[626 2.0 136km]Zmiana oleju z 10w40 na 5w40
Strona 1 z 1
Witajcie, po kupnie chciałbym zmienić olej w swojej mazdzie, mechanik proponuje zalanie 5w40 , ale aktualnie Mazda jeździ na półsyntetyku, czy zmiana na pełny syntetyk nie zaszkodzi silnikowi? Dodam, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie kopci, nie dymi, cicho i równo chodzi...
To jak nie dymi nie kopci to nic nie zmienij tylko jeździj bo możez pogorszyć, a po co?
Mówie to z doświadczenia
Jest taka zasada jak nie dymi nie kopci to jeżdzi się na oleju który jest w silniku i tyle. Tylko na pol syntetyku zimą dłużej się rozgrzewa i nie mozna na zimnym wkręcać powyżej 2500 tys. obr. min
przez jakies 15 minut
Jest taka zasada jak nie dymi nie kopci to jeżdzi się na oleju który jest w silniku i tyle. Tylko na pol syntetyku zimą dłużej się rozgrzewa i nie mozna na zimnym wkręcać powyżej 2500 tys. obr. min
Zalecany olej to 5w30 DEXELIA.
Ja przy 190tys. jak kupiłem Madzie zmieniłem z 10w40 ( pół syntetyk ) na 5w30 Dexelia, silnik zdrowy. Teraz 240tys. zalewam 5w40 Valvoline Maxlife ale to tylko z ciekawości i tego że gdzieś usłyszałem że lepszy do większysch przebiegów niż 5w30
cyt."Jest taka zasada jak nie dymi nie kopci to jeżdzi się na oleju który jest w silniku i tyle"
dziwi mnie trochę wypowiedź kolegi..
Jest taka zasada u pana Miecia,mechanika że silnik powyżej 100tys. to już nie może jeździć na syntetyku bo się silnik rozszczelni. Jeśli producent zaleca dany olej to powinno lać się taki olej,tym bardziej przy zdrowym silniku a nie jeździć na takim co jest bo nic się nie dzieje,a że ktoś wlał mineralny to ja też taki wleje. A jak za rok się zadzieje
to wtedy kłopot 
Ja przy 190tys. jak kupiłem Madzie zmieniłem z 10w40 ( pół syntetyk ) na 5w30 Dexelia, silnik zdrowy. Teraz 240tys. zalewam 5w40 Valvoline Maxlife ale to tylko z ciekawości i tego że gdzieś usłyszałem że lepszy do większysch przebiegów niż 5w30
cyt."Jest taka zasada jak nie dymi nie kopci to jeżdzi się na oleju który jest w silniku i tyle"
dziwi mnie trochę wypowiedź kolegi..

Jest taka zasada u pana Miecia,mechanika że silnik powyżej 100tys. to już nie może jeździć na syntetyku bo się silnik rozszczelni. Jeśli producent zaleca dany olej to powinno lać się taki olej,tym bardziej przy zdrowym silniku a nie jeździć na takim co jest bo nic się nie dzieje,a że ktoś wlał mineralny to ja też taki wleje. A jak za rok się zadzieje


cyt."Jest taka zasada jak nie dymi nie kopci to jeżdzi się na oleju który jest w silniku i tyle"
dziwi mnie trochę wypowiedź kolegi..
Nie wiem co cię dziwi, ale chodziło mi o parametry oleju a nie o wymiane lub nie wymiane droki kolego
Ponieważ soporo forumowiczów którzy przeszli z systetyku na poł syntetyk lub jeszcze gorzej na minerał to mieli bardzo duże problemy z dymieniem
!
Dlatego mowie aby jeździć i podczas wymian stosować olej taki jaki byl zalany a nie kombinować i szukać dziury w całym bo moża narobic sobie problemu
dziwi mnie trochę wypowiedź kolegi..

Nie wiem co cię dziwi, ale chodziło mi o parametry oleju a nie o wymiane lub nie wymiane droki kolego
Ponieważ soporo forumowiczów którzy przeszli z systetyku na poł syntetyk lub jeszcze gorzej na minerał to mieli bardzo duże problemy z dymieniem

Dlatego mowie aby jeździć i podczas wymian stosować olej taki jaki byl zalany a nie kombinować i szukać dziury w całym bo moża narobic sobie problemu
shmitd2 napisał(a):.....mechanik proponuje zalanie 5w40 , ale aktualnie Mazda jeździ na półsyntetyku, czy zmiana na pełny syntetyk nie zaszkodzi silnikowi?...
trok napisał(a):...Ponieważ soporo forumowiczów którzy przeszli z systetyku na poł syntetyk lub jeszcze gorzej na minerał to mieli bardzo duże problemy z dymieniem!
Czy przypadkiem założycielowi tematu nie chodzi o odwrotną sytuację niż ty komentujesz ?
No to jak jeździ na połsyntetyku i wszystko jest ok to bym jeździł dalej i nie zmieniał
Tak naprawde to jak nosisz się z zamiarem zmiany auta za rok lub dwa to tylko filtr oleju wymień i jeździj bo zbyt częsta wymiana oleju też nie jest zbyt zdrowa.
Wiesz nie masz pewności czy poprzedni właściciel czegoś nie dolał do silnika i jak teraz wymienisz na syntetyk ten 5w30 to mogą być jaja
Ale nie muszą zrobisz jak będziesz uważał .
Ja wymieniam olej co 30 tyśięcy, a co 15 to tylko filtr oleju. I autko ma już 300 kkm i ani grama oleju nie bierze .
Tak naprawde to jak nosisz się z zamiarem zmiany auta za rok lub dwa to tylko filtr oleju wymień i jeździj bo zbyt częsta wymiana oleju też nie jest zbyt zdrowa.
Wiesz nie masz pewności czy poprzedni właściciel czegoś nie dolał do silnika i jak teraz wymienisz na syntetyk ten 5w30 to mogą być jaja
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ja wymieniam olej co 30 tyśięcy, a co 15 to tylko filtr oleju. I autko ma już 300 kkm i ani grama oleju nie bierze .
trok napisał(a):
....Wiesz nie masz pewności czy poprzedni właściciel czegoś nie dolał do silnika i jak teraz wymienisz na syntetyk ten 5w30 to mogą być jaja.
To właśnie m.in. po to wymienia się olej po zakupie auta bo jeśli dolał to od razu wychodzi i dziękujesz za takie auto i już, a nie jeździsz np. 10 tys. i wychodzą "jaja" bo poprzedni właściciel dolał doktorka

Co do zadanego pytania przez autora tego wątku, śmiało możesz zalać 5w30 jeśli silnik jest zdrowy
Kolego Marko jeżeli już kupil i nie sprawdził przed kupnem, ale wątpię aby ktoś pozwolil sprawdzić i wymieniać olej to po ptakach.
Ja z pewnością nie lał bym oleju syntetycznego do auta które większość swoje żywota jeździło na półsyntetyku, tylko już jeżeli nie miał bym co robić z kasą i nudziło mi się to bym wymienił olej na taki sam jaki jest w aucie
Bo nie masz pewności czy syntetyk go teraz nie rozczelni. A robienie prób wymieniając na syntetyk w wiekowych autach to zabawa osoby której się nudzi i szuka problemu na siłe
Zwłaszcza ze mowisz że nie masz problemu z dymieniem to nie wiem po co kombinujesz.
Ja z pewnością nie lał bym oleju syntetycznego do auta które większość swoje żywota jeździło na półsyntetyku, tylko już jeżeli nie miał bym co robić z kasą i nudziło mi się to bym wymienił olej na taki sam jaki jest w aucie

Bo nie masz pewności czy syntetyk go teraz nie rozczelni. A robienie prób wymieniając na syntetyk w wiekowych autach to zabawa osoby której się nudzi i szuka problemu na siłe
Zwłaszcza ze mowisz że nie masz problemu z dymieniem to nie wiem po co kombinujesz.
Rumcajs napisał(a):trok napisał(a): bo zbyt częsta wymiana oleju też nie jest zbyt zdrowa.
.
Dokladnie, częste mycie..skraca życie. Dlatego ja się kompię raz na miesiąc.

-
rav 75
Witam,
niedawno kupiłem mazdę z silnikiem 2.0 TDVi (DiTD) i ponieważ zbliża się termin wymiany oleju, zastanawiam się na jaki. Autem przejechałem 2 tys. kilometrów i już raz byłem u mechanika bo zaczął kopcić i stracił moc. Zostało to naprawione i było to podobno związane z elektryką (tak mi to, dość enigmatycznie, przedstawił mechanik, który skasował mnie za to 500 zł.) Auto jeździło dotąd na półsyntetyku shell helix 10W40 ale chcę wymienić na 5W40 jakiejś dobrej marki, licząc na cichszą pracę silnika i może trochę większą moc ale nie wiem czy dobrze kombinuję
. Będę wdzięczny za jakieś sugestie 
niedawno kupiłem mazdę z silnikiem 2.0 TDVi (DiTD) i ponieważ zbliża się termin wymiany oleju, zastanawiam się na jaki. Autem przejechałem 2 tys. kilometrów i już raz byłem u mechanika bo zaczął kopcić i stracił moc. Zostało to naprawione i było to podobno związane z elektryką (tak mi to, dość enigmatycznie, przedstawił mechanik, który skasował mnie za to 500 zł.) Auto jeździło dotąd na półsyntetyku shell helix 10W40 ale chcę wymienić na 5W40 jakiejś dobrej marki, licząc na cichszą pracę silnika i może trochę większą moc ale nie wiem czy dobrze kombinuję

- Od: 1 cze 2014, 21:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6