Zachowanie wentylatora 626 GW 1.8

Postprzez PeKa » 18 kwi 2014, 08:39

Koledzy forumowicze, posiadam mazdę krótko, ale zastanawia mnie jedna rzecz. mianowicie, wspomniany w tytule wentylator załącza się bardzo szybko i bardzo często, ale przy jeździe w korku, czyli jeden, dwa i stop. Wczoraj dosłownie po 5 kilometrach od startu stanąłem w takim koreczku i wentylator po kilku ruszeniach w tym korku się załączył i tak już włączał się co ok. minutę, dopóki nie wyjechałem z koreczka i trafiłem na trasę. W normalnej jeździe nie załącza się tak szybko. Temperatura się nie podnosi ani ciut ciut, płyn chłodzący wymieniony przy okazji wymiany wszystkich płynów, odpowietrzony. Tak jest po prostu? Bo i z taka opinią w sieci się spotkałem, że ten model tak ma. Czy może jednak coś jest nie tak? Generalnie lepiej żeby włączał się częściej niż rzadziej, ale skoro temperatura ani drgnie to po co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez sebekle » 18 kwi 2014, 18:21

nie tylko ten model tak ma ale chyba wszystko co jeździ. lać gaz i się nie przejmować
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez PeKa » 18 kwi 2014, 19:16

Foka i Zafira tak szybko nie załączały ;)
Cóż, w takim wypadku muszę się do tego przyzwyczaić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez rav 75 » 18 kwi 2014, 19:24

Silnik pracuje normalnie (na benzynie czy na gazie)? Nie przygasa,gaśnie na wolnych obrotach,podwyższa sobie obroty do poziomu 1100 obr/min? Rozumiem,jazda w korkach (mieszkam w łodzi,lekko nie jest) ale nigdy z taką częstotliwością,chyba że klima...
rav 75
 

Postprzez adidom » 18 kwi 2014, 21:23

U mnie było tak samo. Klimę masz włączoną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez PeKa » 18 kwi 2014, 21:37

Klima off. Co do obrotów, owszem, walczę z falowaniem, ale raczej ku dołowi, sporadycznie potrafi zgasnąć. Nigdy na luzie nie ma więcej niż +/– 800rpm. Będzie także wymieniany alternator w przyszłym tyg., ale to chyba nie ma związku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez adidom » 18 kwi 2014, 22:10

Niech się wypowiedzą mechanicy.
Ja tak miałem przy włączonej klimie. Co do obrotów to u mnie trzymały się na ok 800. Na luzie ok 1000 a po zatrzymaniu się spadały na 800 i tak zostawały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 kwi 2014, 15:04

ja bym obstawiał przytkaną chłodnicę
u mnie muszę dłuuuuuugo czekać aby załączył ( jeden ) co innego przy klimie chodzą oba co jakieś 40-50 sekund
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rav 75 » 19 kwi 2014, 17:59

Piotr Raczkowski napisał(a):ja bym obstawiał przytkaną chłodnicę
u mnie muszę dłuuuuuugo czekać aby załączył

Też mi się wydaje że coś nie tak z chłodzeniem,a żeby się załączył np. po resecie kompa 20 min. na obrotach 2200/min i dopiero. Po świętach sprawdź działanie sondy lambda,może coś z mieszanką,np. uboga.
rav 75
 

Postprzez PeKa » 19 kwi 2014, 20:06

Piotr Raczkowski napisał(a):ja bym obstawiał przytkaną chłodnicę

Hmmm... kilka dni temu był zlany płyn do zera i zalany na nowo, oczywiście odpowietrzony.

rav 75 napisał(a): Po świętach sprawdź działanie sondy lambda,może coś z mieszanką,np. uboga.

Sonda Lambda związana moze być z wiatrakiem?

Zastanawiąjące dla mnie jest to, że na trasie wentylator sie nie załącza, a w korku po chwili sie odpala i tak smiga co minute dopóki nie ruszę do normalnej jazdy, temperatura oczywiście stoi w miejscu :|

Więc... jak sprawdzić tą sondę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Piotr Raczkowski » 20 kwi 2014, 19:37

PeKa86 napisał(a):Zastanawiąjące dla mnie jest to, że na trasie wentylator sie nie załącza, a w korku po chwili sie odpala i tak smiga co minute dopóki nie ruszę do normalnej jazdy, temperatura oczywiście stoi w miejscu

może też być tak że termostat nie otwiera się do końca i w korku wiadomo wolniejszy przepływ niż podczas jazdy a tak a propo kiedy wymieniałeś pompę?????? kiedyś miałem taki przypadek że skorodował wiatrak pompy i przepływ był prawie zerowy po wymianie wszystko było o.k
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez PeKa » 20 kwi 2014, 19:45

Nie wymieniałem, gdyż... właścicielem jestem od 11go kwietnia ;)
Będę u mechaniora w przyszłym tygodniu przy okazji dalszej walki z "falami" więc i to pewnie sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez rav 75 » 21 kwi 2014, 20:34

O ile sonda działa na biegu jałowym to w porządku. Jeśli nie- mieszanka uboga,grzeje się,wentylator co 3 minuty,czasem gaśnie,przerywa,podbija obroty. Tak było u mnie,walnięta uszczelka kolektora dolotowego,i tyle. Dlatego sprawdź sondę czy działa na biegu jałowym.
rav 75
 

Postprzez PeKa » 21 kwi 2014, 20:49

W przed ostatnim moim poscie zapytałem jak ją sprawdzić? Chętnie sprawdzę, tylko jak? :)

Na jałowym się nie grzeje, generalnie temperatura nigdy nie podskoczyła więcej jak do połowy, obrotów nie podbija, co najwyżej delikatnie opadają, ale nie gaśnie.

Dopisano 22 kwi 2014, 08:18:

EDIT:
jak już wcześniej wspomniałem, muszę wymienić alternator i regulator napięcia. Szukam i szukam na alledrogo i nasuwaja mi sie pytania... Czy i jedno i drugie pasowało będzie z wersji silnikowej 2.0? Na kilku stronach mozna wyczytac, że tak, na innych, że nie, symbole sie wszędzie różnią, na jednej do silnika 1.8 90KM jest symbol X, na kolejnej aukcji również do 1.8 90KM ale ma juz inny symbol <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 kwi 2014, 08:49

PeKa86 napisał(a):muszę wymienić alternator i regulator napięcia.

jeśli uzwojenia nie mają przebić oddaj do zakładu wymienią regulator góra 150zł i masz prawie nówkę
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez PeKa » 22 kwi 2014, 09:01

Regulator drogi nie jest, a alternator muszę wymienić, "piszczy i piszczy, nie można porozmawiać", nie mogę sobie też pozwolić by wyjąć alternator i czekać na regenerację. Jestem teraz w stanie podwyższonego alarmu, lada dzień rodzina sie powiększa. Dlatego chce nabyć alternator używany, wymienić a gdy zajdzie potrzeba będe miał jeden do regeneracji. Tylko właśnie dobrac tego alternatora nie moge. na aukcjach często nie podają symboli, niby wygląda tak samo/podobnie, ale co ja sie tam znam :|

Edit: zasięgnąłem porady mądrzejszych, więc na przyszłość może się komuś przyda. Alternator jest taki sam w benzyniakach 1.8 i 2.0 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 29 kwi 2014, 07:15

Czy jest mi ktoś w stanie naświetlić gdzie znajdę czujnik wentylatora? Chciałbym go sprawdzić/wymienić bo doprowadza mnie do szału już to, jak często się włącza w mieście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6