626 z silnikiem 1.8 90KM – pytanie o moc vs spalanie vs V-max

Postprzez bartek42 » 19 mar 2016, 12:04

Witam,

Od niedawna mam swoją Madzię 626 GF 1.8 90KM. I wydaje mi się, że jedzie słabo, pali dużo (a jeżdżę jak taksówkarz). Spalanie 9 litrów (trasa 20km w jedną stronę, z czego 3-4KM po mieście, obroty w trakcie jazdy między 1500 a 2000rpm, hamowanie silnikiem), V-Max=145KM/H.

Po zakupie zrobiłem co trzeba – wymiana filtrów, oleju, itd. Odniosłem wrażenie, że po tych zabiegach, w tym po wymianie filtra paliwa, obroty na biegu jałowym spadły z 900rpm do około 600rpm (ale nie trzepie nadwoziem).
Przed zakupem auto testowane na autostradzie – jechało powyżej 160KM/H. Później coraz gorzej. Teraz V-max 145KM/H. W międzyczasie zrobione:
– czyszczenie przepływomierza
– zakup innego i montaż po czyszczeniu (różnica zauważalna, ponieważ na poprzednim dostawał wyraźnie większego kopa powyżej 3500rpm, teraz to czuć słabiej i to dopiero około 4000rpm)
– wymiana świec i kabli WN

Przewody podciśnień wyglądają ok – nie są spękane, siedzą sztywno na "cybantach".
Silnik chodzi równo (może delikatnie coś popiskuje ze strony paska).
Nie sprawdzałem jeszcze sondy lambda.

Pytania: Czy ten typ tak ma i mam nauczyć się z tym żyć? Czy może szukać dalej – sonda, luzy zaworowe, może jednak przepływka? Jak u Was z jazdą prędkościami autostradowymi? {odnoszę wrażenie, że pedał przyspieszenia, niezależnie czy wciśnięty na 3/4 czy na full to powoduję takie samo przyspieszenie}

Dopisano 19 mar 2016, 21:42:

Czytam, czytam, szukam i szukam... :) i tylko kolejne pytania się nasuwają.
Czy wadliwie ustawiony IAC może wpływać na podwyższone spalanie?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2015, 19:20
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1997 hatchback 1840cm3 66kW

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2016, 10:41

Źle ustawiony IAC nie wpływa na spalanie, ale śruba bajpasu może. Robiłeś regulację według mojej instrukcji?
Spalanie o jakim piszesz moja osiągała gdy dojeżdżałem nią do firmy, czyli co dzień po cztery km w jedną stronę i ciągle zimny silnik.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez bartek42 » 20 mar 2016, 13:49

Mówisz o tym? viewtopic.php?f=424&t=136492&p=2315599&hilit=+instrukcja#p2315599

Za 1h się zabieram. Mam nadzieję, że nie będzie syfu w przepustnicy i skończy się na tej regulacji :–)

Dopisano 20 mar 2016, 15:14:

No tak, skomplikowane to nie jest. Na odpiętym IAC obroty około 550rpm. Jak ustawiałem niżej, to podczas ruszania z delikatnie wciśniętym pedałem gazu – auto przyduszało się. Teraz obroty z podpiętym IAC są na poziomie ~720-730.
Niestety, po tym jak śrubka BYPASS była wykręcona na 2-3 obroty – silnik gasł. U mnie wyszło 7. Ciekawe jak to wpłynie na spalanie. Dynamika jakoś specjalnie się nie poprawiła. Teraz trzeba obserwować spalanie.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2015, 19:20
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1997 hatchback 1840cm3 66kW

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2016, 17:08

bartek42 napisał(a):Na odpiętym IAC obroty około 550rpm. Jak ustawiałem niżej, to podczas ruszania z delikatnie wciśniętym pedałem gazu – auto przyduszało się.

Oczywiście jak ruszałeś autem to IAC był podpięty?
Coś jest źle skoro musiałeś na odpiętym ustawiać aż 550 obrotów. Powinno to być poniżej 500, na granicy zgaśnięcia silnika.
Ustalałeś punkt zerowy zderzaka przepustnicy?
Po wkręceniu śruby bajpasu silnik gaśnie?
Obroty na koniec ustawiałeś poprzez regulację IAC?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez bartek42 » 20 mar 2016, 18:28

No to już wiem, że lekko nie będzie... Regulacja IAC "skończyła" się... tzn. imbus 2,5 zaczął się kręcić a śruba stoi w miejscu.

Co do wcześniejszych regulacji to tak:
a) silnik gasł jak pozostawały jeszcze ze dwa obroty do końca
b) jak próbowałem regulować od Zera do 1,2,3 obrotów śrubokręta, to silnik gasł po odpaleniu.

Zderzaka przepustnicy nie ruszałem. Sprawdzałem jak to wygląda i jest ciuteczkę nagaru, ale tragedii nie ma.

No to jeszcze raz policzone :)

Teraz jest tak, że:

1) przy odpiętym IAC, 6 obrotów śrubokręta – dużo poniżej 500rpm ale silnik nie gaśnie, po podłączeniu IAC – jest około ~700-720 rpm. Przy podpiętym IAC, ze słabo wciśniętym gazem, potrafi go przytkać.
2) przy odpiętym IAC i około 6,5 obrotu ~ 500rpm telepie sinikiem jakby chciał zgasnąć, ale nie gaśnie. Podepnę IAC i obroty wracają na ~730-750rpm (tuż pod kreską). Obroty nie faulują.
3) przy odpiętym IAC ustawiam bypass na 7 obrotów – silnik aż tak nie telepie ~550 rpm, po podłączeniu IAC obroty są jak powyżej ~740-750rpm. Obroty nie falują.

Nie zauważyłem różnicy w osiągach.

Jakieś sugestie? Którą opcję zostawić? 1,2 czy 3?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2015, 19:20
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1997 hatchback 1840cm3 66kW

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2016, 19:55

Zostaw 1, ale IAC podciągnij obroty na 750.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez bartek42 » 21 maja 2016, 14:26

Ok, udało mi się dojść do sedna problemu. Sonda Lambda... Wymieniłem na sondę DENSO i auto z miejsca zmieniło charakterystykę. Lepiej jedzie od dołu, spalanie spadło z 9 na niecałe 8.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2015, 19:20
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1997 hatchback 1840cm3 66kW

Postprzez muminek » 30 maja 2016, 22:06

Witam serdecznie.

Koledzy proszę o pomoc mam samochód Mazda 626 GW 1849ccm 90 Km. Początkowe numery VIM JMZGW19P20... po przeczyszczeniu przepustnicy nie mogę ustawić wolnych obrotów. Proszę o pomoc:
jak ustawić TPS ?
ustawienia wg sposoby zamieszczonego w tm poście nie skutkują niczym.
Na ciepłym silniku jest ok obroty z leciutkim falowaniem są na 750 , gdy silnik ostygnie po 2 godzinach brak jest "ssania" obroty poniżej 500.
Samochód na trasie ok 2,5 km po mieście spala ok 12,5 l/100.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 10:43
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Ostrów Wlkp

Postprzez bartek42 » 21 cze 2016, 21:50

Spalanie spore... Jeśli próbowałeś sposobów opisanych powyżej (ja tak) i nie zadziałały, to osobiście bym obstawiał sondę lub lejące wtryski. Niestety – obie usterki (ich potwierdzenie) generuje koszty. Mnie sonda wraz z wymianą wyniosła około 200pln. Koszt zwrócił się po 2 tankowaniach.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2015, 19:20
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1997 hatchback 1840cm3 66kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6