Witam po kilku dobrych latach przerwy wróciłem na forum, bo znowu moje serduszko podpowiedziało aby wrócić do "madzi" tylko teraz do trochę młodszej i chyba ładniejszej
Powiem w skrócie o co chodzi :
Zakupiłem madzie 97' 2,0 115, lecz z rana znikała w kłębach dymu... miałem wymienić uszczelniacze, ale po przeczytaniu dziesiątek postów na temat samej wymiany uszczelniaczy, postanowiłem cały silnik wymienić, więc zakupiłem cała GF po lifcie z 136 HPekiem, po strzale w , silnikk chodził jak pszczółka i nie kopcił nawet na odcięciu. Po przekładce do innej budy, powstał problem z nierówną pracą silnika oraz nie przepalaniem mieszanki ( w garażu nie da się wysiedzieć bo najpierw szczypie w oczy później dusi ) podczas jazy wkręca się z problemami do max 2/2,5 tys. Mówię co jest dalej : komputer został na razie od 115, bo po przekładce z 136 całej kolumny z stacyjką wraz z pierścionkiem immo, immo na kolumnie, kluczykiem oraz komputerem w nogach pasażera auto nie odpala... z tego co wyczytałem to jest komplet do przekładki i też tak mi majster przez telefon powiedział. Wsadziłem z powrotem całe immo ze 115 i auto odpala, ale silnika pracuje jak wyżej opisałem. W tej 136 znalazłem puszkę key less czy jakoś tak, udało mi się wyczytać, ze jest to od pilota ( ma te różne certyfikaty wypisane dla różnych krajów i jest min. ta niemiecka glapa ) W swojej 115 zadnej takiej puszki oraz żadnej wolnej kostki nie z identyfikowałem .
Moje pytania:
Do równej pracy silnika 136 jest niezbędny komputer od niego czy na 115 tez powinno chodzić ?
Czy w GF przed liftem i po lifcie jest ta sama wiązka?
Ta puszka Key Less ( czy jakos tak ) jest wymagana do przekładki immo? Czy ona może mieć wpływ na odcinkę immo?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, bo troszkę ta sytuacja zgasiła mój zapał do tego swapa, tym bardziej ze samodzielnie się męczyłem z przekładką silnika.
Pozdrawiam.
Przekładka silnika FS 115 KM na 136 KM SWAP
Strona 1 z 1
wasylSDZ napisał(a):Po przekładce do innej budy, powstał problem z nierówną pracą silnika
Czy przełożyłeś całość wraz z przepustnicą i czy dolot dostał nową uszczelkę i jest na pewno szczelny?
Pytam bo robiłem swapa z 90KM na właśnie 136 i przez tydzień jeździłem na starym ECU. W zasadzie autko od razu po przekładce chodziło wzorowo. Zatem w ECU nie dopatrywał bym się problemu.
Key Less unit to od centralnego – bez znaczenia.
Witam
Dziękuje za szybką i pierwszą odpowiedź
Silnik przełożyłem cały kompletny, tak jak siedział w poprzedniej budzie zmieniłem jedynie sprzęgło, ale to chyba też nie miało by za bardzo znaczenia. Kurcze, to mnie trochę zmartwiłeś z jednej strony tym ECU :/. Czujniki wszystkie są te same? bo jaka zauważyłem różnicę to w skrzyni jest inny czujnik wstecznego (inna kostka) i jego jeszcze nie przekładałem. Sprawdzenie rozrządu jest możliwe po oględzinach samych wałków? są tam jakieś znaki? pytanie trochę laickie , ale poprzednio miałem fiata stilo 1,6 i tam nie ma znaków na wałkach
Dziękuje za szybką i pierwszą odpowiedź
Silnik przełożyłem cały kompletny, tak jak siedział w poprzedniej budzie zmieniłem jedynie sprzęgło, ale to chyba też nie miało by za bardzo znaczenia. Kurcze, to mnie trochę zmartwiłeś z jednej strony tym ECU :/. Czujniki wszystkie są te same? bo jaka zauważyłem różnicę to w skrzyni jest inny czujnik wstecznego (inna kostka) i jego jeszcze nie przekładałem. Sprawdzenie rozrządu jest możliwe po oględzinach samych wałków? są tam jakieś znaki? pytanie trochę laickie , ale poprzednio miałem fiata stilo 1,6 i tam nie ma znaków na wałkach
wasylSDZ napisał(a):Witam
Kurcze, to mnie trochę zmartwiłeś z jednej strony tym ECU :/.|
Dziwi mnie trochę, że po przełożeniu ECU, immo, stacyjki auto Ci nie odpala. Wiesz co – trzeba by dopytać "mondrzejszych" czy, aby fakt przekładki z polifta nie bruździ. Ja swapowałem przedlifta z przedliftem i nie miałem problemów. Może do Romana się odezwij.
Zapakowałeś silnik który trochę się różni od poprzednika i są problemy. Też tak miałem niestety.
W 136 HP masz inne wałki, kolektor ssący i przez tą różnice nie będzie poprawnej pracy silnika.
ECU od polifta nie podejdzie bo jest różnica w układzie pinów i delikatna w wiązce, więc jeśli wrzuciłeś 136 HP do przedlifta musisz szukać KIT-u startowego, tzn. ECU dedykowany pod 136HP ale też od przedlifta plus moduł IMMO, kluczyk, stacyjka i zamki, drzwi, klapa.
Jeśli chcesz pozostać przy ECU z polifta musisz prócz tego co wymieniłem powyżej przerobić wiązkę ale łatwiej będzie chyba przerzucić całą i będziesz miał zegary w gratisie za ciężką pracę do polifta w przedlifcie.
W 136 HP masz inne wałki, kolektor ssący i przez tą różnice nie będzie poprawnej pracy silnika.
ECU od polifta nie podejdzie bo jest różnica w układzie pinów i delikatna w wiązce, więc jeśli wrzuciłeś 136 HP do przedlifta musisz szukać KIT-u startowego, tzn. ECU dedykowany pod 136HP ale też od przedlifta plus moduł IMMO, kluczyk, stacyjka i zamki, drzwi, klapa.
Jeśli chcesz pozostać przy ECU z polifta musisz prócz tego co wymieniłem powyżej przerobić wiązkę ale łatwiej będzie chyba przerzucić całą i będziesz miał zegary w gratisie za ciężką pracę do polifta w przedlifcie.
... "kopara" mi opadła ... tak to jest, jak człowiek trochę poczyta postów podobnych i myśli, że wszystkie rozumy pozjadał i robi czyli kolego *White*, mam rozumieć, że nie będzie w ogóle chodziło mi dobrze auto na ecu z 115? Bo jak na razie chodzi na centralce STAG-4 plus na ustawieniach z 136 i trochę przebiera na lpg na benie trochę lepiej co do spalania nie wiem nic jeszce bo dopiero dziś zatankowałem full.
Przedliftowe wychodziły z 136? jak tak to może wiesz jakie miały oznaczenia? jak tego szukać i gdzie ? a ty co zrobiłeś, że twoja madzia chodzi? ile +/– może kosztować taki zestaw lub sam ECU i jakiś z lapkiem? bo wiązki się nie podejmę bo coś czuje, że przerośnie mnie to...
Co do nie równej pracy okazał się przestawiony rozrząd (sporo), w skrócie... silnik został z zawiechą buda do góry i mały błąd i kasta spadła na silnik robiąc dwie małe dziurki w pokrywie klawiatury i te dwa opiłki wystarczyły na poszarpanie połowy paska i przestawienie... ale juz jest ok , a tak się bałem tego rozrządu
Przedliftowe wychodziły z 136? jak tak to może wiesz jakie miały oznaczenia? jak tego szukać i gdzie ? a ty co zrobiłeś, że twoja madzia chodzi? ile +/– może kosztować taki zestaw lub sam ECU i jakiś z lapkiem? bo wiązki się nie podejmę bo coś czuje, że przerośnie mnie to...
Co do nie równej pracy okazał się przestawiony rozrząd (sporo), w skrócie... silnik został z zawiechą buda do góry i mały błąd i kasta spadła na silnik robiąc dwie małe dziurki w pokrywie klawiatury i te dwa opiłki wystarczyły na poszarpanie połowy paska i przestawienie... ale juz jest ok , a tak się bałem tego rozrządu
Właśnie napisałem spory post z info co i jak, chcąc go wysłać dostałem info że muszę się zalogować ponownie i wszystko poszło w wiec sorry ale nie będę rzeźbił kolejny raz tego samego bo ?
Właśnie bo co? strona ma ograniczenia czasowe czy co ? nie rozumiem tego.
Jeśli masz pytania dzwoń 791-791-600 jak mogę i wiem to pomogę, nie ma najmniejszego problemu a post napisze innym razem bo mnie ten chwyt zirytował totalnie
Właśnie bo co? strona ma ograniczenia czasowe czy co ? nie rozumiem tego.
Jeśli masz pytania dzwoń 791-791-600 jak mogę i wiem to pomogę, nie ma najmniejszego problemu a post napisze innym razem bo mnie ten chwyt zirytował totalnie
nie raz z tym miałem problem teraz się cieszę, ale w tedy chciało mi się ... szkoda tylko bo się może "potomnym" przydało ok, to zadzwonię jutro do Ciebie bo dziś dosyć, że niedziela to jeszcze wieczór to do usłyszenia. Tematu jeszcze nie zamykam, bo dam znać co i jak wyszło...
mam mazde 626 136 KM po lifcie i mam zamiar przełozyc silnik na mniejszy 116 KM wie ktos czy z wiekszego namniejszy bedzie problem albo czy ktos ma silnik 136 KM domazdy 626 benzyna
-
dizel176
dizel176 napisał(a):mam mazde 626 136 KM po lifcie i mam zamiar przełozyc silnik na mniejszy 116 KM wie ktos czy z wiekszego namniejszy bedzie problem albo czy ktos ma silnik 136 KM domazdy 626 benzyna
Trochę bez sensu, szukaj takiego samego. Pasują wszystkie zamiennie. Ja przekładałem z 1.8 na 2.0 właśnie 136km. Jak założysz mniejszy to będziesz raczej musiał również zmienić ECU i immo i zabawa z kluczykami.
Artu napisał(a):grzech_z – napiszesz w skrócie jak w Twoim wypadku wyglądała przekładka silnika?
Ja Ci wiele nie napiszę bo przekładał mechanik Zakupiony w Hen-carze – przywieziony przez nich. Zawiozłem do mechanika, ten przełożył tylko silnik. Przy okazji sprzęgło. Tydzień jeździłem jeszcze ze starym ECU, po czym sam przełożyłem ecu, immo i stacyjkę – no i to tyle. Do dziś madzia jeździ.
szerokości
grzech
grzech
Artu napisał(a):A przerzucałeś sam silnik czy z osprzętem (przepustnica, kolektory, itp)? I czy po zmianie komputera odczułeś różnicę w mocy silnika?
Dostałem w cenie komplet z przepustnicą kolektorem dolotowym i wylotowym. Przepustnica jest inna w 1.8. Nie odczułem różnicy z kilku powodów. Mało jeździłem – więcej żona;) Silnik przed swapem dziwnie chodził a po swapie jeździłem delikatnie do przekładki ECU – tak radził mechanik.
szerokości
grzech
grzech
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6