Problem z obrotami/mocą 1.8GF 90KM

Postprzez Artu » 5 kwi 2017, 13:19

Na wstępie dodam, że przewertowałem forum w poszukiwaniu problemu, byłem również u kilku mechaników, niestety nie rozwiązało to mojego problemu.

Od kilku miesięcy mam problem z obrotami oraz dławieniem się silnika, z czego to drugie w szczególności widać na zimnym silniku.

Silnik odpala bez żadnych problemów, ale kiedy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł wciskam sprzęgło auto gaśnie, potem jest je bardzo trudno odpalić. Kiedy zaczyna przygasać i próbuję dodać mu gazu jest brak reakcji – tak jakby auto krztusiło się. Auto ma zamontowaną instalację LPG, jednak problem występuje jak już wspomniałem na zimnym silniku, kiedy pojazd pracuje jeszcze na benzynie.

Zostały wymienione/sprawdzone następujące rzeczy:

– komplet świec
– czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– przepustnica razem ze wszystkimi czujnikami oraz uszczelką
– po wymianie przepustnicy został odpowietrzony układ chłodzący
– zostały sprawdzone przewody podciśnienia
– sprawdzone + przeczyszczone połączenia z masą
– został podmieniony akumulator z innego pojazdu
– sprawdzony został czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła

W tym momencie nie mam już pomysłu co może być nie tak, jeżeli ktoś miał podobny problem do mojego i byłby w stanie coś doradzić/ bądź też polecić warsztat w Krakowie/okolicach byłbym ogromnie wdzięczny.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez motylek322 » 5 kwi 2017, 15:33

I nie zrobiono rzeczy jedynie słusznej :) czyli nie sprawdzono uszczelki na dolocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukaszrg » 5 kwi 2017, 15:50

Nie napisałeś że regulowales obroty czyli domyślam się że trzeba pokrecic śruba baypasu i zaworem IAC. Może padnięty jest przepływomierz. Zresztą możliwości jest bardzo dużo. Najlepiej wpiac się pod kompa i zobaczyć czy wszystko gra.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Artu » 5 kwi 2017, 16:22

lukaszrg – regulacja obrotów była bodajże pierwszą rzeczą jaka została zrobiona, zapomniałem o tym napisać.

motylek322 masz na myśli uszczelkę kolektora ssącego?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez motylek322 » 5 kwi 2017, 16:56

Artu napisał(a): motylek322 masz na myśli uszczelkę kolektora ssącego?

Tak. Objawy gaśnięcia po wysprzęgleniu wskazują na uszczelkę kolektora dolotowego / ssącego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Artu » 5 kwi 2017, 19:07

I to również byłoby powodem tego, że jak zgaśnie to ciężko jest go potem odpalić?

Sprawdziłem przed chwilą uszczelkę metodą wyczytaną na forum – polewałem wodą połączenie kolektora z blokiem silnika, nic niepokojącego nie zauważyłem. Za to moją uwagę przykuł świst dobiegający z wlotu powietrza – nie kojarzę, żebym go wcześniej słyszał, choć mogę się mylić.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez motylek322 » 5 kwi 2017, 20:25

Przykro moi, że nie trafiłem z diagnozą ale objawy masz charakterystyczne. Co do gaśnięcia i trudnościami z ponownym odpalenie to może trafiłeś "kumulacje" i są jakieś dwie usterki. Chyba warto iść za sugestią lukaszrg i sprawdzić najpierw błędy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Artu » 5 kwi 2017, 21:26

Motylek323 nie ma problemu, każda pomoc się liczy ;)

Dwóch mechaników próbowało się połączyć z Mazdą – niestety bez powodzenia. Przyszedł mi dzisiaj interfejs ELM327 v1.5a – miał być dedykowany między innymi do mojej Mazdy, jednak wtyczka okazała się za mała. Uciąłem wtyczkę i według poniższej strony:

http://mechanics.stackexchange.com/ques ... i-or-obdii

podłączyłem kable. Moja Mazda jest z 1998 roku więc musiałem puścić 4 przewody. Program, którym próbowałem się połączyć to ForScan.

Niestety powitał mnie następujący komunikat:

"Nie udało się połączyć z pojazdem, wykryto niskiej jakości klom ELM323. W przeciwieństwie do skanerów OBDII, FORScan wymaga interfejsu w PEŁNI z oryginalnym ELM327. Ten interfejs nie jest w pełni zgodny"

I niestety w tym momencie kończą się moje pomysły...
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez adamowski10 » 5 kwi 2017, 22:12

Możesz spróbować wypikać błędy diodą:
viewtopic.php?f=454&t=99250
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Artu » 5 kwi 2017, 22:16

Dzięki za link, problemem jest to, że mam starszy typ gniazda i nie posiadam wtyku TEN
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez lukaszrg » 6 kwi 2017, 06:28

Ja kupiłem elma w wersji 1.5 i przejściówkę pod gniazdo mazdy. Tez okazała się ciasna i nie chciała wejść. Szlifierka odciolem dwie krawędzie wtyki i wszystko działa
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez grzech_z » 6 kwi 2017, 08:10

Artu napisał(a):Auto ma zamontowaną instalację LPG


Reduktor sprawny/szczelny?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Dominator » 6 kwi 2017, 08:45

Napisał że dzieje się to na benzynie. Mam te same objawy ale bezpośrednio po przejściu na zasilanie gazowe, jak silnik jest jeszcze nie dogrzany. Ale w moim przypadku na 99proc winny reduktor.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Artu » 6 kwi 2017, 09:29

lukaszrg kupiłem ELM-a w wersji 1.5a. Trochę poczytałem o tych interfejsach i wychodzi na to, że zależy co się trafi – z zewnątrz może wyglądać tak samo, a w środku mogą być inne podzespoły. Chyba, że ktoś ma w pełni sprawdzone źródło.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 6 kwi 2017, 14:48

Dominator napisał(a):Napisał że dzieje się to na benzynie


No właśnie – jak reduktor popuszcza to robi się problem podobny do nieszczelności dolotu.

Dopisano 6 kwi 2017, 14:52:

Artu napisał(a):lukaszrg kupiłem ELM-a w wersji 1.5a. Trochę poczytałem o tych interfejsach i wychodzi na to, że zależy co się trafi – z zewnątrz może wyglądać tak samo, a w środku mogą być inne podzespoły. Chyba, że ktoś ma w pełni sprawdzone źródło.


Nie pokładaj zbyt wielkiej nadziei w elemie, jeśli chodzi o wyeliminowanie problemu z obrotami.
EGR zaślepiony?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Artu » 6 kwi 2017, 15:26

grzech_z – mogę w takim razie zakręcić zawór w butli z gazem i odłączyć na czas testów instalację gazową – dam znać czy są jakieś efekty.

O zaślepianiu EGR-a nic mi nie wiadomo
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 6 kwi 2017, 15:41

Artu napisał(a):grzech_z – mogę w takim razie zakręcić zawór w butli z gazem i odłączyć na czas testów instalację gazową – dam znać czy są jakieś efekty.


Tylko odpal auto, jak się przełączy na lpg to wówczas zakręć zawór – żeby wypalić gaz z rurek.
Jak nie chcesz do atmosfery wypuszczać :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Artu » 6 kwi 2017, 15:52

A możesz mi jeszcze wytłumaczyć skąd mogą być takie objawy? Bo z tego co piszesz jeżeli reduktor popuszcza gaz to najprawdopodobniej przez noc trochę się go nazbiera między reduktorem a wtryskiwaczami. Jednak skoro odpalam auto i pracuje ono na benzynie to usterka reduktowa nie powinna chyba mieć wpływu na pracę silnika

Edit:

Zawór w butli zakręcony, gaz w układzie wyjeżdżony, napięcie od elektrozaworu reduktora odłączone. Jutro dam znać czy są jakieś efekty
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez sebekle » 6 kwi 2017, 19:32

wyreguluj zawory. też się tak męczyłem w listopadzie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Artu » 6 kwi 2017, 22:01

Niestety nie jest to wina LPG...

Sebekle – trzech mechaników u których byłem mówiło mi, że w mojej Maździe jest hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych...
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6