przez dj4xm » 4 kwi 2019, 09:50
W granicach rozsądnych obrotów to jest ok. Jazda eko to jak najmniej używać hamulca, podczas leceniu rozpędem na biegu silnik powinien nie spalać benzyny (ten w GF/GW bo gaźnikowe silniki nadal podają paliwo w takiej sytuacji), tzw. hamowanie silnikiem jest zalecane do jazdy eko, nic się nie powinno stać, smarowanie przecież ma. Jakbyś jadąc 80 wrzucał 2 to pewnie byś uszkodził coś w końcu, ale tak myślę jak lecisz 60-70 i wrzucisz 3 to nic się nie stanie, potem przy 40-30 wrzucisz 2 i do zatrzymania – ja tak jeżdżę od zawsze od kiedy mam silniki na pełnym wtrysku i nic się nie dzieje. Może mam szczęście? Chociaż myślę, że tam nic nie powinno szkodzić silnikowi w tej sytuacji przy wrzuceniu biegu niżej do 4 tys obrotów. Nie którzy do wyprzedzania nagle zmieniają jadąc na 5 biegu 100 na 3 i cisną i nic się nie dzieje to tym bardziej powolne toczenie i zmniejszanie obrotów nie powinno być negatywne.