[Mazda 626 GW 2.0 116KM benz+gaz] regulacja zaworów? falujące obroty

Postprzez Wojtti » 6 cze 2013, 22:25

Witam, temat falujących obrotów już wiele razy był poruszany jednak po wizycie u dwóch mechaników z rozbieżnymi informacjami chciałem się upewnić w jednej kwestii, ale od początku.

Posiadam Mazdę 626 2.0 benzyna + gaz sekwencja Stag 300. Rocznik 1998 (czyli przedliftowa) 116 konna. Przebieg około 204.000km, na gazie zrobione około 50.000 (jeżeli wszystkie dane są prawdziwe, ale można w to uwierzyć sądząc po historii egzemplarza który kupiłem). Jest to dość nowy nabytek (zrobiłem nią dopiero jakieś 600km).

Problem jest z wolnymi obrotami i to niezależnie czy to benzyna czy gaz. Na zimnym silniku jest wszystko ok. Dopiero jak się zagrzeje do odpowiedniej temperatury zaczynają się wariacje. Zacznijmy od tego, że np. dojeżdżając do świateł wrzucając bieg jałowy obroty spadają bardzo nisko, zaczyna trochę telepać samochodem ale za chwilę podbija sobie obroty do odpowiednich (zdarzają się sytuacje, że potrafi zgasnąć – na klimie bardzo często, a bez klimy sporadycznie). Druga sprawa to jak już sobie podbije obroty to najzwyczajniej w świecie falują. Dosłownie non stop w górę i w dół ale są to niewielkie wahania wskazówki.

Jeden mechanik twierdzi, że trzeba wyregulować zawory jednak w tym celu trzeba wyjąć płytki i dać je do zeszlifowania, ponieważ podobno mierzył szczelinę i jest 1,5 a powinna być około 2,5 (z tego co zrozumiałem)

Drugi mechanik poinformował mnie z kolei, że zaworów się nie reguluje w mojej Maździe, ponieważ są hydrauliczne i same się ustawiają (nic nie wspominał o płytkach itp.) oraz stwierdził, że najprawdopodobniej wypaliły się zawory, trzeba rozbierać głowicę, dać ją do planowania i wymienić zawory. Sam stwierdził że to duże koszta i lepiej kupić w tej sytuacji drugi silnik który nie jeździł na gazie i podmienić je... dodam tylko, że silnik poza w/w defektem działa super. Nie dymi, nie bierze oleju ani nie ma innych dziwnych historii...

Jak jest z tymi zaworami? są hydrauliczne czy jednak trzeba je regulować i szlifować płytki? no i czy to co mechanicy stwierdzili może być przyczyną?
Obrazek
Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 10:27
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi

Postprzez adrinek » 6 cze 2013, 22:58

Najszybciej i najtaniej sprawdź EGR bez ładowania kasy w inne rzeczy, jak to nie pomoże szukaj dalej Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (1/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Postprzez Wojtti » 6 cze 2013, 23:19

drugi mechanik wspomniał o EGR i też trochę czytałem na ten temat. Tylko nie chciało mu się tam zaglądać bo nie miał czasu :) muszę poczytać trochę na temat sprawdzenia EGR... lepiej wymienić na nowy jak coś, czy sposobem podanym na forum zaślepić go?

Edit: Dzisiaj zaślepiłem zawór EGR ale nic nie pomogło, to samo się dzieje.

Edit: Dzisiaj mazda przeszła regulację zaworów a w zasadzie szlifowanie płytek itp. Teraz wygląda to następująco: oczywiście na rozgrzanym silniku bo tutaj był problem, dojeżdżając np. do świateł wrzucając bieg jałowy obroty spadają do 1100 obr/min a następnie za chwilę do odpowiednich (powiedzmy granica 750/850 obr/min – tak jak powinno być) czy to jest normalne? druga sprawa to lekko drgająca wskazówka nadal jest zauważalna, może nie cały czas ale jednak jest. Jednak jeżeli chodzi o sam problem spadania obrotów poniżej właściwych na biegu jałowym (co prowadziło nawet do zgaszenia silnika) to już tego nie ma.

Zastanawiam się nad wymianą uszczelki kolektora ssącego (chociaż inny mechanik twierdził, że sprawdzał ją i jest ok)
Obrazek
Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 10:27
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi

Postprzez 89matthew89 » 10 cze 2013, 23:19

Mam identyczny problem :) dobrze wiedzieć że regulacja zaworów pomaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez semov » 29 gru 2013, 12:48

.
Ostatnio edytowano 12 sty 2014, 14:54 przez semov, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez Piotr Raczkowski » 29 gru 2013, 20:49

semov napisał(a): z przebiegiem ok. 60kkm na nowym silniku (po swapie).
no to faktycznie NOWY haha
semov napisał(a):Ostatecznie zlokalizowano brak sprężania na jednym z zaworów.
ciekawe jak ktoś stwierdził że brak sprężania na zaworze ??????????? jak już to na cylindrze
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez semov » 29 gru 2013, 23:47

pomoc nie potrafisz? To wiesz co robic...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez rumunn95 » 2 sty 2014, 22:20

uszczelnienie i regulacja krokowca wszystko masz opisana na forum
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron