Silnik mazda 626 V wymiana na większy

Postprzez Pietia10 » 7 maja 2018, 16:44

Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez grzech_z » 8 maja 2018, 07:05

Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?


Tak, a nawet 2.0 – 136Km :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 887 (2/23)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Pietia10 » 8 maja 2018, 13:52

grzech_z napisał(a):
Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?


Tak, a nawet 2.0 – 136Km :)


Czyli tylko komputer do wymiany ?
A co jeżeli chodzi o silnik V6 170KM np taki:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-ford-p ... f28ca0ba65
?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez chmielu_KL » 8 maja 2018, 14:29

Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?

Wiązka silnika wraz z komputerem
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem, z wiązka bagażnika.
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien.
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1422 (23/17)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez Pietia10 » 8 maja 2018, 15:15

chmielu_KL napisał(a):Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?

Wiązka silnika wraz z komputerem
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem, z wiązka bagażnika.
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien.
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6


Czy ktos robił w V generacji w hatchbacku tą V6? Bo widze ze ten silnik wystepowal wylacznie w sedanie.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez Dominator » 8 maja 2018, 16:13

Gf tylko na stany wychodziła z V6. Sedan, inna buda. Tutaj na forum nikt nie robił takiego swapu.
Obrazek
...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4733 (59/73)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest

Postprzez Pietia10 » 8 maja 2018, 16:32

Ok,
Ma ktoś może 2.0 – 136Km na sprzedaż?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez Dominator » 8 maja 2018, 19:31

Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.
Obrazek
...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4733 (59/73)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest

Postprzez Pietia10 » 8 maja 2018, 20:13

Dominator napisał(a):Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.


YY u mnie chyba nie ma imobilizera z tego co wiem.
Przy zakładaniu nowego silnika zawsze trzeba cos z zamkami kombinowac?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez Dominator » 8 maja 2018, 21:07

Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.
Obrazek
...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4733 (59/73)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest

Postprzez Pietia10 » 8 maja 2018, 22:36

Dominator napisał(a):Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.

W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez motylek322 » 9 maja 2018, 04:50

Pietia10 napisał(a): W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.

No to jest chyba pierwszy przypadek gdy komuś udała się ta sztuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 525 (1/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Pietia10 » 9 maja 2018, 07:34

motylek322 napisał(a):Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka


Dla ścisłości jeżeli wymienię silnik goły bez komputera też będzie ten problem identycznie jakbym wymienił silnik + komputer.(zakładajac ze jest immo w samochodzie)
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez motylek322 » 9 maja 2018, 14:56

Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer). Sterownik jest sparowany z immo. Kupujesz zestaw " sterownik + immo + kluczyk z transponderem" Wiem co piszę bo 2-3 miesiące temu walczyłem z uszkodzonym immo i kupowałem pasujący zestaw do mojego silnika. Ogłoszenia typu sprzedam sterownik a immo sobie dokupisz lub zaprogramujesz daruj sobie. Poszukaj w necie firmy Hencar na alle... nik hencar09. Tam pogadaj i może kupisz co potrzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 525 (1/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 10 maja 2018, 07:37

motylek322 napisał(a):Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer).


Do optymalnego działania – tak, ale nie jest tak że "musisz" bo silnik działać będzie – przynajmniej w mazdach.
Sam po swapie z 1.8 na 2.0 jeździłem jakieś 2 tyg. ze starym kompem i nie było problemu.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 887 (2/23)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Pietia10 » 1 cze 2018, 12:40

Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez grzech_z » 4 cze 2018, 07:25

Pietia10 napisał(a):Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?


Jak silnik kupiłeś w komplecie z ECU+immo+stacyjka to musi działać. Może mechanik coś "pominął" przy montażu?
Możesz ewentualnie zostawić "starą" elektronikę i też powinien działać.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 887 (2/23)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Pietia10 » 4 cze 2018, 07:57

Przy starej elektronice silnik odpala ale po paru sekundach gaśnie i się pojawia kontrolka immobilisera.
Silnik był kupiony oddzielnie a zestaw startowy oddzielnie.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2018, 17:05
Posty: 10
Auto: mazda 626 v

Postprzez Płomień » 4 cze 2018, 08:33

A jesteś pewien że wiązka podchodzi p&p? To że wtyczki pasują wcale nie oznacza że rozkład pinów jest taki sam. Trzeba znaleźć schematy do silnika który miałeś, i do silnika który wrzuciłeś. Czasem różnice pojawiają się przedlift/polift, nawet jeśli silnik jest ten sam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 519 (5/17)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 sedan `99
DiTD
323C `96 1.3
Xedos 6 KL `92
323C `96 ZL-VE

Postprzez lukaszrg » 4 cze 2018, 23:52

U mnie zdarza się raz na 3 miesiące że nie styka kostka od immo pod kierownica i wtedy auto gasnie i świeci kontrolka. Wystarczy wpiac ponownie wtyczkę i chula
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 222 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6