bladP0172; zbyt bogata mieszanka....wina braku pradu?

Postprzez barwi83 » 27 sie 2016, 11:42

Witam wszystkich ponownie... mam kolejny problem z madzia otoz wywalilo mi blad zbyt bogata mieszanka P0172... samochod zaczal "falowac" na zimnym silniku...czy przyczyna lub zbiegiem okolicznosci moglby byc fakt ze zaczelo sie to dziac po tym jak musialem wyjac akumulator i jego mocowanie aby wymienic pekniety wezyk sprzegla (akumulatora nie bylo w aucie ponad dwa dni)...czy cos moglo 'poprzestawiac' sie w komputerze? czy jest moze sposob na to aby zresetowac komputer aby mazda "nauczyla sie obrotow" tak jak robilo sie to w hondach? z gory dziekuje za odp....z kazdym zwrotnym postem czlowiek moze zrobi sie madrzejszy ;)
P.S auto jest zagazowane...ale problem jest na zimnym silniku wiec mysle ze gaz nie ma tu wiele wspolnego?


mazda 626 GF 2.0 16v. 2002r. hatchback gaz
Początkujący
 
Od: 14 cze 2015, 08:54
Posty: 15
Auto: Mazda 626 gf 2002r. 2.0 16v

Postprzez alk80 » 27 sie 2016, 15:32

odłącz aku na noc, nie jeździj na gazie przez kilka dni i zobacz czy się poprawi, jeśli tak to gaz do regulacji, jeśli nie to trzeba szukać dalej, może kończy się sonda,
generalnie odłączenie aku nie ma wpływu na pojawienie się żadnej usterki, ale mogło "pomóc" w jej ujawnieniu,
możliwe też że przy pracach przy aucie poluzowały się jakieś stylu, np z sondy, i przez to pojawił się błąd

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez barwi83 » 7 wrz 2016, 20:48

usterka chyba zlokalizowana...winna sonda lambda...tak stwierdzil mechanik...tlumaczyl to tak ze przed dluzszym odlaczeniem aku sonda mogla powoli "padac" i komputer na biezaco "uczyl sie' obrotow i ustawien...przy dluzszym braku zasilania powrocily ustawienia fabryczne kompa i dlatego zaczal wariowac na zimnym silniku...co myslicie o takim wytlumaczeniu? czy warto wymienic na uzywke na ktora daja gwarancje ?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2015, 08:54
Posty: 15
Auto: Mazda 626 gf 2002r. 2.0 16v

Postprzez alk80 » 7 wrz 2016, 22:35

używaną sondę już masz, kupuj nową, będziesz miał spokój na długi czas

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez iparts » 9 wrz 2016, 12:20

Zgadzam się z przedmówcą. Używana to używana, nie wiesz czy zaraz Ci znów nie padnie. Koszt nowej jest jakiś bardzo wysoki http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00048.html więc osobiście wolałbym w nową zainwestować i mieć spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6