Wymiana czy remont silnika 1.8 626V

Postprzez bananek8383 » 17 paź 2016, 00:48

Prosił bym o radę, bo aktualnie moja miła zaczyna palić więcej oleju niż gaazu i benzyny... Na 3 tysiące km zrobione w miesiąc dolane 6l oleju 15w40... trochę za dużo mi się zdaje... No i coraz ciężej rozpędzić (rekord prostej 150 na gazie i benzie)...
1. Czy lepiej przeprowadzić kapitalny remont silnika, czy kupić używkę z internetu ?
2. Jeżeli tak to czy macie jakiś dobry warsztat w okolicy Warmińsko-Mazurskiego ew. gdzieś gdzie najlepiej bym doturlał się rano :D i wieczorem odebrał autko z zmienionym silnikiem :D nawet mógłbym pomagać ;) lub coś w ten deseń bo ruda jak narazie jest tylko w jednym miejscu więc szkoda mi jej trochę ;) A fajnie było by ruszyć chociaż raz z piskiem opon ! <oczy> <oczy> <oczy>
3. Czy dużo zachodu było by ze zmianą silnika na większy ? 2.0 czy cuś, co by przy wyprzedzaniu Tira ciepło się nie robiło :D

Ostatnio miałem na wstecznym problem podjechać pod górkę cofając z wyjazdu... a chmura taka !!! jak w tych amerykańskich filmach gdy Afroamerykanie jeżdżą po dzielnicy <lol> <nie powiem>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez alk80 » 17 paź 2016, 10:25

jeśli jeździłeś na takim oleju, to silnik jest już zniszczony, kup silnik, będzie mniej zachodu pod warunkiem że używany silnik jest w dobrym stanie, po wymianie silnika konieczna będzie wizyta u gazownika celem regulacji, inaczej albo nie będzie jeździł jak należy, albo prędzej czy później zepsujesz drugi silnik,
jeśli chodzi o swap silnika to według mnie nie opłaca się tego robić,

ps. stosuj zawsze taki olej jaki zaleca producent

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez bananek8383 » 17 paź 2016, 15:45

:D Tej nocy długo trzepałem forum :P i się dowiedziałem więcej niż chciał bym :D jak mi jakiś CH8j w sklepie powie do mazdy 15w40 to mu kopów w pupę na pcham :P Pytanie 1 i 3 odpada :D dzięki za info :D pozostaje kwestia 2 jeeczki :P

Kupię dobry silnik 1.8 97-02 :D i ewentualnie szukam dobrego mechanika co mi przełoży :) Ktoś coś wie w okolicy Olsztyna i regionu ? Plus minus ile to może kosztować Cena silnika + wymiana jak u was cenowo to wygląda /???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez grzech_z » 18 paź 2016, 08:51

bananek8383 napisał(a):Kupię dobry silnik 1.8 97-02


Bez sensu – kupuj 2.0 i najlepiej ten 136KM. Ja za swapa płaciłem jakieś 500 za samą robotę. Dolicz płyny i ewentualnie rozrząd i sprzęgło.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 18 paź 2016, 16:42

razem z osprzętem chyba bo nie wszystko będzie takie samo zapewne
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez bananek8383 » 19 paź 2016, 12:07

grzech_z napisał(a):
bananek8383 napisał(a):Kupię dobry silnik 1.8 97-02


Bez sensu – kupuj 2.0 i najlepiej ten 136KM. Ja za swapa płaciłem jakieś 500 za samą robotę. Dolicz płyny i ewentualnie rozrząd i sprzęgło.


A ile wychodziło wam w całości swapa bo jak na razie przy wymianie silnika wychodzi mi 850 silnik+500 wymiana pod warunkiem że ten sam silnik... A kusi mnie ten 2.0 jak cholera

https://www.olx.pl/oferta/silnik-mazda- ... hQvZt.html z gościem gadałem za komplet z kompem, pozostaje kwestia przekładki bo w okolicy jak na razie drogo :/ 500 ten sam 1000 za swap... najchętniej to by pojechał wymienił :D i wrócił szczęśliwy :P <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez grzech_z » 19 paź 2016, 14:05

bananek8383 napisał(a):
grzech_z napisał(a):
bananek8383 napisał(a):Kupię dobry silnik 1.8 97-02

https://www.olx.pl/oferta/silnik-mazda- ... hQvZt.html z gościem gadałem za komplet z kompem, pozostaje kwestia przekładki bo w okolicy jak na razie drogo :/ 500 ten sam 1000 za swap... najchętniej to by pojechał wymienił :D i wrócił szczęśliwy :P <faja>


To może lepiej ten egzemplarz kup. Ze swojej sprzęgło i uszkodzone blachy przekręcisz i jeszcze Ci trochę części zostanie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Czyżyk96 » 20 lis 2016, 08:31

Ile twoja mazda miała przejechane jak zaczęła tyle brać oleju?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez bananek8383 » 22 lis 2016, 18:26

Na blacie jest 231000 :P niby nie dużo i pewnie coś było kręcone chociaż jak obejrzeć dobrze to widać garażowana była i pieszczona a potem trafił się właściciel na wsi i kurz mam do dziś wszędzie :D
Ale że czekam na zimę żeby zarżnąć silnik :D to jeżdżę ile się da, pali mi w trasie 8.5, w mieście 10 gazu :) no i raz na 2 tygodnie dolewam olej :D dogadałem się na warsztacie że jak coś będą spuszczać u kogoś to zniknę to w silniku :D więc na spokojnie a może jeszcze się ktoś trafi kto by chciał na auto do dojazu do roboty

Ostatnio jeździłem nawet na przekładniowym :D więc na zimę jak skuje jezioro latamy ! :D i zobaczę ile pokręci :D i na szrociie dają 800zł za jeżdżący a 700 za gruz :D

trochę szkoda bo buda w dobrym stanie ale już kupiłem audi a4 1.9tdi w macie i będę się bawił w robienie gruza, gleba, może hydraulika <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6