Dziwne zachowanie obrotów silnika

Postprzez *White* » 20 wrz 2013, 17:32

Witam,
Problem wygląda następująco a mianowicie gdy gwałtownie "wcisnę" pedał gazu jest słyszalne chwilowe zdławienie silnika po czym wchodzi na obroty, na obrotomierzu wygląda to tak że wskazówka najpierw spada prawie do zera jakby miał "zgasnąć" i dopiero idzie w górę. Identyczny sytuacja występuję przy również szybkim "puknięciu" w pedał gazu ale nie wciskaniu go do końca. Dotychczas wymieniłem przepływomierz i przepustnicę ale nie dało to jakiegokolwiek efektu. Podczas jazdy przedstawia się to tak że przy zmianie biegu z 1 na 2 obroty gwałtownie spadają i trzeba szybko się "zbierać" by nie wystąpiło szarpnięcie związane z powyższym problemem gdy silnik się zdławi. Próbowałem również odciąć powrót paliwa na listwie, odłączyć EGR ale to też nic nie zmieniło. Analiza spalin jak i praca LAMBDY wypadła w normie. Czy ktoś zna może rozwiązanie na tą przypadłość, co może być przyczyną takich objawów?
P.S. Za pomocą "szukajki" nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. :)
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za sugestię. :) <spoko>
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez alk80 » 20 wrz 2013, 20:16

wg mnie dostaje lewe powietrze, falują ci obroty ??
sprawdź przewody czy nie ma pęknięcia, połączenie kolektor (ssący) – głowica też lubi się rozszczelnić
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez *White* » 21 wrz 2013, 13:11

Właśnie zapomniałem dodać że obroty są stabilne a wężyki które mają połączenie z kolektorem również sprawdzałem, spadek mocy nie jest odczuwalny jeśli chodzi o silnik. Połączenie głowicy z kolektorem jest nowe. :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 11 paź 2013, 18:01

To jak Panowie? Nikt nie ma pomysłów na takie objawy?
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 12 mar 2014, 15:50

Halo czy ktoś jest w stanie podsunąć jakiś pomysł ??
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez grzech_z » 12 mar 2014, 16:04

*White* napisał(a):Halo czy ktoś jest w stanie podsunąć jakiś pomysł ??


Jak byś miał LPG to bym zapytał o kable wn, ale jak nie masz to zapytam ooo kable i świece :)
Mi to wygląda na zalewanie świec. Jak elektryka jest ok to może coś z wtryskami – wlej do pb jakiś szuwax do czyszczenia wtrysków.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez *White* » 12 mar 2014, 16:16

Kable, świece nowe, poza tym przekładałem za poprawnie pracującego silnika, przepływkę, sondę czujniki temp. cewkę, wtryski, nowy filtr paliwa a i pompa paliwa też była przekładana
przepustnicę, wymieniłem też uszczelkę pod k. ssącym.
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez grzech_z » 12 mar 2014, 16:30

*White* napisał(a):Witam,
na obrotomierzu wygląda to tak że wskazówka najpierw spada prawie do zera jakby miał "zgasnąć" i dopiero idzie w górę.


Ciężka sprawa – ta wskazówka – hmmm. Przełóż jeszcze jak możesz czujnik położenia wału.
Nie wiem – strzelam – ale jak mi pasek przetarł kabelek od czujnika to też obrotomierz fixował.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez *White* » 12 mar 2014, 16:34

ok, sprawdzę jeszcze to bo akurat tego nie sprawdzałem ale hmm jakby był walnięty to wywaliłoby błąd ?
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez grzech_z » 12 mar 2014, 16:37

*White* napisał(a):ok, sprawdzę jeszcze to bo akurat tego nie sprawdzałem ale hmm jakby był walnięty to wywaliłoby błąd ?


U mnie nie wywaliło nawet jak kabelek całkiem się przetarł i madzia przestała jechać :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez *White* » 12 mar 2014, 16:38

ok, sprawdzę i dam znać co z tym czujnikiem, dzięki za pomysł :) może będzie skuteczny
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez grzech_z » 12 mar 2014, 16:49

*White* napisał(a):ok, sprawdzę i dam znać co z tym czujnikiem, dzięki za pomysł :) może będzie skuteczny


Sprawdzałeś jeszcze czy gdzieś za przepływką nie bierze lewego powietrza? Na słuch, na plaka – łotewer.
Bo objawy do tego by pasowały – jednakowoż.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lewap077 » 27 mar 2014, 01:08

Było u mnie identycznie! Zacząłem od czyszczenia przepustnicy, wymiany przewodów, świece + zmiana przerwy na 0,7, cewka, zaślepienie EGR, wymiana sondy lambda, a rezultatów jak nie było tak nie było. Została tylko mi w takim razie uszczelka pod kolektorem ssącym więc wymieniłem i ją, po odpaleniu aż nie mogłem uwierzyć jak mój silnik pracuje. Jakoś tak elastycznie hmmm tzn inaczej lepie. Ale diabeł przyszedł po około 8-10 minutach po rozgrzaniu motorku jak poczułem zapach benzyny patrzę a z jednego z wtryskiwaczy [tiiit] benzynka. Wciskam pedał gazu, a auto znowu się dławi no i jakoś tak nie równo chodzi i zgasiłem. Demontuję listwę, wyciągam wtryskiwacz i okazuję się, że uszkodzony oring. Wymieniłem cały komplet i rónież te plastikowo – gumowe nakładki co wchodzą do kolektora. Odpalam i cudo gra smietanka i gitara:) Zadowolenie bezcenne i przyjemność z jazdy jeszcze większa! Auto się zmieniło nie do poznania tylko szkoda ze po 3.5 roku to zrobiłem:))))

Sprawdź te nakładki na wtryskiwacze może zasysać tam powietrze!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 05:59
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6 2.0 05' Kombi FL+BRC Sequent 32 OBD
MAZDA 3 1.6 05' +BRC Sequent 24.11

Postprzez woytek_25 » 28 mar 2014, 20:41

Cześć!

Możesz podać namiary na sklep gdzie kupiłeś uszczelki i podkładki pod wtryski i w jakiej cenie?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2013, 20:45
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF
2.0 FS 136km
1998r.

Postprzez lewap077 » 30 mar 2014, 21:46

Oringi mam w pracy dobrałem sobie bez problemu:) A te podkładki zdemontowałem z robitka:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 05:59
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6 2.0 05' Kombi FL+BRC Sequent 32 OBD
MAZDA 3 1.6 05' +BRC Sequent 24.11

Postprzez *White* » 12 kwi 2014, 16:00

Witam po dłuższej przerwie.
Usterka została usunięta, powodem był źle ustawiony rozrząd mimo że na pierwszy rzut oka znaki się zgadzały okazało się że jednak zgodność na znakach to nie wszystko gdyż bardzo istotna jest pozycja położenia tłoka w pierwszym cylindrze a w tym przypadku było troszkę inaczej.

Dziękuję Wszystkim za podsuwanie pomysłów, :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez PeKa » 21 kwi 2014, 20:02

Podepnę się, u mnie problem występuje głównie na ciepłym motorze. Po wymianie świec, czyszczeniu EGRa, czyszczeniu krokówki i sprawdzeniu czy nie łapie lewego powietrza delikatna poprawa, ale to jeszcze nie to. Przy dojeżdżaniu do świateł czy tez ronda, wrzucam na luz i potrafił zgasnąć, teraz tylko sporadycznie. Obroty falują czasami zlatując prawie do zera. I teraz pytanie: co dalej poczynić? Kable WN? Wymienić krokówkę? Bez sensu wymieniać coś co jest sprawne, a w tym przypadku (podobno) nie można postawić jednoznacznej diagnozy.
W przyszłym tygodniu wymieniam alternator i regulator napięcia, więc chciałbym i temat falowania ugryźć dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 22 kwi 2014, 08:29

PeKa86 napisał(a):Podepnę się, u mnie problem występuje głównie na ciepłym motorze. Po wymianie świec, czyszczeniu EGRa, czyszczeniu krokówki i sprawdzeniu czy nie łapie lewego powietrza delikatna poprawa, ale to jeszcze nie to. Przy dojeżdżaniu do świateł czy tez ronda, wrzucam na luz i potrafił zgasnąć, teraz tylko sporadycznie. Obroty falują czasami zlatując prawie do zera. I teraz pytanie: co dalej poczynić? Kable WN? Wymienić krokówkę? Bez sensu wymieniać coś co jest sprawne, a w tym przypadku (podobno) nie można postawić jednoznacznej diagnozy.
W przyszłym tygodniu wymieniam alternator i regulator napięcia, więc chciałbym i temat falowania ugryźć dalej.


Ja mam podobnie z tym, że dziwnota jest jeszcze większa bo jak wsiądę rano to pierwsze 30-50km jest idealnie a wystarczy, że się zatrzymam, zgaszę auto, odpalę i jadę dalej to się zaczyna jak u Ciebie. Z tym że to też nie zawsze bo bywa że dalej też jeszcze jest dobrze. Najgorzej jest w korkach – tu zawsze sobie potrafi zgasnąć. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to regulacja zaworów bo to "komuśtam" pomogło.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez PeKa » 22 kwi 2014, 08:58

U mnie po wymianie świec zdecydowanie sie polepszyło, nie gasnie juz, czasem tylko te obroty spadają i odbijaja sie od zera, lekkie falowanie nie przeszkadzałoby bo jest w granicach kilkudziesięciu max. obrotów. Dlatego tez myślę czy jednak tych kabli WN nie wymienic, bo tak jak pisałem wcześniej, wolałbym nie wymieniać czegoś, czego nie trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez *White* » 22 kwi 2014, 09:03

A Panowie przepustnicę czyścili ?
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6