Witam, temat falujących obrotów już wiele razy był poruszany jednak po wizycie u dwóch mechaników z rozbieżnymi informacjami chciałem się upewnić w jednej kwestii, ale od początku.
Posiadam Mazdę 626 2.0 benzyna + gaz sekwencja Stag 300. Rocznik 1998 (czyli przedliftowa) 116 konna. Przebieg około 204.000km, na gazie zrobione około 50.000 (jeżeli wszystkie dane są prawdziwe, ale można w to uwierzyć sądząc po historii egzemplarza który kupiłem). Jest to dość nowy nabytek (zrobiłem nią dopiero jakieś 600km).
Problem jest z wolnymi obrotami i to niezależnie czy to benzyna czy gaz. Na zimnym silniku jest wszystko ok. Dopiero jak się zagrzeje do odpowiedniej temperatury zaczynają się wariacje. Zacznijmy od tego, że np. dojeżdżając do świateł wrzucając bieg jałowy obroty spadają bardzo nisko, zaczyna trochę telepać samochodem ale za chwilę podbija sobie obroty do odpowiednich (zdarzają się sytuacje, że potrafi zgasnąć – na klimie bardzo często, a bez klimy sporadycznie). Druga sprawa to jak już sobie podbije obroty to najzwyczajniej w świecie falują. Dosłownie non stop w górę i w dół ale są to niewielkie wahania wskazówki.
Jeden mechanik twierdzi, że trzeba wyregulować zawory jednak w tym celu trzeba wyjąć płytki i dać je do zeszlifowania, ponieważ podobno mierzył szczelinę i jest 1,5 a powinna być około 2,5 (z tego co zrozumiałem)
Drugi mechanik poinformował mnie z kolei, że zaworów się nie reguluje w mojej Maździe, ponieważ są hydrauliczne i same się ustawiają (nic nie wspominał o płytkach itp.) oraz stwierdził, że najprawdopodobniej wypaliły się zawory, trzeba rozbierać głowicę, dać ją do planowania i wymienić zawory. Sam stwierdził że to duże koszta i lepiej kupić w tej sytuacji drugi silnik który nie jeździł na gazie i podmienić je... dodam tylko, że silnik poza w/w defektem działa super. Nie dymi, nie bierze oleju ani nie ma innych dziwnych historii...
Jak jest z tymi zaworami? są hydrauliczne czy jednak trzeba je regulować i szlifować płytki? no i czy to co mechanicy stwierdzili może być przyczyną?
[Mazda 626 GW 2.0 116KM benz+gaz] regulacja zaworów? falujące obroty
Strona 1 z 1

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
drugi mechanik wspomniał o EGR i też trochę czytałem na ten temat. Tylko nie chciało mu się tam zaglądać bo nie miał czasu
muszę poczytać trochę na temat sprawdzenia EGR... lepiej wymienić na nowy jak coś, czy sposobem podanym na forum zaślepić go?
Edit: Dzisiaj zaślepiłem zawór EGR ale nic nie pomogło, to samo się dzieje.
Edit: Dzisiaj mazda przeszła regulację zaworów a w zasadzie szlifowanie płytek itp. Teraz wygląda to następująco: oczywiście na rozgrzanym silniku bo tutaj był problem, dojeżdżając np. do świateł wrzucając bieg jałowy obroty spadają do 1100 obr/min a następnie za chwilę do odpowiednich (powiedzmy granica 750/850 obr/min – tak jak powinno być) czy to jest normalne? druga sprawa to lekko drgająca wskazówka nadal jest zauważalna, może nie cały czas ale jednak jest. Jednak jeżeli chodzi o sam problem spadania obrotów poniżej właściwych na biegu jałowym (co prowadziło nawet do zgaszenia silnika) to już tego nie ma.
Zastanawiam się nad wymianą uszczelki kolektora ssącego (chociaż inny mechanik twierdził, że sprawdzał ją i jest ok)
Edit: Dzisiaj zaślepiłem zawór EGR ale nic nie pomogło, to samo się dzieje.
Edit: Dzisiaj mazda przeszła regulację zaworów a w zasadzie szlifowanie płytek itp. Teraz wygląda to następująco: oczywiście na rozgrzanym silniku bo tutaj był problem, dojeżdżając np. do świateł wrzucając bieg jałowy obroty spadają do 1100 obr/min a następnie za chwilę do odpowiednich (powiedzmy granica 750/850 obr/min – tak jak powinno być) czy to jest normalne? druga sprawa to lekko drgająca wskazówka nadal jest zauważalna, może nie cały czas ale jednak jest. Jednak jeżeli chodzi o sam problem spadania obrotów poniżej właściwych na biegu jałowym (co prowadziło nawet do zgaszenia silnika) to już tego nie ma.
Zastanawiam się nad wymianą uszczelki kolektora ssącego (chociaż inny mechanik twierdził, że sprawdzał ją i jest ok)

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Mam identyczny problem
dobrze wiedzieć że regulacja zaworów pomaga
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
no to faktycznie NOWY hahasemov napisał(a): z przebiegiem ok. 60kkm na nowym silniku (po swapie).
ciekawe jak ktoś stwierdził że brak sprężania na zaworzesemov napisał(a):Ostatecznie zlokalizowano brak sprężania na jednym z zaworów.
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6