Zwiększenie mocy 2.0 115km

Postprzez PanKamil897 » 22 kwi 2016, 14:11

Witam serdecznie.

Posiadam mazdę 626 2.0 z 97 roku, benzynę 115 konną. Chciałem się spytać czy można byłoby coś z tego silnika wycisnąć więcej za kwotę tak do 5-6 tysięcy? Czy raczej bardziej się opłaca sprzedać auto za 4k i dołożyć te 6 i kupić coś za 10k?

Interesowałoby mnie chociaż te powiększenie o 50 kucyków bo jak na te 115 km to i tak świetnie się zbiera. Domontowanie turbiny to wiem że nie w tym budżecie a i o chiptuningu do wolnossaka raczej zapomnieć mogę.
Z tego co czytałem to zmiana układu wydechowego dałaby mi może z 3% mocy


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 14:06
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 115km

Postprzez Sonek » 22 kwi 2016, 14:41

Swap na 2.5 V6 KL'a jakiegoś?
Ponoć da się z Japonii jakieś wałki ściągać, ktoś to zrobił. Poszukaj na googlach.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Yoki » 22 kwi 2016, 14:50

W tej kwocie najlepszym rozwiązaniem będzie swap silnika jak kolega wyżej napisał, masz prawie pewność osiągnięcia tych 50 koni więcej. Reszta rzeczy związana z tunigiem przyniesie ci w sumie może z 10% więcej mocy.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Dominator » 22 kwi 2016, 14:51

Jak chce miec wolnossaka, to można ostre walki od fs ze i potem kolektory wydechy itp lub poszukać całego silnika. Ewentualnie rzeźba z jakimś 2,5KL. Jeśli wiazesz jakaś poważniejsza przyszłość i projekt będzie rozwojowy to można próbować. Rozumiem że karoseria i podwozie w stanie zadowalającym bez większych ognisk rdzy?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PanKamil897 » 22 kwi 2016, 15:26

Końcówki progów bierze rdza, nadkola lekko. A co sądzicie o wtrysku metanolu? Widzę gotowy układ za ~2 tysiące złotych? Z firmy AEM. Ustawić taki wtrysk dajmy na to od 3k obrotów do 5k
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 14:06
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 115km

Postprzez mark.87 » 22 kwi 2016, 15:56

I seryjne bebechy silnik wypluje, nie wiez w cuda, najlepiej zrobic swap na 2,5 to juz masz wtedy 160 km czy jakos tak,
Najlepszy do podkrecenia jest jednak diesel-szybko i tanio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez ZdzichuZ » 22 kwi 2016, 16:03

Dominator ale same wałki i inne graty z FS-ZE chyba bez ECU odpowiedniego nic nie dadzą, a przy przekładce silnika na kompletny FS-ZE też by się pewnie wiązka cała przydała.
Jest na forum jeden uturbiony FS i jeden FS z kompresorem, ale nie wiem czy warto robić takie rzeczy w 626. Jak dla mnie lepiej sprzedać, dołożyć i kupić np. Celicę VI GT.
ZdzichuZ
 

Postprzez Dominator » 22 kwi 2016, 16:20

Zalezy kto czego oczekuje od samochodu. Zdzichu, komputer oczywiscie jest podstawa, nie chcialo mi sie wszystkiego wymieniac. Ja to bym podlubal w 626, co by zrobic takiego cichociemnego, ale trza miec worek pieniedzy :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sebekle » 22 kwi 2016, 18:26

a fs-det? ciężko pewnie będzie o taki silnik w sumie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2016, 20:18

Jak Swap to na 2,5L V6 ale i tak jeśli buda nie jest w idealnym stanie to nie włożył bym złotówki, chyba że ktoś ma świra na punkcie modelu wtedy robi budę na zicher potem swap i ma z tego fun.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PanKamil897 » 22 kwi 2016, 20:36

Nie przywiązuje się aut ale podoba mi się ta mazda bo jak na 115 koni jest bardzo zrywna. Bez problemu 140 koniaki bierze <serduszka>
Myślałem że tanim kosztem za te 5k by coś się ugrało, bo coś lepszego co by mnie interesowało to musiałbym dać z 15k za np. audi a6 c5, a jakby znaleźć wersję z biturbo to już w ogóle :]
ale też nie widzę jakiegoś dużego skoku jeśli chodzi o wygląd czy wyposażenie, środek itp

Do tej bym sobie kupił jakiś praktyczny podłokietnik w kolorze tego "drewna" co mam obudowane radio i klime, przyciemnił szyby, wymienił zegary na coś z tego wieku itp. Tylko właśnie nie wiem czy opłaca się inwestować w 20 letnie auto <nie>

Mazda 6 I ciekawa ale tył mi się nie kompletnie nie podoba, o światłach nie wspominając.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2016, 23:32 przez PanKamil897, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 14:06
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 115km

Postprzez ZdzichuZ » 22 kwi 2016, 21:19

626 GF to nie MX-5, nigdy nie będzie niczym więcej niż autem służącym do przemieszczania się z punktu A do B. Nie opłaca się inwestować w to auto nic więcej poza utrzymywaniem w dobrym stanie technicznym. Te 5 tysięcy na serio lepiej odłożyć i kupić mocniejsze auto, albo wpłacić na lokatę ;P Lub zainwestować w siebie. 115 KM w GF faktycznie jest dość zrywne, ale wiele zależy od reakcji kierowcy :]
ZdzichuZ
 

Postprzez mark.87 » 23 kwi 2016, 16:40

Kolego chcesz cos mocniejszego to swap albo zmien, z doswiadczenia wiem ze nie warto inwestowac duzej kasy jesli rdza bierze juz, sa 2 sposoby na wiecej mocy
1, zmien na mocniejsze np bmw 325,328,525czy 528i 193KM, jechalem taka 325i poprostu <diabełek> a po przesiadce na mazde mialem wrazenie jakbym jechal z hamulcem
2, zrob jak ja i Brat-kup opla corse 1,4i wyzuc silnik i wpakuj 2,0i 115Km z vectry czy calibry z krotka skrzynia i masz malego potwora- mina wyprzedzanych kierowcow lepszych fur bezcenna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Dominator » 23 kwi 2016, 21:58

Ja bym widzial gf z kl-em, jeszcze nikt nie zmodzil tak na forum. Masz pare tysi w planach wiec dzialaj. Gf jest stosunkowo lekka. 160konikow juz zrobi dobrego zapitalacza, ale do tego lepsze hamulce i zawias bo bedzie niezbyt bezpiecznie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PanKamil897 » 24 kwi 2016, 16:10

@mark.87

Świetny pomysł z tym silnikiem większym do corsy, ale ja lubię mieć ładny samochód. Mógłbyś mi powiedzieć coś więcej na temat osiągów takiego autka z 115 silnikiem? Ile mógłby kosztować taki zabieg?

A co do tej bmw co pisałeś, mówiłeś o 325i z 193 koniami? Bo seria 5 e39 ma tam ciekawe silniki 170 i 190 koni. 150 koni widziałem na autocentrum że gorzej się zbiera od mojej mazdy 115 koni.
Taką e39 193 konie znalazłbym do 10k? Czy może lepiej e46?
Ostatnio edytowano 24 kwi 2016, 16:23 przez PanKamil897, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 14:06
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 115km

Postprzez Dominator » 24 kwi 2016, 16:19

Czyli misterny plan [tiiit], nie bedzie 160konnej gf, wiedzialem :P
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez DamianoV6 » 24 kwi 2016, 16:55

Eee to jest forum Mazdy a nie jakiś viesvagenow z DE.. :D
Mazda zawsze będzie lepsza :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez mark.87 » 24 kwi 2016, 17:27

Ja jechałem 325i 193KM i jak dla mnie szatan. E39 jest duże i ciężkie i 150KM to za mało dlatego 626 ma lepszy sprint, ale taka 193 czy 230 to już ładnie jedzie. Co do cen to popatrz na allegro sobie ile chodzą e46 czy e39.
Co do swapu corsy to koszty nie znam bo wszystko robiliśmy sami sobie, koszt silnika z wiązka to Max 1000zł plus inne rzeczy to Max 2tyś na tip top.
Co do osiągów takiej corsy- 626 czy calibra 150KM niema szans,licznik zamykasz w kilka chwil.
A co do tematu to najlepszym wyjściem widzę swap na v6 albo kup coś mocniejszego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez PeKa » 25 kwi 2016, 08:04

Dominator napisał(a):Ja bym widzial gf z kl-em, jeszcze nikt nie zmodzil tak na forum. Masz pare tysi w planach wiec dzialaj. Gf jest stosunkowo lekka. 160konikow juz zrobi dobrego zapitalacza, ale do tego lepsze hamulce i zawias bo bedzie niezbyt bezpiecznie.

Tylko gdzie tu sens pakowania worka pieniędzy w auto, którego rozkład blacharski jest szybszy, niż najbardziej biodegradowalnej reklamówki? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 25 kwi 2016, 08:28

PeKa napisał(a):Tylko gdzie tu sens pakowania worka pieniędzy w auto, którego rozkład blacharski jest szybszy, niż najbardziej biodegradowalnej reklamówki? ;)


Dokładnie :)
Lepiej te 5kpln zainwestować w jakiegoś Bandita albo inną sześćsetkę i poczuć prawdziwe 3,5s do setki :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6