Mazda 626 GF 136KM 2000r gaśnie przy zimnym silniku

Postprzez rafal2626 » 10 paź 2015, 13:29

Witam
Na wstępie przepraszam jeśli coś zrobię nie tak :) jestem tu nowy ( na mechanice też średnio się znam) i potrzebuję pomocy.
Szukałem identycznego problemu ale te co znalazłem nie są idealnym odzwierciedleniem mojego.
Do rzeczy:
Moja mazda zasilana jest benzyną i gazem problem pojawia się przy całkowitym ostygnięciu silnika (na ogół po nocy) . Kiedy zapalę samochód auto jest na ssaniu i po przejechaniu nawet paru metrów wciskając sprzęgło auto gaśnie (za którymś razem dopiero zapala ponownie). Jeśli poczekam aż auto na "luzie" się rozgrzeje problemu nie ma w takim stopniu (opisze dalej).
Po rozgrzaniu silnika obroty falują a konkretnie utrzymują się na stałym poziomie delikatnie drgając by co jakiś czas zejść prawie do zera i wystrzelić do ok 1500. Czasami te wahania są mniejsze i objawiają się jedynie tzn "czknięciem". Ostatnio zdarza się,że nawet po rozgrzaniu silnika potrafi zgasnąć.
Nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego ale zaobserwowałem dość sporo większe zużycie gazu (wcześniej do 10l , teraz ok 12-13)
Problemy z falowaniem obrotów na gazie i na benzynie ( może na benzynie troszkę mniej)

Co wymieniłem ostatnio i co było sprawdzane :
przewody WN
świece
czyszczona przepustnica
filtry gazu fazy lotnej i ciekłej
sprawdzona kompresja silnika i zawory
silniczek krokowy ( delikatnie pomogło albo już sam siebie oszukuje)

z góry dziękuję za pomoc
rafal2626
 

Postprzez Dave » 14 paź 2015, 17:44

A przepływomierz w jakim jest stanie? Warto sprawdzić też szczelność dolotu powietrza.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Marko91 » 20 paź 2015, 21:26

Poczytaj o problemach z uszczelką kolektora, temat też był często poruszany i sam takiego problemu nie miałem ale z tego co kojarzę to właśnie uszczelka powodowała takie objawy :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez rafal2626 » 22 paź 2015, 10:03

we wtorek jadę na wymmianę uszczelki pod kolektorem ssącym .
Nie wiem jak sprawdzić przepływomierz.
Teoretycznie w dolocie powietrza wszystko gra, mam nadzieje,że to ta uszczelka.
rafal2626
 

Postprzez grzech_z » 23 paź 2015, 10:00

rafal2626 napisał(a):we wtorek jadę na wymmianę uszczelki pod kolektorem ssącym .


Sprawdzałeś czy w istocie owa uszczelka przepuszcza?
Przepływomierz myłeś kiedykolwiek?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez rafal2626 » 29 gru 2015, 10:40

witam ponownie
udało się wszystko usunąć.
Powodem nie był ani silniczek krokowy, ani uszczelka pod kolektorem ssącym jak również nie przepływomierz.

Jeśli chodzi o falowanie obrotów było to jakieś zwarcie ( gdzieś przy czujniku położenia wału)
Za gaśnięcie odpowiedzialne były zawory a raczej brak regulacji przeze mnie.

dzieki za próbę pomocy.
rafal2626
 

Postprzez grzech_z » 29 gru 2015, 21:36

rafal2626 napisał(a):witam ponownie
Za gaśnięcie odpowiedzialne były zawory a raczej brak regulacji przeze mnie.
dzieki za próbę pomocy.


Dzięki za info. Mało kto je reguluje bo to nie jedyna przyczyna i każdy próbuje we własnym zakresie ogarnąć temat. Z regulacją to trzeba raczej do mechanika, a o zaufanego i dobrego to dziś trudno:(
Trzeba by się chyba wybrać ;)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6