2.0 FS – zakładać instalacje LPG czy nie?
1, 2
Silniki w GF-kach nie mają hydraulicznie regulowanych popychaczy co może skutkować wypalaniem się gniazd zaworowych – tak twierdzą fachowcy, choć w najnowszym "Motorze" przeczytałem, że instalacji sekwencyjnych to nie dotyczy. Jakkolwiek z tego też powodu obawiam się zagazowania swojej Mazdy, poza tym "kręcę się" głównie po mieście na krótkich dystansach co oznacza częstą jazdę "na ssaniu". Jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu
Ile dokładnie moja 2-litrówka pije w mieście jeszcze nie udało mi się zmierzyć, średnio wyszło mi 8.1l/100km przy mieszanym stylu jazdy. Natomiast jestem pod wrażeniem wyniku na trasie – komplet pasażerów, teren górzysty + klima, a tu proszę 6,5l/100km 
- Od: 28 cze 2010, 11:54
- Posty: 40
- Skąd: Świdnica
- Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan
wynik calkiem nie realny
mi sie nizej nie dalo jak 7,5l zejsc chyba ze pasazerowie wiekszosc drogi pchali





Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Wszystko jest realne
ale nie w tym kraju. Ta sama mazda jazda z Belgii na zachodnim paliwie 6,9l/100 no i 9,1l po polskich drogach. Teraz czekam na założenie sekwencji lpg i zobaczymy ile tego pali.
Największy plus,że trafiłem na gazownika który prywatnie też jezdzi mazdą 626 więc chyba wie jak dobrze zamontować w niej instalację.
Największy plus,że trafiłem na gazownika który prywatnie też jezdzi mazdą 626 więc chyba wie jak dobrze zamontować w niej instalację.
- Od: 5 wrz 2010, 17:23
- Posty: 15
- Skąd: śląskie
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998
Ja moją GW 99r zrobiłem 120 tys km na gazie
i nic złego się nie działo
FS są niezawodne jeśli chodzi o zasilanie ich LPG
tak że dobre podzespoły, dobry gaziarz i będzie git
i nic złego się nie działo
FS są niezawodne jeśli chodzi o zasilanie ich LPG
tak że dobre podzespoły, dobry gaziarz i będzie git
Do kosztów doliczyłbym szybką utratę katalizatora bo się jakoś lubi alpagą przypchać no i ogólnie wydech szybciej leci, więc przy takich przebiegach bym odpuścił. Sam silnik znosi gaz bardzo dobrze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib miałeś kiedykolwiek styczność z LPG czy tylko powtarzasz zasłyszane frazesy?
Miałem choćby wczoraj jak wlazłem pod auto i zobaczyłem co się stało z dwuletnim układem wydechowym, może to wina zimy stulecia jaka była, ale o większość zła podejrzewam LPG – jego większą temperature spalania i nieco inny skład spalin szybciej wykańczający układ wydechowy. Katalizator poddał się po kilku miesiącach od założenia instalacji. Wczoraj widziałem kolejne manewry z katalizatorami w liczbie 4 szt które dziwnym trafem się przypchały w dużo świeższym aucie niż moje, również o to podejrzewany jest gaz.
IMO Gaz to zło, zło niestety konieczne, spowodowane cenami innych paliw. Jestem bardzo ciekawy czy gdyby zrównać ceny do poziomu nieopłacalnego to osoby które mają instalacje a za nie nie zapłaciły nadal jeździłyby na gazie.
W przypadku tej 626 GF uważam zakładanie gazu za niepotrzebne.
IMO Gaz to zło, zło niestety konieczne, spowodowane cenami innych paliw. Jestem bardzo ciekawy czy gdyby zrównać ceny do poziomu nieopłacalnego to osoby które mają instalacje a za nie nie zapłaciły nadal jeździłyby na gazie.
W przypadku tej 626 GF uważam zakładanie gazu za niepotrzebne.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib, ja u siebie zrobilem ponad 30k km na gazie – nic nie padlo (dodam tylko, ze mam jeszcze oryginalny wydech, na jakim auto wyjechal z fabryki), Pit przynajmniej drugie tyle i nie mial z tego tytulu zadnych problemow (wydech sie poddal bardziej ze starosci niz z powodu LPG). Jedyne czego nie rozumiem, to Twoje stwierdzenie, ze LPG zabija katy...
Spoko może to jednostkowy przypadek. Trochę jestem wkurzony bo z wydechem ciągle są jazdy. Najpierw wycięty kat, potem rozerwało tą strumienicę, teraz z tego co słyszę plecionka leci. A wydech wymieniany 2 lata i 20 tys temu już widzę że tam gdzie są spawy rudy się zrobił, może jeszcze nie ma dziur ale ruda jest.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Na spawach, zawsze ruda wyłazi.
Ja jak najbardziej polecam gaz, w obecnej GFce zrobiłem co prawda dopiero 10tys i poki co żadnych problemów. W poprzedniej Maździe – 323F BG ok. 30tys bezproblemowej jazdy.
A jeżeli ktoś ma jakiekolwiek problemy to polecam kolegę bananmin – jeśli chodzi o gaz po prostu magik
http://www.autogaz-busko.pl
A jeżeli ktoś ma jakiekolwiek problemy to polecam kolegę bananmin – jeśli chodzi o gaz po prostu magik
http://www.autogaz-busko.pl
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
- Od: 9 lis 2007, 12:57
- Posty: 42
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz
rumunn95 napisał(a):wynik calkiem nie realny![]()
mi sie nizej nie dalo jak 7,5l zejsc chyba ze pasazerowie wiekszosc drogi pchali
![]()
![]()
![]()
Rumunie, kogo nazywasz głupkiem ?
- Od: 28 cze 2010, 11:54
- Posty: 40
- Skąd: Świdnica
- Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan
po uśrednieniu ok 10l LPG / 100km – zmiana stylu jazdy daje +/-1L/100km ale... Jest w moim mieście jedna stacja gdzie sprzedają gaz na którym ZAWSZE spalanie mam o ok 1l mniejsze (pytałem, gaz pochodzi z gruzji – więcej o nim nic nie wiem. No może poza tym, że zauważyło to niezależnie kilku z moich znajomych...)
W ciągu roku robię nią ok 15 000km. Bez problemów i niespodzianek.
Moje przemyślenie jednak na temat paliw jest takie: Jeśli ktoś lubi oszczędzać (w sensie lepiej czuje się wiedząc, że jedzie za 23zł/100km) – to warto, niezależnie od tego jak długo będzie mu się to zwracało
W ciągu roku robię nią ok 15 000km. Bez problemów i niespodzianek.
Moje przemyślenie jednak na temat paliw jest takie: Jeśli ktoś lubi oszczędzać (w sensie lepiej czuje się wiedząc, że jedzie za 23zł/100km) – to warto, niezależnie od tego jak długo będzie mu się to zwracało
- Od: 13 wrz 2008, 11:34
- Posty: 35
- Skąd: zamość
- Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM
vomitory napisał(a):rumunn95 napisał(a):wynik calkiem nie realny![]()
mi sie nizej nie dalo jak 7,5l zejsc chyba ze pasazerowie wiekszosc drogi pchali
![]()
![]()
![]()
Rumunie, kogo nazywasz głupkiem ?Dwukrotny pomiar potwierdził ten wynik. Jeśli Tobie kombiakiem udało się osiągnąć 7.5l/km to znaczy się, że żelastwo, tudzież buda, jednak waży.
![]()
![]()
![]()
![]()
vomitory nie nazwalem Ciebie glupkiem ,jak cie urazilem to sorki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
LeeeF napisał(a):Witam . Ja uważam ze moja 626 GW FS pali okolo 11-12 gazu zbiornik 42l. powinno ile wchodzic ?
Pytamie ile km robicie na pełnej butli ?
u mnie 300-320 rekord 370 .
Ja mam prosty przelicznik, bo jak bym nie jeździł (DC) to 10l/100km.
Leje 40L i wiem, że 400km przejadę, czasem troszkę więcej
Też jednak zauważyłem różną jakość gazu na różnych stacjach.
szerokości
grzech
grzech
Do mazdy jak najbardziej opłaca się zakładać gaz ja założyłem mając 192 tys. obecnie mam 278 tys. i narazie rządnych problemów. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać to 8l/100km w trasie, normalnie waha się w granicach od 10-12 l zależy od nogi.
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Riki napisał(a):Ile spalają Wam GF/GW 2.0 na LPG? miasto/trasa?
Mam jedno auto pod domem z gazem (świeża instalacja BRC – koszt niecałych 2900PLN) i nie dzieje się z autem NIC. Silnik pracuje nienagannie (od nowości olej pełny syntetyk – zero ubytków przy butowaniu) także na razie jestem zadowolony choć gazu nie lubię, sporo jeżdżę na benzynie. Ciekawy jestem tylko ile Wam 626tki spalają...
P.S
Filtr gazu po 10tys.km może już wpłynąć negatywnie na dynamikę? ja się na tym nie znam kompletniejak patrzę na rzeźbę pod maską to mam ochotę ja od razu zamknąć
ale takie realia...
Moja gfka 85kW – 12-13L /100km (but troche wazy)
Przebieg na gazie landi renzo omegas to 130kkm
10tys temu wymieniona listwa wtryskowa
Filtr gazu wymieniany co 30kkm, raz wymieniony po 50kkm, bez roznicy w jezdzie.
Kiedys w innym aucie powyzej 3tys obrotow jak nie szlo jak nalezy to wymiana filtra pomogla.
- Od: 19 mar 2006, 12:23
- Posty: 72
- Skąd: Śląsk
- Auto: 6GH
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6