bezpośrednio w przepustnicy do ustawiania wolnych obrotów. Zresztą jak przepustnica jest prawidłowo domknięta to po wkręceniu tej śrubki do końca (w przepustnicy, ta od wolnych obrotów) to silnik powinien się zacząć dusić i koniec tego zgasnąć. I teraz, jeśli jest tak że śruba amukowa jest źle skręcona i odbojnik o nią zapiera zanim zamknie sie przepustnica to efekt jest taki że jak się przygazuje samochód czy też podczas hamowania obroty spadają tak między 1200-1500 a dopiero potem do 800-850. Powodem niedomykania może byc też brudna przepustnica. Jeśli wszystko jest O.K. to obroty powinny łądnie i spokojnie spaść do 800-850. Może się zdażyć że lekko bujnie w dół do 700-600, ale zaraz powinno je podbić spowrotem do właściwych.
Tak jest u mnie.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 11:32
Posty: 13
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0, v16, 99r

Postprzez Mieczyslaw » 3 mar 2008, 00:56

waldik napisał(a):Jeśli wszystko jest O.K. to obroty powinny łądnie i spokojnie spaść do 800-850. Może się zdażyć że lekko bujnie w dół do 700-600, ale zaraz powinno je podbić spowrotem do właściwych.


ooo i tak jest u mnie, myslalem ze cos nie ak jest skoro nie trzymaja pionu ze tak powem ale skoro tak ma byc to juz jestem troche spokoniejszy. dzieki waldik
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez waldik » 3 mar 2008, 09:21

@Mieczysław, jeśli masz gaz 2 generacji i na gazie będzie ci gasł podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub inaczej mówiąc hamowania, a masz pewność że mieszanka gaz powietrze jest OK i wlot powietrza nie jest bezpośrednio ustawiony tak że w niego dmucha, a kręcenie samym baypass nic nie daje, to możesz sobie lekko wkręcić tą śrubę imbusową co spowoduje uchylnie przepustnicy, ale uważaj żeby nie przedobrzyć, bo będzie więcej palił na postoju ;) (chyba). Wtedy będzie taki efekt jak opisałem wyżej że obroty podczas chamowania staną na jakieś 1200 i potem spadną w dół, ale jak leciutko uchylisz i sobie poustawiasz to dojdziesz do takiego stanu że płynnie będą spadać do 850, nawet bez bujnięcia w dół. Wszystko kwestia regulacji i oczywiście sprawnej przepustnicy, dobrych świec, sondy lambda i czystego filtra powietrza oraz przewody żeby nie świeciły ;)
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 11:32
Posty: 13
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0, v16, 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6