Przekładka silnika FS 115 KM na 136 KM SWAP

Postprzez wasylSDZ » 21 paź 2014, 09:07

Witam po kilku dobrych latach przerwy <diabełek> wróciłem na forum, bo znowu moje serduszko podpowiedziało aby wrócić do "madzi" <serduszka> tylko teraz do trochę młodszej i chyba ładniejszej <faja>
Powiem w skrócie o co chodzi :
Zakupiłem madzie 97' 2,0 115, lecz z rana znikała w kłębach dymu... miałem wymienić uszczelniacze, ale po przeczytaniu dziesiątek postów na temat samej wymiany uszczelniaczy, postanowiłem cały silnik wymienić, więc zakupiłem cała GF po lifcie z 136 HPekiem, po strzale w <dupa>, silnikk chodził jak pszczółka i nie kopcił nawet na odcięciu. Po przekładce do innej budy, powstał problem z nierówną pracą silnika oraz nie przepalaniem mieszanki ( w garażu nie da się wysiedzieć bo najpierw szczypie w oczy później dusi :( ) podczas jazy wkręca się z problemami do max 2/2,5 tys. Mówię co jest dalej : komputer został na razie od 115, bo po przekładce z 136 całej kolumny z stacyjką wraz z pierścionkiem immo, immo na kolumnie, kluczykiem oraz komputerem w nogach pasażera auto nie odpala... z tego co wyczytałem to jest komplet do przekładki i też tak mi majster przez telefon powiedział. Wsadziłem z powrotem całe immo ze 115 i auto odpala, ale silnika pracuje jak wyżej opisałem. W tej 136 znalazłem puszkę key less czy jakoś tak, udało mi się wyczytać, ze jest to od pilota ( ma te różne certyfikaty wypisane dla różnych krajów i jest min. ta niemiecka glapa ) W swojej 115 zadnej takiej puszki oraz żadnej wolnej kostki nie z identyfikowałem .
Moje pytania:
Do równej pracy silnika 136 jest niezbędny komputer od niego czy na 115 tez powinno chodzić ?
Czy w GF przed liftem i po lifcie jest ta sama wiązka?
Ta puszka Key Less ( czy jakos tak ) jest wymagana do przekładki immo? Czy ona może mieć wpływ na odcinkę immo?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, bo troszkę ta sytuacja zgasiła mój zapał do tego swapa, tym bardziej ze samodzielnie się męczyłem z przekładką silnika.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez grzech_z » 21 paź 2014, 16:07

wasylSDZ napisał(a):Po przekładce do innej budy, powstał problem z nierówną pracą silnika


Czy przełożyłeś całość wraz z przepustnicą i czy dolot dostał nową uszczelkę i jest na pewno szczelny?
Pytam bo robiłem swapa z 90KM na właśnie 136 i przez tydzień jeździłem na starym ECU. W zasadzie autko od razu po przekładce chodziło wzorowo. Zatem w ECU nie dopatrywał bym się problemu.
Key Less unit to od centralnego – bez znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez wasylSDZ » 21 paź 2014, 17:20

Witam
Dziękuje za szybką i pierwszą odpowiedź :)
Silnik przełożyłem cały kompletny, tak jak siedział w poprzedniej budzie zmieniłem jedynie sprzęgło, ale to chyba też nie miało by za bardzo znaczenia. Kurcze, to mnie trochę zmartwiłeś z jednej strony tym ECU :/. Czujniki wszystkie są te same? bo jaka zauważyłem różnicę to w skrzyni jest inny czujnik wstecznego (inna kostka) i jego jeszcze nie przekładałem. Sprawdzenie rozrządu jest możliwe po oględzinach samych wałków? są tam jakieś znaki? pytanie trochę laickie <czarodziej> , ale poprzednio miałem fiata stilo 1,6 i tam nie ma znaków na wałkach :|
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez grzech_z » 22 paź 2014, 08:10

wasylSDZ napisał(a):Witam
Kurcze, to mnie trochę zmartwiłeś z jednej strony tym ECU :/.|


Dziwi mnie trochę, że po przełożeniu ECU, immo, stacyjki auto Ci nie odpala. Wiesz co – trzeba by dopytać "mondrzejszych" czy, aby fakt przekładki z polifta nie bruździ. Ja swapowałem przedlifta z przedliftem i nie miałem problemów. Może do Romana się odezwij.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez *White* » 25 paź 2014, 19:52

Zapakowałeś silnik który trochę się różni od poprzednika i są problemy. Też tak miałem niestety.
W 136 HP masz inne wałki, kolektor ssący i przez tą różnice nie będzie poprawnej pracy silnika.
ECU od polifta nie podejdzie bo jest różnica w układzie pinów i delikatna w wiązce, więc jeśli wrzuciłeś 136 HP do przedlifta musisz szukać KIT-u startowego, tzn. ECU dedykowany pod 136HP ale też od przedlifta plus moduł IMMO, kluczyk, stacyjka i zamki, drzwi, klapa.
Jeśli chcesz pozostać przy ECU z polifta musisz prócz tego co wymieniłem powyżej przerobić wiązkę ale łatwiej będzie chyba przerzucić całą i będziesz miał zegary w gratisie za ciężką pracę do polifta w przedlifcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez wasylSDZ » 25 paź 2014, 23:55

:| :| :| ... "kopara" mi opadła ... :| :| :| tak to jest, jak człowiek trochę poczyta postów podobnych i myśli, że wszystkie rozumy pozjadał i robi <rotfl> czyli kolego *White*, mam rozumieć, że nie będzie w ogóle chodziło mi dobrze auto na ecu z 115? Bo jak na razie chodzi na centralce STAG-4 plus na ustawieniach z 136 i trochę przebiera na lpg na benie trochę lepiej co do spalania nie wiem nic jeszce bo dopiero dziś zatankowałem full.
Przedliftowe wychodziły z 136? jak tak to może wiesz jakie miały oznaczenia? jak tego szukać i gdzie ? :P a ty co zrobiłeś, że twoja madzia chodzi? ;P ile +/– może kosztować taki zestaw lub sam ECU i jakiś <czarodziej> z lapkiem? bo wiązki się nie podejmę bo coś czuje, że przerośnie mnie to...

Co do nie równej pracy okazał się przestawiony rozrząd (sporo), w skrócie... silnik został z zawiechą buda do góry i mały błąd i kasta spadła na silnik robiąc dwie małe dziurki w pokrywie klawiatury i te dwa opiłki wystarczyły na poszarpanie połowy paska i przestawienie... ale juz jest ok <jupi> , a tak się bałem tego rozrządu ;P
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez *White* » 26 paź 2014, 02:44

Właśnie napisałem spory post z info co i jak, chcąc go wysłać dostałem info że muszę się zalogować ponownie i wszystko poszło w <dupa> wiec sorry ale nie będę rzeźbił kolejny raz tego samego bo ?
Właśnie bo co? strona ma ograniczenia czasowe czy co ? nie rozumiem tego.
Jeśli masz pytania dzwoń 791-791-600 jak mogę i wiem to pomogę, nie ma najmniejszego problemu a post napisze innym razem bo mnie ten chwyt zirytował totalnie <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez wasylSDZ » 26 paź 2014, 21:44

nie raz z tym miałem problem <rotfl> teraz się cieszę, ale w tedy chciało mi się <płacze> ... szkoda tylko bo się może "potomnym" przydało :) ok, to zadzwonię jutro do Ciebie bo dziś dosyć, że niedziela to jeszcze wieczór :) to do usłyszenia. Tematu jeszcze nie zamykam, bo dam znać co i jak wyszło...
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez tadziol » 11 lis 2014, 22:39

A może jeszcze P0340 się przyczepił...?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dizel176 » 2 lut 2015, 19:13

mam mazde 626 136 KM po lifcie i mam zamiar przełozyc silnik na mniejszy 116 KM wie ktos czy z wiekszego namniejszy bedzie problem albo czy ktos ma silnik 136 KM domazdy 626 benzyna
dizel176
 

Postprzez grzech_z » 3 lut 2015, 09:26

dizel176 napisał(a):mam mazde 626 136 KM po lifcie i mam zamiar przełozyc silnik na mniejszy 116 KM wie ktos czy z wiekszego namniejszy bedzie problem albo czy ktos ma silnik 136 KM domazdy 626 benzyna


Trochę bez sensu, szukaj takiego samego. Pasują wszystkie zamiennie. Ja przekładałem z 1.8 na 2.0 właśnie 136km. Jak założysz mniejszy to będziesz raczej musiał również zmienić ECU i immo i zabawa z kluczykami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Artu » 13 lut 2015, 16:17

grzech_z – napiszesz w skrócie jak w Twoim wypadku wyglądała przekładka silnika?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 16 lut 2015, 09:25

Artu napisał(a):grzech_z – napiszesz w skrócie jak w Twoim wypadku wyglądała przekładka silnika?


Ja Ci wiele nie napiszę bo przekładał mechanik :) Zakupiony w Hen-carze – przywieziony przez nich. Zawiozłem do mechanika, ten przełożył tylko silnik. Przy okazji sprzęgło. Tydzień jeździłem jeszcze ze starym ECU, po czym sam przełożyłem ecu, immo i stacyjkę – no i to tyle. Do dziś madzia jeździ.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Artu » 23 lut 2015, 17:20

A przerzucałeś sam silnik czy z osprzętem (przepustnica, kolektory, itp)? I czy po zmianie komputera odczułeś różnicę w mocy silnika?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 24 lut 2015, 09:12

Artu napisał(a):A przerzucałeś sam silnik czy z osprzętem (przepustnica, kolektory, itp)? I czy po zmianie komputera odczułeś różnicę w mocy silnika?


Dostałem w cenie komplet z przepustnicą kolektorem dolotowym i wylotowym. Przepustnica jest inna w 1.8. Nie odczułem różnicy z kilku powodów. Mało jeździłem – więcej żona;) Silnik przed swapem dziwnie chodził a po swapie jeździłem delikatnie do przekładki ECU – tak radził mechanik.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6