Wymiana paska klinowego FP

Postprzez stachun » 9 lis 2010, 21:49

Mazda 626 1.8 2000 rok
Zerwał mi się pasek klinowy od alternatora i potrzebuję szybko wymienić. Jako że jeszcze tego nie robiłem proszę was o opisanie krok po kroku albo może jakieś fotorelacje znacie. Bo pilnie szukam ale jak na razie bez skutku.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 21:43
Posty: 7

Postprzez tadziomaru1 » 9 lis 2010, 22:33

No my też Cię serdecznie witamy!!!
Następny, co ma wszystkich i wszystko gdzieś, a jak mu się coś zepsuje to włazi... <nie>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafi201 » 9 lis 2010, 22:45

Robota prosta...
O ile dobrze pamiętam to pasek alternatora jest bliżej silnika, zatem:
luzujesz pasek pomp przez zbliżenie pompy wspomagania do silnika ( oczywiście odpowiednimi śrubami),
a następnie go zdejmujesz z koła pasowego.
Kolejna czynność to zluzowanie paska alternatora przez przesunięcie tegoż w stronę silnika (również kombinacja śrub), a następnie jego wymiana i powrót do pierwotnego stanu w odwrotnej kolejności.
Generalnie, jak popatrzysz to sam powinieneś wykombinować bez jakichkolwiek porad jak to należy zrobić.
Aha... i nie naciągaj zbyt mocno pasków bo możesz rozwalić łożyska .
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez stachun » 9 lis 2010, 23:55

dzięki rafi201 a przy zdejmowaniu paska pomp to trzeba jakoś zblokować te koła pasowe? żeby się nie przestawiły? bo tam są jakieś punkty co się ustawia prawda?

tadziomaru1 wybacz że się wcześniej nie przywitałem, ale mam kryzysową sytuację zerwał mi się pasek od alternatora i do tego jestem za granicą i poszukuję informacji instrukcji bo pasek od pomp się boję ruszać żeby czegoś nie przestawić. Jak go w miarę bezpiecznie zdjąć i założyć?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 21:43
Posty: 7

Postprzez tadziomaru1 » 10 lis 2010, 00:41

Nic się nie przestawi, lej na te znaki. Musisz troszeczkę popuścić śruby mocujące pompę wspomagania, odkręcić nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej i tąże śrubą popuścić pompę. Wtedy możesz zdjąć pasek. To samo z alternatorem. Polecam paski firmy BANDO, należą do najmniej piszczących <spoko>
Ostatnio edytowano 10 lis 2010, 00:49 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 1 raz
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez stachun » 10 lis 2010, 01:04

Wielkie dzięki, bałem się czy mi się nie przestawią te znaki np przy naciąganiu.
A już po założeniu to który najpierw pasek naciągać? ten od alternatora czy od pompy? czy może to jest obojętne.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 21:43
Posty: 7

Postprzez VeryCoolMan » 10 lis 2010, 01:13

stachun napisał(a):dzięki rafi201 a przy zdejmowaniu paska pomp to trzeba jakoś zblokować te koła pasowe? żeby się nie przestawiły? bo tam są jakieś punkty co się ustawia prawda?
tadziomaru1 napisał(a):Nic się nie przestawi, lej na te znaki. Musisz troszeczkę popuścić

hahaha

stachun
odkręcaj śmiało! wszystko proste jak budowa cepa znaki to masz przy rozrządzie
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez stachun » 10 lis 2010, 01:30

VeryCoolMan nie śmiej się bo nie mam pojęcia o budowie silnika i myślałem że ten drugi pasek co muszę zdjąć to rozrząd <glupek2> a z rozrządem to wiem, że trzeba uważać. To może podsumujmy:
Są dwa paski klinowe, i pięć kół( w tym jedno podwójne) wiem tylko że jedno to alternator :) drugie to pompa wspomagania ( koledzy wyżej mi wyjaśnili :) ) a to z ciekawości zapytam.
Te pozostałe koła to co to jest? czyli one nie mają nic wspólnego z rozrządem i nie muszę się bać że się okręcą? :)
A i jeszcze czy ma znaczenie który pasek najpierw naciągnę czy nie ma?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 21:43
Posty: 7

Postprzez tadziomaru1 » 10 lis 2010, 19:24

Tak, ma znaczenie który pierwszy, będziesz się cieszył że pierwszy już masz naciągnięty. hahaha
Do rozrządu to jeszcze przyjacielu pół dnia rozkręcania, niema tak lekko. Tam z wierzchu możesz se dłubać śmiało. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafi201 » 10 lis 2010, 19:37

stachun napisał(a):pięć kół( w tym jedno podwójne) wiem tylko że jedno to alternator :) drugie to pompa wspomagania ( koledzy wyżej mi wyjaśnili :) ) a to z ciekawości zapytam.
Te pozostałe koła to co to jest?

Jest jedno podwójne koło pasowe wału korbowego, jedno koło na osi alternatora, jedno pompy wspomagania i jedno (niżej) pompy układu chłodzenia silnika.
Znaki są (jak już wyżej Ci napisano) do ustawiania rozrządu.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 10 lis 2010, 19:49

rafi201 napisał(a):Jest jedno podwójne koło pasowe wału korbowego, jedno koło na osi alternatora, jedno pompy wspomagania i jedno (niżej) pompy układu chłodzenia silnika.

Chyba od kompresora klimy raczej, a nie od chłodzenia silnika...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez stachun » 10 lis 2010, 20:12

Dzięki wam wszystkim za pomoc. Dziś udało mi się założyć ten pasek <jupi> .
A tak po za tym gdyby nie ten pasek to bym nie wiedział, że istnieją takie fora, i cieszę się. Będę tu zaglądał bo się można dużo dowiedzieć.
Pozdrawiam wszystkich!
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 21:43
Posty: 7

Postprzez rafi201 » 10 lis 2010, 21:25

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Chyba od kompresora klimy raczej, a nie od chłodzenia silnika...

Jasne... dawno tam nie zaglądałem i zapomniałem o sprężarce klimatyzacji, czyli jest (jak już napisał autor wątku) 5 kół, w tym jedno podwójne...
Ciesze się, że wymiana się udała...
Pozdrawiam...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez tadziomaru1 » 10 lis 2010, 21:52

stachun napisał(a):Dzięki wam wszystkim za pomoc. Dziś udało mi się założyć ten pasek <jupi> .
A tak po za tym gdyby nie ten pasek to bym nie wiedział, że istnieją takie fora, i cieszę się. Będę tu zaglądał bo się można dużo dowiedzieć.
Pozdrawiam wszystkich!

No popatrz... Forum sie spodobało... Coś takiego...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez MariuszTG » 20 paź 2015, 18:43

Potrzebuje pasek alternatora wymienić w Mazdzie 626 GF 1999r 2.0FS 136ps. W sklepach dostępne są 2 wersje o długości 920mm i 925/926mm. Który wybrać i czy te 0,5cm ma w ogóle jakieś znaczenie – przy dłuższym chyba wystarczy bardziej naciągnąć pasek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez sebekle » 20 paź 2015, 21:09

mam ten krótszy teraz a wcześniej dłuższy. obydwa pasują.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez MariuszTG » 20 paź 2015, 21:25

Dzięki za odpowiedź, wezmę krótszy. Od ręki mam dostępne Bosch lub Dayco i chyba wybiorę ten drugi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez sebekle » 20 paź 2015, 21:52

może nie w mazdzie ale piszczał. po zmianie na conti było dobrze
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez MariuszTG » 22 paź 2015, 22:48

Pasek Dayco założony, zobaczę co będzie rano po odpaleniu auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Szary » 9 kwi 2021, 19:43

Najprościej najszybciej nawet dla laika, mi ktoś doradził, ściągnij koło wtedy odkręcaj, głupi posłuchałem. A tu widzę ford probe ma taki sam układ pasków klinowych. Na przyszłość dla wszystkich szczęśliwych posiadaczy mazdy WYMIANA PASKA KLINOWEGO

https://youtu.be/V11ClOTNS7M
Początkujący
 
Od: 31 mar 2021, 14:14
Posty: 1
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 H.P. (FS2C) 1991ccm 136KM/100kW 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6