Problem z obrotami/mocą 1.8GF 90KM
1, 2
Na wstępie dodam, że przewertowałem forum w poszukiwaniu problemu, byłem również u kilku mechaników, niestety nie rozwiązało to mojego problemu.
Od kilku miesięcy mam problem z obrotami oraz dławieniem się silnika, z czego to drugie w szczególności widać na zimnym silniku.
Silnik odpala bez żadnych problemów, ale kiedy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł wciskam sprzęgło auto gaśnie, potem jest je bardzo trudno odpalić. Kiedy zaczyna przygasać i próbuję dodać mu gazu jest brak reakcji – tak jakby auto krztusiło się. Auto ma zamontowaną instalację LPG, jednak problem występuje jak już wspomniałem na zimnym silniku, kiedy pojazd pracuje jeszcze na benzynie.
Zostały wymienione/sprawdzone następujące rzeczy:
– komplet świec
– czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– przepustnica razem ze wszystkimi czujnikami oraz uszczelką
– po wymianie przepustnicy został odpowietrzony układ chłodzący
– zostały sprawdzone przewody podciśnienia
– sprawdzone + przeczyszczone połączenia z masą
– został podmieniony akumulator z innego pojazdu
– sprawdzony został czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła
W tym momencie nie mam już pomysłu co może być nie tak, jeżeli ktoś miał podobny problem do mojego i byłby w stanie coś doradzić/ bądź też polecić warsztat w Krakowie/okolicach byłbym ogromnie wdzięczny.
Od kilku miesięcy mam problem z obrotami oraz dławieniem się silnika, z czego to drugie w szczególności widać na zimnym silniku.
Silnik odpala bez żadnych problemów, ale kiedy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł wciskam sprzęgło auto gaśnie, potem jest je bardzo trudno odpalić. Kiedy zaczyna przygasać i próbuję dodać mu gazu jest brak reakcji – tak jakby auto krztusiło się. Auto ma zamontowaną instalację LPG, jednak problem występuje jak już wspomniałem na zimnym silniku, kiedy pojazd pracuje jeszcze na benzynie.
Zostały wymienione/sprawdzone następujące rzeczy:
– komplet świec
– czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– przepustnica razem ze wszystkimi czujnikami oraz uszczelką
– po wymianie przepustnicy został odpowietrzony układ chłodzący
– zostały sprawdzone przewody podciśnienia
– sprawdzone + przeczyszczone połączenia z masą
– został podmieniony akumulator z innego pojazdu
– sprawdzony został czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła
W tym momencie nie mam już pomysłu co może być nie tak, jeżeli ktoś miał podobny problem do mojego i byłby w stanie coś doradzić/ bądź też polecić warsztat w Krakowie/okolicach byłbym ogromnie wdzięczny.
I nie zrobiono rzeczy jedynie słusznej
czyli nie sprawdzono uszczelki na dolocie.
Nie napisałeś że regulowales obroty czyli domyślam się że trzeba pokrecic śruba baypasu i zaworem IAC. Może padnięty jest przepływomierz. Zresztą możliwości jest bardzo dużo. Najlepiej wpiac się pod kompa i zobaczyć czy wszystko gra.
Artu napisał(a): motylek322 masz na myśli uszczelkę kolektora ssącego?
Tak. Objawy gaśnięcia po wysprzęgleniu wskazują na uszczelkę kolektora dolotowego / ssącego.
I to również byłoby powodem tego, że jak zgaśnie to ciężko jest go potem odpalić?
Sprawdziłem przed chwilą uszczelkę metodą wyczytaną na forum – polewałem wodą połączenie kolektora z blokiem silnika, nic niepokojącego nie zauważyłem. Za to moją uwagę przykuł świst dobiegający z wlotu powietrza – nie kojarzę, żebym go wcześniej słyszał, choć mogę się mylić.
Sprawdziłem przed chwilą uszczelkę metodą wyczytaną na forum – polewałem wodą połączenie kolektora z blokiem silnika, nic niepokojącego nie zauważyłem. Za to moją uwagę przykuł świst dobiegający z wlotu powietrza – nie kojarzę, żebym go wcześniej słyszał, choć mogę się mylić.
Przykro moi, że nie trafiłem z diagnozą ale objawy masz charakterystyczne. Co do gaśnięcia i trudnościami z ponownym odpalenie to może trafiłeś "kumulacje" i są jakieś dwie usterki. Chyba warto iść za sugestią lukaszrg i sprawdzić najpierw błędy
Motylek323 nie ma problemu, każda pomoc się liczy 
Dwóch mechaników próbowało się połączyć z Mazdą – niestety bez powodzenia. Przyszedł mi dzisiaj interfejs ELM327 v1.5a – miał być dedykowany między innymi do mojej Mazdy, jednak wtyczka okazała się za mała. Uciąłem wtyczkę i według poniższej strony:
http://mechanics.stackexchange.com/ques ... i-or-obdii
podłączyłem kable. Moja Mazda jest z 1998 roku więc musiałem puścić 4 przewody. Program, którym próbowałem się połączyć to ForScan.
Niestety powitał mnie następujący komunikat:
"Nie udało się połączyć z pojazdem, wykryto niskiej jakości klom ELM323. W przeciwieństwie do skanerów OBDII, FORScan wymaga interfejsu w PEŁNI z oryginalnym ELM327. Ten interfejs nie jest w pełni zgodny"
I niestety w tym momencie kończą się moje pomysły...
Dwóch mechaników próbowało się połączyć z Mazdą – niestety bez powodzenia. Przyszedł mi dzisiaj interfejs ELM327 v1.5a – miał być dedykowany między innymi do mojej Mazdy, jednak wtyczka okazała się za mała. Uciąłem wtyczkę i według poniższej strony:
http://mechanics.stackexchange.com/ques ... i-or-obdii
podłączyłem kable. Moja Mazda jest z 1998 roku więc musiałem puścić 4 przewody. Program, którym próbowałem się połączyć to ForScan.
Niestety powitał mnie następujący komunikat:
"Nie udało się połączyć z pojazdem, wykryto niskiej jakości klom ELM323. W przeciwieństwie do skanerów OBDII, FORScan wymaga interfejsu w PEŁNI z oryginalnym ELM327. Ten interfejs nie jest w pełni zgodny"
I niestety w tym momencie kończą się moje pomysły...
Możesz spróbować wypikać błędy diodą:
viewtopic.php?f=454&t=99250
viewtopic.php?f=454&t=99250
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Napisał że dzieje się to na benzynie. Mam te same objawy ale bezpośrednio po przejściu na zasilanie gazowe, jak silnik jest jeszcze nie dogrzany. Ale w moim przypadku na 99proc winny reduktor.
lukaszrg kupiłem ELM-a w wersji 1.5a. Trochę poczytałem o tych interfejsach i wychodzi na to, że zależy co się trafi – z zewnątrz może wyglądać tak samo, a w środku mogą być inne podzespoły. Chyba, że ktoś ma w pełni sprawdzone źródło.
Dominator napisał(a):Napisał że dzieje się to na benzynie
No właśnie – jak reduktor popuszcza to robi się problem podobny do nieszczelności dolotu.
Dopisano 6 kwi 2017, 14:52:
Artu napisał(a):lukaszrg kupiłem ELM-a w wersji 1.5a. Trochę poczytałem o tych interfejsach i wychodzi na to, że zależy co się trafi – z zewnątrz może wyglądać tak samo, a w środku mogą być inne podzespoły. Chyba, że ktoś ma w pełni sprawdzone źródło.
Nie pokładaj zbyt wielkiej nadziei w elemie, jeśli chodzi o wyeliminowanie problemu z obrotami.
EGR zaślepiony?
szerokości
grzech
grzech
Artu napisał(a):grzech_z – mogę w takim razie zakręcić zawór w butli z gazem i odłączyć na czas testów instalację gazową – dam znać czy są jakieś efekty.
Tylko odpal auto, jak się przełączy na lpg to wówczas zakręć zawór – żeby wypalić gaz z rurek.
Jak nie chcesz do atmosfery wypuszczać
szerokości
grzech
grzech
A możesz mi jeszcze wytłumaczyć skąd mogą być takie objawy? Bo z tego co piszesz jeżeli reduktor popuszcza gaz to najprawdopodobniej przez noc trochę się go nazbiera między reduktorem a wtryskiwaczami. Jednak skoro odpalam auto i pracuje ono na benzynie to usterka reduktowa nie powinna chyba mieć wpływu na pracę silnika
Edit:
Zawór w butli zakręcony, gaz w układzie wyjeżdżony, napięcie od elektrozaworu reduktora odłączone. Jutro dam znać czy są jakieś efekty
Edit:
Zawór w butli zakręcony, gaz w układzie wyjeżdżony, napięcie od elektrozaworu reduktora odłączone. Jutro dam znać czy są jakieś efekty
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6