Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

Postprzez poldek1 » 26 wrz 2015, 19:20

Witam
Jestem posiadaczem Mazdy 626 1.8 z LPG, na zimnym silniku samochód zachowuje się poprawnie, ale po przejechaniu ok. 5km samochód zaczyna się dławić, od 2-3tys obr. samochód ma poważne dławienia, odblokowuję się po 3 tyś i maksymalnym wciśnietym gazie. Wciśniecie sprzegła lub jazda na luzie kończy się poważnym falowaniem obrotów czasem wyłączeniem silnika.
Wymieniałem kable, świece, przepływomierz.
Dodam, że tak samo zachowuję się na benzynie i na gazie.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:10
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 97r LPG

PostTen post został usunięty przez motylek322 26 wrz 2015, 20:37.
Powód: błąd

Postprzez adrinek » 13 paź 2015, 15:14

U mnie falowanie obrotów powodował zablokowany zawór EGR. Przeczyść lub zatkaj kawałkiem puszki od piwa i powinno pomóc <lol> . Gdzieś chyba był nawet tutorial na forum <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (1/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Postprzez Dave » 14 paź 2015, 17:35

adrinek
A wypięcie kostki z EGR coś da? Pewnie wszystko zależy od pozycji klapki.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez sebekle » 15 paź 2015, 18:47

ja mam chyba 20 groszy między kolektorem a rurką od EGR
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez motylek322 » 15 paź 2015, 19:45

Często jest proponowane zaślepienie EGR-u a ja się pytam jaki będzie wynik przy badaniu technicznym. Zaślepiał ktoś i przeszedł przegląd tak normalnie bez "wspomagania" :) działań diagnosty ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez sebekle » 15 paź 2015, 20:38

są diagności, których trzeba wspomagać żeby jednak zerknęli i powiedzieli czy coś jest nie tak. 7 lat jeżdżę ze swoimi samochodami na przeglądy i raz tylko patyka w rurę wkładali, powiedzieli że jest za dużo HC i należy się układowi zapłonowemu przyjrzeć i tyle
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 16 paź 2015, 08:27

motylek322 napisał(a):Zaślepiał ktoś i przeszedł przegląd tak normalnie bez "wspomagania" :) działań diagnosty ?


W życiu nie badali mi spalin :) Zresztą zawsze można podjechać do stacji obok – nasrane tych stacji teraz jak psich kup zimą :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 16 paź 2015, 11:00

Osobiście uważam, że to błąd unikać stacji diagnostycznych które rzetelnie podchodzą do sprawy. Raz pominą spaliny innym razem przegapią hamulce. Może nie zabrzmi to popularnie ale tu chodzi o nasze bezpieczeństwo. Od lat jeżdżę na stację, która przetrzepie samochód ile się da. Spaliny sprawdzają zawsze i np. dzięki temu kiedyś dowiedziałem się, że mam źle ustawiony gaz. Nie wszystko kierowca jest w stanie zauważyć / wyczuć samemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 16 paź 2015, 15:47

motylek322 napisał(a):Może nie zabrzmi to popularnie ale tu chodzi o nasze bezpieczeństwo.


O ile chodzi o bezpieczeństwo to zgadzam się w całej rozciągłości. Jednakowoż badanie spalin to kwestia dyskusyjna. Nad elementami wpływającymi na bezpieczeństwo masz kontrolę, ale na skład chemiczny spalin już niekoniecznie.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marko91 » 20 paź 2015, 21:23

adrinek napisał(a):U mnie falowanie obrotów powodował zablokowany zawór EGR. Przeczyść lub zatkaj kawałkiem puszki od piwa i powinno pomóc <lol> . Gdzieś chyba był nawet tutorial na forum <nauka>



Ja zaślepiałem egr i mam co roku badane paliny i zawsze wszystko cacy, jedyne co poradze w kwestii zaślepiania Egr to uważaj z radami takimi jak kolegi wyżej.. jego porada jest tak samo cienka jak i kawałek puszki piwa <glupek2> zaślepisz EGR ową puszka od piwa z rana a wieczorem masz wypaloną dziurę i nawet o tym nie wiesz.. z reszta mało kto o tym wie bo kto zagląda tam po przejechaniu paru km ponownie.. i śmieszy mnie jak ktoś przyjeżdża i chwali się że jego dyszel jest mocniejszy bo zaślepił egr i jak się pytam czy puszką od piwa to robił to mu pokazuje jak wygląda taka zaślepka po 50 km <lol> w benzynie jest tak samo :)

Ja robię zawsze to tak że wycinam flexem przykładając uszczelkę do blaszki z inposta ( nie wiem czy ktoś kojarzy :D ) więc radze wziąć porządną blachę i wyciąć <spoko> po roku tylko czarny ślad na blaszcze, bez dziury :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez sebekle » 20 paź 2015, 21:51

20 groszy to nie puszka po piwie :D
ale chyba sobie jutro dotoczę taki koreczek na 5mm gruby z jakiegoś wałeczka ze stali NC. bo tam dalej ciężko z dojściem
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6