Gwizd z silnika prawdopodobnie łożyska alternatora
Strona 1 z 1
Moja mazda ostatnimi czasy zaczęła głośniej gwizdać niż zwykle. Generalnie podobno mazdy tak mają ale mimo wszystko mam zamiar wymienić łożyska alternatora przed wyjazdem wakacyjnym. I tu pojawia się problem gdyż pytając w dwóch sklepach z częściami nie potrafili wskazać ani dobrać odpowiednich łożysk. Czy mógłby ktoś podać typ, symbol, wymiar itp. łożysk do alternatora? Czy może ktoś przerabiał ten temat i może nie warto bawić się w wymianę łożysk tylko może kupić używany alternator ?
darkaman napisał(a):Moja mazda ostatnimi czasy zaczęła głośniej gwizdać niż zwykle. Generalnie podobno mazdy tak mają ale mimo wszystko mam zamiar wymienić łożyska alternatora przed wyjazdem wakacyjnym. I tu pojawia się problem gdyż pytając w dwóch sklepach z częściami nie potrafili wskazać ani dobrać odpowiednich łożysk. Czy mógłby ktoś podać typ, symbol, wymiar itp. łożysk do alternatora? Czy może ktoś przerabiał ten temat i może nie warto bawić się w wymianę łożysk tylko może kupić używany alternator ?
Też mam taki fajny gwizd i mi się podoba, bo zaczyna gwizdać od 4k obrotów i w miarę ich zwiększania, też się zwiększa.
U Ciebie też jest zależny od obrotów?
szerokości
grzech
grzech
U mnie ten "fajny gwizd" pojawia się już w granicach 2k a wcześniej faktycznie pojawiał się wyżej. Na pewno zależy od zwiększania się obrotów. Teraz niestety trochę zaczął mi przeszkadzać a poza tym to nie wiem czy w drodze nie rozwali mi się alternator. Ponadto zauważyłem, że bardziej gwiżdże kiedy temperatura powietrza jest taka jak teraz więc podejrzewam, że jest to też kwestia smarowania choć to tylko moje przypuszczenia bo na mechanice to średnio się znam. Ostatnio był robiony rozrząd i przy okazji zmieniony został pasek alternatora i zauważyłem, że do momentu kiedy nie był wystarczający naciągnięty to ten gwizd był zdecydowanie słabszy.
darkaman napisał(a):U mnie ten "fajny gwizd" pojawia się już w granicach 2k a wcześniej faktycznie pojawiał się wyżej.
To ja poczekam:)
W każdym razie jak by co to łożyska do motocykla kupowałem w tge.com.pl – 3x taniej niż ASO a kulki to kulki:) Tylko rozmiar musisz podać.
szerokości
grzech
grzech
Panowie... A sprawdzaliście czy owy gwizd jest także słyszalny podczas wrzucenia luzu?
Tzn. Jedziemy ze stała prędkością i świszczy i wtedy wrzucamy luz
Bo ja mam świszczenie ale tylko przy jeździe na biegu po wrzuceniu na luz słychać tylko szum opon
Wychodzi na to że to skrzynia po mojemu 
Tzn. Jedziemy ze stała prędkością i świszczy i wtedy wrzucamy luz
Bo ja mam świszczenie ale tylko przy jeździe na biegu po wrzuceniu na luz słychać tylko szum opon
Marko91 napisał(a):Panowie... A sprawdzaliście czy owy gwizd jest także słyszalny podczas wrzucenia luzu?
Tzn. Jedziemy ze stała prędkością i świszczy i wtedy wrzucamy luz
Bo ja mam świszczenie ale tylko przy jeździe na biegu po wrzuceniu na luz słychać tylko szum oponWychodzi na to że to skrzynia po mojemu
Piwa mu dać – bo dobrze prawi
To z innej beczki – znaczy baniaka – czy skrzynię się oliwi jakoś?
szerokości
grzech
grzech
Jeżeli chodzi o skrzynię manualną, to jak najbardziej się oliwi – wymiana oleju w skrzyni co 100 tys. km (nie wiem, czy nie ma też interwału czasowego czyli albo 100 tys. km albo x lat). Ja zmieniłem przy 104 tys. km i skrzynia chodzi o wiele lepiej i znacznie mniej gwiżdże. Nie pamiętam jedynie ile wchodzi, ale chyba około 3 litrów.
-
ZdzichuZ
U mnie nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy na luzie bo w każdym przypadku słyszę ten gwizd. Na postoju jak zrobię przegazówkę to też słyszę. Umówiłem się z mechanikiem już wstępnie, żeby popatrzył a w zasadzie posłuchał skąd może dobiegać ten gwizd.
Co do skrzyni biegów to w zasadzie też muszę pomyśleć o wymianie oleju a w workshop manualu jest taki opis: 2,7 L {2.9 US qt 2.4 imp qt}. Wychodzi na to, że wchodzi 2,7 litra
Co do skrzyni biegów to w zasadzie też muszę pomyśleć o wymianie oleju a w workshop manualu jest taki opis: 2,7 L {2.9 US qt 2.4 imp qt}. Wychodzi na to, że wchodzi 2,7 litra
Zrobiłem regenerację alternatora i mazda przestała gwizdać
Teraz słyszę szum opon he he i chyba jeszcze łożyska na wentylatorach, których wcześniej nie słyszałem bo mi zagłuszał gwizd 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6